Friday, January 08, 2010

S.B.D.D.U : |n| BuKan cEr|Ta B.U.D.U aTau D.A.D.U!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:45 PM
Wah! Wah! Wah! Bukan main lagi kamu meneka ya. Macam-macam tekaan yang keluar. Budu pun masuk sekali.

Photobucket

Okey! Terima kasih kepada yang cuba meneka. Mana yang mahu hadiah itu, tunggu aku dapat gaji 'namblas' juta tidak lama lagi! Ekekeke...

S.B.D.D.U ini adalah satu singkatan siri yang selalu aku buat sebenarnya. Cuma siri-siri tersebut tiada bernama dan tiada segmen khas! Jadi tiba-tiba terfikir akan singkatan tersebut.

S = Siri
B = Bercakap
D = Dengan
D = Dak
U =Utih

Ekekekeke.. Saja menggatal suruh teka.

Aku : Kau buat apa tu Dak Utih?
Dak Utih : Aku bertapalah Bos! Menambahkan ilmu di dada.
Aku : Cukup-cukuplah ilmu tidur dan makan yang kau ada tu.
Dak Utih : Puleekk..

Ada acara makan-makan percuma malam ini. Aku kalau makan di luar apa yang aku makan semuanya berasaskan kue tiaw. Kalau tidak kue tuaw goreng, kue tiaw basah, tidak pun kuew tiaw hailam atau bandung. Ha ha ha. Tidak berbaloi betul belanja aku makan.

Kamu pula, apa menu pilihan jika makan di luar?

Nota kakitanganku : Char kue tiaw belum rasa!






20 kUs-kUs:

sharamli on January 8, 2010 at 8:28 PM said...

try la char kuew tiaw plk....try2

:)

PN[asam]pedas on January 8, 2010 at 8:30 PM said...

tryla kuew tiaw bandung.. pastu btai pe rasenye~

Qib on January 8, 2010 at 8:40 PM said...

kalu makan kat luar,
menu paling jelas,
mesti
nasi kosong+tomyam ayam+ telur dadar.


BORING..
kuew tiow goreng kerang besttt

Watierman on January 8, 2010 at 8:44 PM said...

Makan ....apa erk!...depends selera anak2....kalau akak at the moment teringat....prosperity burger..(beef yer)...nyumm!!

leadleedeea on January 8, 2010 at 8:48 PM said...

char kuey teow mmg sodapppp...~!!!

lor..ingatkan ape..upenye siri bercakap dengan dak utih..haha~!!

lead plak, S.M.D.K..Sessi membebel dengan Kmac~! miahaha~!!

DramaQueen on January 8, 2010 at 8:57 PM said...

aku? haihhh... tak larat aku nak senaraikan..memang berbaloi belanja aku kat luar..ahahaha..

err..dak utih tu..bertapa dlm plastik beg tu wat mende? ahahah..cumel okeh!

Anonymous said...

sgt shuke tomyam!

yeeyyy!!!

Dina Zakaria on January 8, 2010 at 9:17 PM said...

try r banje aku kalo nak tau worth ke x..huhuhu

mukasurat17 on January 8, 2010 at 9:18 PM said...

menu pilihan aku diluar adalah menu yang free. ;)

dilot on January 8, 2010 at 9:27 PM said...

aku xde menu pilihan..balik2..nasi putih tomyam..atau nasi putih paprik..hehe

Dak Wan® on January 8, 2010 at 9:37 PM said...

Meh sini, teman blanjer Char Kue Tiaw Udang Harimau :)

Nadiene on January 8, 2010 at 9:44 PM said...

aku betul tedi,,, pat kasi adiah!

cikmemy on January 8, 2010 at 9:58 PM said...

char kuey teow..aaa..ko buat aku mengidam semula la tedi..aaaa....

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ on January 8, 2010 at 10:04 PM said...

nk prosperity burger..
hek3..

Unknown on January 8, 2010 at 10:16 PM said...

keuy teuw lakna , tomyam atau nasik goreng cendawan..

Unknown on January 8, 2010 at 10:48 PM said...

char kuey teaw besh woo...
jom sekali sekala trun seremban rasa char kuey teaw JUARA(nama kedai tu JUARA k...bkn ptndingn mkn pn...)hehe...
dh rase pasti nk lg...
meh2 dtg..promote n9 lak...

p/s : cuti2 malaysia...hikss...

Rara on January 8, 2010 at 11:55 PM said...

la..tu rupenye..hehe..bru igt nk jwb.. :)

mamai on January 9, 2010 at 2:17 AM said...

aku ingat dak utih tertelan dadu

Softtouch [Hanim] on January 9, 2010 at 9:35 AM said...

tom yam ayam atau sup ayam, sotong goreng tepung...

white rose on January 10, 2010 at 3:16 PM said...

bihun tomyam... :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting