Saturday, July 18, 2009

akU BanGGa sekaL| DengaN TuaN Haji |n|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:01 PM
h1

Beliau mendapat pingat ini.

h3

Pingat Setia Sentiasa Berjuang dari Persatuan Bekas Tentera Malaysia. Memang tidak membawa apa-apa gelaran. Tapi aku tetap ingin berbangga dengan beliau. Beliau memang layak menerimanya.

Photobucket

Pengorbanan, kesusahan dan apa saja yang beliau laku dan lalui semenjak berpuluh tahun dahulu sehingga hari ini bukan minta di balas.


Yup! Abah memang layak menerima pingat ini kerana walaupun beliau telah bersara beliau tetap wira di hati kami dan di hati mereka yang menghormatinya.

Tahniah!

Nota kakitanganku : Namun aku masih terkilan dengan segelintir sikap manusia. Sanggup 'menunggu tangga' untuk mendapat bantuan. Tetapi apabila apa yang di hajati telah di perolehi, tiada ungkapan 'terima kasih'. Segelintir, bukan semua.


16 kUs-kUs:

ZARA 札拉 on July 18, 2009 at 8:16 PM said...

tahniah buat abahmu syg!

ashie023 on July 18, 2009 at 9:01 PM said...

wah..abah dak tedi asekar ke??tahniah tahniah!!den banggo dongan pakcik..u rox!!!

sharamli on July 18, 2009 at 9:55 PM said...

c0ngret

<< s| tED| >> on July 18, 2009 at 9:58 PM said...

dak zara : terima kasih!

<< s| tED| >> on July 18, 2009 at 9:58 PM said...

ekekekekek dak ashie : askar pencen :P

<< s| tED| >> on July 18, 2009 at 9:58 PM said...

sharamli : terima kasih juga!

Softtouch [Hanim] on July 18, 2009 at 10:01 PM said...

tahniah uncle...bila mau buat mkn2 nie?doa selamat..jemputlah sy...he he he

<< s| tED| >> on July 18, 2009 at 10:30 PM said...

alahhh hanim.. sabtu lepas baru je buat kenduri cukur jambul cucu kedua beliau.. ekekekkekek...

TE-ARE |DIAMOND|™ on July 18, 2009 at 11:48 PM said...

TAHNIAH wat pejuang bangsa yg dimaksudkan a.k.a Abah Tedi...!!

<< s| tED| >> on July 18, 2009 at 11:55 PM said...

maceh te are.. :D

hysMan.. on July 19, 2009 at 1:40 AM said...

Congrat utk abahmu..
kem salam kat papa gagah yo..
hehee..
betol tu sokong,setelah kita dpt nikmat selalu kita lupa ucap bukan takat terima kasih malah Alhamdulillah pon payah..hmm..
tp segelintir bkn suma..
:p

messyremo on July 19, 2009 at 4:11 AM said...

aku igt ko punye tadi~~hehe

tahniah la..

semoga ko pun leh dapat cmtu nnt~~amiinn

<< s| tED| >> on July 19, 2009 at 7:30 AM said...

yup hysman. manusia memang mudah lupa..

<< s| tED| >> on July 19, 2009 at 7:31 AM said...

messy.. aku pingat cuci pinggan je lah...

waiem on July 19, 2009 at 10:18 PM said...

tahniah pada abah kamu...mmg layak terima...

bos2 kat opis ni pon seme askar pencen gak...silap2 dia kenal bos ambe...hehehe

<< s| tED| >> on July 20, 2009 at 12:01 AM said...

ekekkekekeke... waiem di mana? ayah aku dulu sempat kerja di Port dickson, negeri sembilan dan Kem Terendak melaka.
itu yg aku dah lahir lah.. ekekekek

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting