Thursday, July 09, 2009

MaLam yanG GeLap : Operas| PenceGahaN Maks|at!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:18 PM
Harap maaf. Posisi gambar adalah dalam kegelapan malam kerana tiada pantulan cahaya bulan. Hanya mengharapkan sipi-sipi cahaya dari lampu jalan yang lip-lap, lip-lap!!

Tarikh : 08 Julai 2009
Masa : 11.30pm
Tempat : Halaman rumah
Pegawai Pencegah : 1 orang & 1 ekor (erk!!)

m1
Ini bukan suspek utama! Ini adalah pembantu peribadi aku atau dalam bahasa inggerisnya, 'Personal Assistant'!!

m3

Okey! Beliau di upah! Di ulangi! Di upah untuk membantu dalam operasi pencegahan ini. Sebab utamanya ialah seekor kucing lebih tahu helah seekor kucing yang lain.

m2

Ini adalah suspek utama!! Beliau bukan ingin membunuh diri walaupun dengan senang-lenangnya berada atas jalan. Tetapi sedang menunggu seseekor. Beliau mungkin fikir beliau berbulu hitam, lantas ingin mengaburi mata kami. Beliau silap!! Walaupun warna tar jalan itu seakan-akan mirip dengan beliau, namun beliau kena ingat yang beliau bukan halimunan!

m5

Apabila menyedari diri beliau di 'skodeng' beliau cuba melarikan diri.

m8

Lantas PA aku begitu cekap menjalankan tugas yang telah di amanahkan.

m6

Oik!! Mana mau pigi hah???

Photobucket

Suspek kedua dapat di kesan!!

m4

'Kita terpaksa berpisah abang!! Panjang umur kita jumpa lagi! Seakan-akan ada yang iri dengan hubungan kita". Luah suspek kedua. Suspek pertama terkulat-kulat melihat pemergian kekasih hati. Lantas, seakan-akan dia dapat mendengar Sang kekasih menyanyikan lagu Bukan Aku Tak Cinta dari Iklim .. 'Saat kita berpisah... Kau genggam erat tanganku, sepertinya tak merelakan pemergianku, untuk meninggalkanmu...' CheeewaahH!!
Kes telah di tutup!!

Nota kakitanganku : Ini akibatnya aku terawal bagi makan malam tadi. Jadi bila perut dah kenyang tapi semua orang belum tidur, pintu terbuka, mereka boleh pergi berhoye-hoye di tengah jalan!!

16 kUs-kUs:

Ena Qaisya on July 9, 2009 at 2:41 PM said...

adehhh aku tak nampak mende ni..camne nak komen ni huhuhuhu

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 2:45 PM said...

ko kena pakai comin mate 3D! tp!! gambor maksiat.. tak tgk pun x pe.. ha ha ha!!

ashie023 on July 9, 2009 at 2:58 PM said...

ahhaha..bab lawok ader sokmo..aigooo..
..lagu iklim x tahan tuh..
ko pegi skodeng depa ke?aku pong x berapa nampak..kene pakai binokular kot..

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 3:07 PM said...

ekekekkeke!! x pe.. x yah nampaj sgt!! benda x elok ni jgn tgk tenung2 sgt! x elok! ha ha ha!

[]--M!z F4t!N--[] on July 9, 2009 at 3:20 PM said...

adoiii:(( psl kucing lg heh???

eyena on July 9, 2009 at 3:20 PM said...

is is is pencegahan maksiat laa pulak.. ayaii

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 3:28 PM said...

JAGNA BOHSAN YEK FATIN!! EKEKEKEKE

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 3:28 PM said...

EKEKEKEKEK! EYENA.. LEBIH BAIK MENCEGAH DARIPADA MERAWAT.. EKEKEK

sue's blog on July 9, 2009 at 4:44 PM said...

malam2 jgn skodeng slalu..kang nampak benda lain lak kang..hehehe..:p..

gomok gak PA tue dlm gelap erk..ke mmg gemuk??..:p

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 4:50 PM said...

ekekekeke... aku nak sgt tgk benda lain tu!!

die muncit!!!

RHEA on July 9, 2009 at 5:13 PM said...

tedi.. nak lari topik sikit..
ko boleh jadi doktor cinta tak?
tolong baca entry terbaru rhea.. ada update baru tadi..
tolong bagi pendapat jer..
tq miss catty.. ekeke..

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 6:09 PM said...

ok rhea! Nanti den poei sana...

Ayu on July 9, 2009 at 8:20 PM said...

isskkk tak baik taw wat mereka berpisahh..

aku slaluk nampak NaNa deting kat atas tembokk..tp nk wat canne.. dah itu naluri kebetinaan nya.. lagikpun.. aku xder kamera canggih hukhukhuk..

nantila wat wishlist len..

GiGGLe GaL on July 9, 2009 at 10:18 PM said...

tedi, aku rasa kan.. ko ni sama gila kucen ngan aku..siap leh buat dialog kucen lagik..wakaka..

owh.. aku sangat memahami jiwa kucen ko..

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 10:38 PM said...

wey! ko ingat gambo2 aku sumer ni pakai kamera canggih ke? pakai enset je la!!

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 10:38 PM said...

giggle: tau xpe!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting