Monday, January 18, 2010

S.E.N.T.A.P.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:54 AM
Perbualan telefon.

Lokasi : Pejabat

Tarikh : 18 Januari 2010

Masa : 9.45 pagi

Puan M : Hello. Boleh saya bercakap dengan Cik Tedi

Aku : Ya. Saya.

Puan M : Cik Tedi, awak salah taip nombor gaji awak. Cik T punya nombor gaji pun awak silap. Kenapa teruk sangat perangai awak akhir-akhir ini.

Aku : oOoo. Saya mohon maaf! Terlepas pandang! ( Dalam hati : WTH kau cakap perangai aku teruk. Aku bukan berurusan dengan kau hari-hari . 3-4 bulan sekali pun belum tentu!!)

Puan M : Dulu awak tak macam ni. Cuailah awak ni. Saya terpaksa betulkan pula. Bla.. bla.. bla..

Ini perbualan antara aku dengan seorang kakitangan Jabatan Akauntan Negara yang menjaga perihal gaji pejabat aku. Pegawai ini sama sahaja grednya dengan aku cuma skim sahaja berlainan. Tapi cara dia cakap dengan kami PT-PT sekolah ini macam dia gred 52. Dia memang terkenal dengan sikap 'bengis!'

Okey! Aku sabar sebab aku fikirkan aku mahu lama bekerjasama dengan dia. Sudah nasib aku, bila berpindah ke pejabat baru juga perihal gaji masih di bawah dia. Semasa di pejabat lama dulu jika mahu menelefon dia aku mundar mandir macam mahu tunggu kucing beranak. Sebab rasa gementar dan berdebar-debar. Pada mata aku dia bukan tegas tapi garang dan sesekali nampak tidak beradab bilamana dia melakukan kesilapan dia tidak akan memohon maaf.

Seperti kes hari ini. Aku akui memang silap aku. Terlepas pandang pada nombor gaji dan kod. Tapi kau tidak bolehlah mahu jatuhkan hukum dengan menyebut 'kenapa perangai awak macam ini?' What the fuckkan? Aku bekerjasama dengan kau sebab gaji. Satu perkara sahaja. Walaupun sesenior mana pun aku , aku tetap manusia yang melakukan kesilapan dan terus memohon maaf!!

Kau tanyalah diri kau sendiri, pernah tidak kau memohon maaf pada PT-PT sekolah bila kau sering silap 'key-in' gaji dan elaun? Yang terpaksa kami ulang-ulang buat perkara yang sama?

Kadang-kadang manusia ini terlalu bongkak bila melihat kesilapan orang lain, dalam masa yang sama bila diri sendiri melakukan kesilapan kalau boleh tutup dengan tudung saji, pasti di buatnya!

Nota kakitanganku : Sudah lama aku belajar bersabar dengan kau. Masuk 4 tahun! Teruskan bersabar Tedi!










33 kUs-kUs:

master teddy on January 18, 2010 at 11:10 AM said...

sabar2..

cahayachenta on January 18, 2010 at 11:57 AM said...

that's right..

teruskan bersabar dgn org yg tak sabar

Zuewairy on January 18, 2010 at 12:02 PM said...

kena banyakkan bersabar;) manusia..kalo perangai cmgini..
xslalu berada diatas;)

Uruchimaru @ kf on January 18, 2010 at 12:03 PM said...

sabar tiada batasan!

ble jln dah sama itu org bhahaha!

ONE ZABA on January 18, 2010 at 12:04 PM said...

kan bagus tu....besar pahalanya bersabar ni. teruskan!!!!!

[z@ck] on January 18, 2010 at 12:11 PM said...

sabaq ja la naa tedi oi..
kerja bawah org mmg macam tu..
heh..
macam ada pengalaman pulak aku ni..
hehehe

♥S@R@♥ on January 18, 2010 at 12:13 PM said...

macam lumrah kehidupankan..silap orang nampak silap sendiri wat2 xnampak. Then hebohkan ke makcik joyah kiri,kanan,depan belakang,

semoga TEDI terus sabar.. ;)

mamai on January 18, 2010 at 12:14 PM said...

orang macam ni pakcik sabar ajer tunggu masa yang sesuai untuk bantai hahaha

chekdenoor on January 18, 2010 at 12:24 PM said...

Jom layan ofer beg COACH di blog chekdee

FatinZol on January 18, 2010 at 12:28 PM said...

huh,cool tedi..kalo di laya,sma bodo la ngn dia...

~yg baca ni pun,panas jek rsa...

~0~ on January 18, 2010 at 12:32 PM said...

berlagak gila...agak2 la...

relevan on January 18, 2010 at 12:40 PM said...

Sabar Tedi..sabar lagi dan lagi..

zella on January 18, 2010 at 12:41 PM said...

sabaar ye...
tp klu sy blom tentu leh sbr heheheh

QieFLy si Dolce on January 18, 2010 at 12:41 PM said...

hurmmm respect kat kak tedi yang sentiasa bersabar...

lantak p la sama dia....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on January 18, 2010 at 12:42 PM said...

4 tahun bukan masa yg singkat..

xpa teruskan bersabar...

setiap perkara pasti akan ada balasannya...

QieFLy si Dolce on January 18, 2010 at 12:42 PM said...

hurmmm respect kat kak tedi yang sentiasa bersabar...

lantak p la sama dia....

Queen on January 18, 2010 at 12:57 PM said...

ignore je la tedi....takde guna lawan or gitu...

blueCITY on January 18, 2010 at 1:17 PM said...

tedi,

maaf cakap la
kadang2 kan
kerani2 ni berlagak lebih dari pegawai,
PA pengarah gred jurutaip, tapi berlagak cam dia pembantu pengarah?
hehheeh
macam2 ada kat opis i nih
bila ada kursus jauh2, pada hal tajuk teknikal, depa2 letak nama2 geng depa laks, nak g jalan2 n soping la tuh, suruh buat kerja kan?

malas nak layan depa2 semua
tapi bukan semua la
heeeee

tedi,
gaji febuari dpt berapa hb weh?
nak balik kpg ni ada kenduri kawin
lalallalla

abe long on January 18, 2010 at 1:17 PM said...

blajaq berterima kaseh walaopun pedih!!!

azman shah on January 18, 2010 at 1:27 PM said...

salah org kita namp
tapi salah kita kita mmg xmengaku

mawar_berduri on January 18, 2010 at 1:37 PM said...

nyamuk seberang laut nampak, gajah depan mata buat tak nampak...sabar eh tedi...one day dia akan rase ape yang die pernah buat pada orang lain.

mier@merr on January 18, 2010 at 1:41 PM said...

PT kt cni bebaek belaka..hehe

Snowwhite Zone on January 18, 2010 at 2:00 PM said...

sila anda bsabar ye.. biasalah senior. dia je pandai..

FaTiNe on January 18, 2010 at 2:02 PM said...

sabo2...
manusia mmg mcm2 perangai. Hehe
layankan aje.

Cik Biol on January 18, 2010 at 2:02 PM said...

yes tu psl selalu nampak salah org je tau..salah sendiri sorok2 huh hmmm

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 18, 2010 at 2:03 PM said...

yer..
sabar itu pengubat hati yg paling mujarab....

kalau dia cakap elok2 pun...
kita senang hati nak berurusan...
ni cakap main lepas jer...

haih...memang kena sabaQ....

Didi Nadhirah on January 18, 2010 at 2:14 PM said...

banyakkan bersabar cik tedi

LiNda on January 18, 2010 at 2:16 PM said...

amboii... sesedap molot dia jek kannns..


Saya yang baca nie pun naik hangin satu badan .

Sabar tedi...

teruskan kesabaranmu itu . Itu lebih baik dari awak melayan manusia yang bongkak dan sombong !

piiiirahhhhh !

@rE-LonG on January 18, 2010 at 2:35 PM said...

Yup Tedi..sabar je la ye.. ;)

siti murni ishak on January 18, 2010 at 2:45 PM said...

tiada kata2 lain..& tiada pilihan...sabo je la tedi oi..(sambil mendoakan u tak payah deal dengan Pn. M lagi)

sueanne on January 18, 2010 at 2:45 PM said...

sabar je la beb..hehehe

white rose on January 18, 2010 at 2:57 PM said...

ayyo...manyak payah laa jumpe manusia yg sesuka dia je ckp mcm 2...penat2 je kita wat keje kan...

GiGGLe GaL on January 19, 2010 at 8:12 PM said...

ted, bak no tepon beliaw..aku da lama tak maki orang..agagaga..geram plak aku!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting