Wednesday, January 20, 2010

KamPunGku |nDah Perma|, TaP| KenaPa KaBeL TeleFon KeNa Cur|...??

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:55 PM
Sudah 2 hari bekalan talian telefon dari Telekom Malaysia tidak berfungsi. Di pejabat aduan sudah di buat. Kata Bos, Telekom kata kabel telefon di curi. Entah ya, entah tidak.

Tiada nampak kelibat satupun wakil Telekom apatah lagi Jurutekniknya datang. Van atau kenderaan Telekom pun tidak nampak bayang. Tidak tahulah kalau datang secara ghaib! Ha ha ha...

Dengarnya satu kampung telefon tidak berfungsi.

Aku berjaya menambahkan lagi lemak-lemak di punggung kerana tidak perlu mengangkat telefon atau menerima dan menghantar faks. Walaupun kemudahan itu ada di dalam bilik, tetapi jaraknya tidak tergapai dek tangan jika duduk. Bila talian tidak berfungsi, bersenang lenang sahaja aku atas kerusi tanpa bangun ke sana ke sini. Ekekekekeke...

Wahai orang-orang kampungku.
Rasailah apa yang aku rasa dahulu. Bila mana Streamyx aku macam siput B.A.B.I apabila mahu di gunakan. Hari ini, bila telefon kamu tidak berfungsi, Streamyx aku masih boleh di gunakan seperti biasa. Ekekekeke...

Pakcik Telekom, sila datang cepat ya!

Nota kakitanganku : Van Telekom rosak agaknya mahu datang!







34 kUs-kUs:

Uruchimaru @ kf on January 20, 2010 at 2:06 PM said...

BABI tu slow sikit !

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on January 20, 2010 at 2:35 PM said...

sila pastikan kredit henpon mencukupi

mana la tau kot2 ada imegensi kat umah....tepon umah dah tak berfungsi kan

hehehhehe

LiNda on January 20, 2010 at 2:50 PM said...

ala.... Pokcik nak tido dulu.

ŝŐŦĩŷĂ ʷˡͭʱ♥♥ on January 20, 2010 at 2:54 PM said...

masalh sama juga turut berlaku di tempat saya..tp bukan kes kabel kne curik tp tiap kali elektrik x ada maka talian telfon pn x ada..masih tdk tahu knp ianya berlaku sedemikian rupa..uhuhuu..

Hazzy Ishak on January 20, 2010 at 3:09 PM said...

tak abes2 kes curik kabel...dem!

Didi Nadhirah on January 20, 2010 at 3:37 PM said...

kt kg takde line henphone pun...kt kubur dekat kg tu lagi banyal line

maiyah on January 20, 2010 at 3:52 PM said...

mmg ssh kalo tenet wat hal

Dee on January 20, 2010 at 3:57 PM said...

bila dh dimonopoli mmglah service dia lembab sket..sabarlah..

google on January 20, 2010 at 4:04 PM said...

tu la pasai TALIKOM.... kene tambat kot... baru depa buat keje.....

relevan on January 20, 2010 at 4:05 PM said...

Wayar kabel talipon mahal sekarang ni..tu pasal selalu kena rembat..

fikaryna on January 20, 2010 at 4:32 PM said...

org x rase susah bila x ditimpa musibah..

ibusinga on January 20, 2010 at 4:42 PM said...

siput piggy.. anak kita kata..

mamai on January 20, 2010 at 4:58 PM said...

apa sahaja yang boleh di buat duit pasti akan di jadikan duit walau kabel telekom sekali pun....

GhOsToNe on January 20, 2010 at 5:03 PM said...

tyr van telekom pancit!

xiiinam on January 20, 2010 at 5:33 PM said...

Kring!
Kriiiing!



Hallo!



:)

unniesya on January 20, 2010 at 5:41 PM said...

hehe..pakcik van telekon tu lupe kot..=P

Tinie a.k.a Ibu Fatin on January 20, 2010 at 5:49 PM said...

ko kol la pakcik telekom banyak kali, mesti dia tension dan akan paksa org2 dia dtg
hehe

aNiSa hANg tUaH on January 20, 2010 at 5:50 PM said...

hehehe

pacek telekom sile la dtg kat sini jgk

:)

pak long on January 20, 2010 at 6:07 PM said...

salam...
pasal kebal telepon kena cantas ni dah biasa dah kat kg hamba.....tapi col 100 buat aduan cepat pebaik....kalau col pejabat kawasan pakai lambat la....

cheqna on January 20, 2010 at 6:09 PM said...

ayat tak leh blah..berjaya menambahkan lemak di punggung..ekekekeke tedi tedi..macam2...

sueanne on January 20, 2010 at 7:21 PM said...

kabel tipon kabel streamyx lain ehh..tak tau pun..heheh..

F U N F A B U L O S I T Y on January 20, 2010 at 7:36 PM said...

kecian sunggoh naseb yang menimpe kependudukan kampong tersebut. ;D

aNIe on January 20, 2010 at 7:43 PM said...

Tepon kalau takde...okaylah jugak...kalau streamyx takde mau pening kepala...

GRuNGe on January 20, 2010 at 7:52 PM said...

Bila keadaan ni terjadi, teringat aku iklan zaman aku kecik2 dulu.

"Beginikah perkhidmatan yang cekap".

Hahahahaha.

mukasurat17 on January 20, 2010 at 8:08 PM said...

van telekom amik cuti bini bersalin.hahah

Solehah on January 20, 2010 at 8:11 PM said...

pencuri kabel ni pun satu hal..adehhh..menyusahkn org ja..

Dak Wan on January 20, 2010 at 8:28 PM said...

Satu roll kabel RM250k. Dah ada yg tangan panjang ni parah btol kan? Jual sekilo RM2 jewr.

zaradgreat on January 20, 2010 at 9:23 PM said...

ye ke tedi?????
ish
kita kena bagi ceramah dekat kampung kita nih tedi.
geram2.
kang jadi cam musim pulak
dulu kan de musin rompak?
mintak jauh laaa menda cenggini.
cisssss.

white rose on January 20, 2010 at 9:29 PM said...

kita merasa, org merasa jugak...

~ngee

Mybabah on January 20, 2010 at 10:32 PM said...

Salam. Jika dilanda Streamyx yang berjalan seperti siput khinzir, rasa bagaikan nak menghempas laptop ini. Tetapi, apabila mengenangkan ini hartaku, kuoffkan sahaja dan terus tidur. Kesian kawan-kawanku yang menunggu nuffnya diketuk dan entrinya dikomen...

[asam]pedas on January 20, 2010 at 10:42 PM said...

pakcik TM tdo kot tedi~

Ieza on January 21, 2010 at 7:06 AM said...

ish..xde keje lain diorg ni..menyusahkn org jer nk repair2 balik..

Faarihin on January 21, 2010 at 10:44 AM said...

hehehe.. sabau aje lah..

PinQib on January 21, 2010 at 3:59 PM said...

hehe..
kmpung still xda kabel..
era tepon rumah sudah berakkhir.,
sob3

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting