Monday, January 04, 2010

Bos!! MaNa KawaN-KawaN akU?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:50 AM
Photobucket

Budak ini paling terasa. Paling tidak tentu arah. Keluar masuk lalu tingkap. Maaf kepada yang bertanya. Empat ekor hero aku ini masih ada. Yang tiada adalah 4 ekor yang di buang orang ke rumah aku.

Aku sudah tanamkan tekad tidak mahu membawa pulang walau seekor pun kucing lagi. Tapi sayangnya, manusia yang mengambil jalan singkat membuangnya di rumah aku. Salah akukah jika aku membuangnya kembali. Sudah puas aku iklankan di laman web. Aku bagi masa kucing-kucing terbuang itu sihat dan cukup makan. Cuma Si Kurus. Matanya sudah hampir baik dari penyakit mata.

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Akhirnya dia tersadai kepenatan. Tingkap ini laluan kucing-kucing terbuang itu masuk untuk makan. Ya! Makan di bilik. Aku derhaka kerana memberinya makan secara sorok-sorok.

Sepanjang perjalanan menghantar mereka ke destinasi tujuan, aku masih boleh bertahan. Mengeluarkan mereka satu persatu membuatkan airmata laju menitis. Adik lelaki yang memandu lantas membantu. Si Kurus masuk semula ke kereta. MasyaAllah. Teresak-esak sudah di buatnya. 'Keluarlah Si Kurus! Pergilah jauh!'

Balik terus mengunci diri di dalam bilik. Bertemankan Dak Utih.

Menenangkan hati. Melawat satu blog ke satu blog. Singgah di sini. MasyaAllah. Airmata makin laju menitis. Menutup 'lappy'. Lantas cuba untuk lelap.

Kamu.
Jika ingin membuang kucing. Jangan sesekali membuang di rumah orang. Tidak terfikirkah kamu masalah si tuan rumah untuk 'mengadap' kucing yang kamu buang satu demi satu? Jangan pentingkan diri sendiri dan mengambil langkah mudah tanpa fikir akibatnya.

Pernah atau tidak kamu terpaksa membuat satu keputusan sukar?

Nota kakitanganku : Maaf Dak Utih! Sudah hilang kawan-kawan kamu!








20 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on January 4, 2010 at 8:28 AM said...

comelnye muke die kepenatan

teringat lak kucing kite yg dh mati setahun lalu
die suke balik umah ikut tingkap

hmmm

GhOsToNe on January 4, 2010 at 9:01 AM said...

tau xpe..

geram gile bile owg laen memandai buang kucin g depan umah kite!!!

sakit atie...

Uruchimaru @ kf on January 4, 2010 at 9:05 AM said...

kucing x salah wey!

Watierman on January 4, 2010 at 9:37 AM said...

Dak Utih...tak mo sedih2 ya...mereka tu kawan yang singgah sekejap aje...ni Tomei & Jello ada ni....kan suruh ajak Bos drive ke Penang...hilangkan stress....!!!Jangan sedih2 ye...nanti Bos lagi sedih...!!!

Kak anie on January 4, 2010 at 9:42 AM said...

Akak bukan takmo pelihara kucing banyak2...cik abang tak suka...lagi pun...yang ada sekarang rasanya dah cukup...yang pergi meninggalkan kami buat selamanya dah beberapa ekor...puas sudah kami menangis...

Koyuki on January 4, 2010 at 9:55 AM said...

kesian yang kena buang merata2 tu

[s][u][e][h][a][n][n] on January 4, 2010 at 10:05 AM said...

ala cian dak utih... :(

ashie023 on January 4, 2010 at 10:10 AM said...

oh..ahhaha..x baca dengan penuh semangatlah kat entri lepas...hengatkan dak utih pun sekali..

rindunye kat dak utih..

iqbalsyarie on January 4, 2010 at 10:49 AM said...

sedihnya...huhu..banyakkan bersabar ea...

Zuewairy on January 4, 2010 at 10:49 AM said...

sayang sungguh kamo kat kucing eh;)

relevan on January 4, 2010 at 11:08 AM said...

Kat tempat kome orang selalu buang kucin kat pasar..kat sekolah pun dia orang suka buang kucin juge..

s@yangh@sni on January 4, 2010 at 11:23 AM said...

babe,
bela kucing lagi baik dari bela orang...
tak menyakitkan hati...

Snowwhite Zone on January 4, 2010 at 11:34 AM said...

ermmmm sebak la...

kucen anis ada yg hilang mcm tu aje.. lps tu mimpi dia dtg.. mak kata dia mati xnak kita sedih bila tgk dai mati... si Tam dah x balik2 umah.. dah sebulan.. dialah yg plg lama kat umah, dah dekat 8 thn.... bela dr kecik, minum pun susu tepung... last2 dah hilang mcm tu aje..

Dak Wan on January 4, 2010 at 1:53 PM said...

Kengkadang kita harus bersikap kejam utk tidak berlaku zalim.... Sabo lah k?

Faarihin on January 4, 2010 at 1:58 PM said...

kecian dak utih.. kesepian dia.. ni yang sedih ni.. hehehe.. =P

umi_e on January 4, 2010 at 4:33 PM said...

la la la dak utih sedih eehhhh

..::..ein..::.. on January 4, 2010 at 8:18 PM said...

baru je smlm ade org letak kucing kat rumah ein...bertambah lg bilangan nye...hurm...xpe la..pembawa rezeki...tedi xmo la sedih2 camtu...

white rose on January 4, 2010 at 11:29 PM said...

alahai keciannye dak utih...

~** PROFFY **~ on January 5, 2010 at 12:59 AM said...

sobbs sobss tedii aku pun sedey gak.. masa aku balik ari tu.. tak jenguk pun si momok... takut nanesss

::alwaniamalini:: on January 5, 2010 at 6:15 AM said...

erm..penah buang kucing kat pasar dlu..sebab dia terlampau ganas. makan anak ayam, makan anak kucing. bukan sekor, berekor2 dia makan.. masa buang tu, Tuhan saje yang tau perasaan ni huhuh..

sabar ye tediii...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting