Friday, July 17, 2009

Kuc|nG akU aDa kaD 'KKU', Kuc|nG KamU aDa?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:47 PM
c1

Ini adalah sepasang kaki (atau tangan?)

c2
Tapak kaki yang comel. Yang kiut. Yang miut.

c5

Ini pula tidak. Tidak comel. Tidak kiut. Tidak miut.

c4
Semasa di buang di hadapan rumah aku ketika masih merah, kaki Dak Utih sedang luka kesan terbakar. Hitam. Aku jadi simpati.

c3
Akibatnya, dia tidak dapat berjalan dengan sempurna. Tapak kaki hadapan sebelah kiri tidak mempunyai tapak yang sempurna. Bila berjalan terasa sakit sebab tapak kaki tiada pelindung. Kuku juga tidak teratur kerana apabila luka sembuh kuku sudah tonggang terbalik.
Sebab itulah dia lebih suka duduk di rumah dan tidur sepanjang hari daripada merayap 24 jam.

Beri kata semangat kamu untuk Dak Utih meneruskan hidupnya.

Sekian. Kisah kucing saya yang KKU!!

Nota kakitanganku : KKU sama dengan Kucing Kurang Upaya. Kad beliau belum siap lagi.
Hik hik hik!!

30 kUs-kUs:

ashie023 on July 17, 2009 at 1:11 PM said...

dak utih..bile nk amik kad ngan saya ni, tarikh nk amik dah mati ni, karang suh renew balik kang..wakakaka..

ucapan untuk dak utih...manyok2lah bersabo dalam menempuh liku2 hidup..(pergh ayat)..

kalu tuan ko malas bagi makanan , cakau je muke dier, bior ader lesung pipit lagi satu..muehehehe

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 1:18 PM said...

ekekekekkeke.. itu bukan nasihat.. itu hasutan.. :P

dongki dak ashie ni...

neezareef on July 17, 2009 at 1:19 PM said...

eh mane g tapak kakinye

sharamli on July 17, 2009 at 1:28 PM said...

kasih..han..

hu3

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 1:35 PM said...

terbako lah neeza!!

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 1:35 PM said...

kasihan.. oOo kasihan.. aduh kasihan... macam menyanyi lak sha ni.. ekekekeke

Itajeff @Something To Share on July 17, 2009 at 1:43 PM said...

salam cik tedi..
dulu kak itapun ada kucing KKU...takde telinga sebelah, kita panggil dia Cuping..tp dah meninggal...

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 1:51 PM said...

oOOooO. ye ke? tak de telinga.. panggil cuping lak? :)

Snowwhite Zone on July 17, 2009 at 1:53 PM said...

shiannyer dak utih tu.. sob3 aku membacanyer... sabo je laaa...

btl ke cite ni tedi ke awk yg dera dia? huh

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 1:57 PM said...

oik dak anis.. tol lah..

dia dtg umah ni dalam keadaan yg parah n nazak...

:P

x baik tau bohong ari jomaat!

~ kIsaH KeHidUPan SueANne ~ on July 17, 2009 at 2:18 PM said...

hahah igt KKU tue aper..rupe2nya KUcing Kurang Upaya ker??..khihkhihk..

fanatik tul la kamu ni ted ngn kucing..hehehe..

tabik spring tuk kamu..toit toit toit..:p

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 2:20 PM said...

ekekekkeke.. time aceh sue!!

Snowwhite Zone on July 17, 2009 at 2:34 PM said...

tedi-- hehehhe lawak je la.. tedi, best kan kwn ngn kucing.. dah ler manja.. comey gitu...

tp anis cukup geram giler le kalu kucing jantan gaduh.. sampai luka2 pala dia... luka je adik anis tonyoh ngn ubat gamat...

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 2:36 PM said...

ekekkekekeke.. tau gurau!!

kucing jantan mmg kuat gaduh. dapat2 dyg dah mengawan..
kucing dak tedi ni kalau letak minyak gamat.. kejap jek.. x sampai 5 saat dia dah jilat! ekekekee

Softtouch [Hanim] on July 17, 2009 at 2:54 PM said...

setiap kali baca n3 tedi ni mesti nak gelak..gelak malu2 gitu sbb sy kat opis ni. Mcm tu rupe crita dak utih tu..trauma kot tulah jd mcm tu..cian dia..

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 3:02 PM said...

ekekkekeke.. alah.. dalam erti kata lain.. dia mmg pemalas nak riadah! ekekekekee

GiGGLe GaL on July 17, 2009 at 3:04 PM said...

Dak utih..
sila ke kaunter 8 amek kad anda..

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 3:15 PM said...

ekekekeke.. konter 8 konter ape? Kad pink mengandung ke? ekekekeeke

i.am.belle on July 17, 2009 at 3:18 PM said...

dah lama tak bela kucing :{



aku pernah nampak anak kucing ada 3 kaki je dan tuannya sgt syg kucing itu :}

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 3:23 PM said...

OH BELLE!! aku pernah tgK DALAM MAJALAH 3.. untung kucing tu bertuan.. kalau bersepah-sepah tepi jalan... ntahlah!

Chem5007 on July 17, 2009 at 4:21 PM said...

eh ader ke kad KKU?...reg ke atau buat sendiri??...

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 4:26 PM said...

buat sendiri chem... jimat!! .. ha ha ha ha

tasikmerah on July 17, 2009 at 4:50 PM said...

putih betul bulu dia!

:)

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 5:29 PM said...

maceh tasikmerah!

Anya on July 17, 2009 at 6:46 PM said...

So beautiful and clean toes :)
Your Cat can't used
the computer I see .... LOL

my_name_is_omar on July 17, 2009 at 6:58 PM said...

hehe...

ko bole bukak satu blog khas untuk membela nasib2 kucing KKU di mesia...

aku sapot ko~~

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 7:13 PM said...

hehehhe anya.. he just see i do my work !! :)

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 7:13 PM said...

messy : sila sapot dengan wang ringgit sekali.. ekekekeke

messyremo on July 17, 2009 at 11:03 PM said...

tunggu bile aku jadik PM..

aku gerenti sapot ko..haha

ko jadi kroni aku,bleh?:P

<< s| tED| >> on July 17, 2009 at 11:22 PM said...

kroni yg halal okey messy.. no rasuah2.. no bodek2.. ekekekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting