Friday, July 31, 2009

IngaTkaN JaD|, Tap| Hat| TaK saMpa|!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:23 PM
'Shoutbox' masih bengong! Maafkan aku kerana tidak dapat membalas mesej-mesej kamu semua. Hari ini setengah hari sahaja aku bekerja. Kerana selepas mendapat keizinan aku perlu ke hulu ke hilir menjadi minah 'despatch'!

bu1

Big Apple !! Lama 'gaban' tidak makan. Ini buah tangan dari bekas Bos aku. Jumpa dia tadi sebab ada projek usahasama. (muehehehehe)

bu2

Susunan tidak teratur. Ini kesan daripada brek kecemasan tadi. Dari kerusi belakang jatuh ke bawah. Ha ha ha.. Nasib baik masih comel tersusun. Ekekekeke...

Okey!
Aku aku mahu cerita pasal Ibu Si Oyen. Aku ke SPCA Melaka tadi untuk membuat tinjauan. Kedatangan aku di sambut oleh bunyi-bunyian anjing yang bersahutan. Aku ingin menghantar Ibu Si Oyen yang bunting ke sana. Itu jalan yang terbaik sebelum emak menghantar ke pasar. AKu sudah berjanji dengan 'Uncle Apek' untuk menghantarnya sebelum pukul 5.00 petang ini.

bu4

Aku sempat membeli 8 bungkus makanan kucing APRO.

Photobucket

Empat bungkus untuk di sedekah ke SPCA. Sebungkus untuk tuan Budak-budak Oren yang baru (mereka akan di 'adopt') dan selebihnya untuk rumah ini.

Sampai ke rumah hampir pukul 4.00 petang. Mencari Ibu Si Oyen. Aku perasan sejak semalam perut dia agak susut sedikit.Aku jadi serba salah. Aku tidak dapat pastikan adakah ibu SI Oyen sudah beranak. MasyaAllah. Masa sudah suntuk. AKu memasukkan Si Ibu Oyen kedalam sangkar dan aku berjalan mundar mandir.

AKu perati betul-betul perut dia. Memang susut walau nampak buncit sedikit. Aku menyelongkar stor, keliling rumah mencari andaikata beliau sudah beranak. AKu tidak jumpa tanda-tanda itu. Cuma di atas siling rumah saja aku tidak periksa. Tapi sejak semalam Si Ibu Oyen rajin turun naik siling. Adakah anak baru beliau di atas?

Setelah berbincang dengan adik, aku lepaskan semula Ibu Si Oyen. Aku tidak mahu menjadi zalim seandainya dia benar-benar sudah beranak. Pasti anaknya akan mati tidak makan. Nantilah dahulu. Sebab semalam jug aku perasan kakinya ada kesan basah dan kotor. Tapi aku tidak dengar bunyi anak-anak kucing. Biarlah dulu Ibu Si Oyen. Mungkin dia sudah beranak dan menyimpan anaknya di tempat yang aku tidak nampak.

Pasti ' Uncle Apek' tertunggu-tunggu kedatangan aku. Maafkan aku 'Uncle Apek' hati aku tidak sampai untuk menghantarnya jika beliau benar-benar sudah beranak.

Nota kakitanganku : Sejak balik pukul 4.00 petang tadi aku tidak nampak bayang budak Utih ni? Mana dia merayap??

26 kUs-kUs:

Snowwhite Zone on July 31, 2009 at 6:00 PM said...

dak utih g ngorat... eh jantan ke tino?

flygurl on July 31, 2009 at 6:10 PM said...

sedapnyer nampak donut2 tu...
share la sket..huuhu...

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 31, 2009 at 6:12 PM said...

Dak Utih tu merajuk lar...

p.s: nampak sedap jer donat tu..

ashie023 on July 31, 2009 at 6:19 PM said...

dak utih ada ngan aku nih...

big appleeeeeeeeeeeee..i like an apple..er?

ustazah dyLLa on July 31, 2009 at 6:54 PM said...

utih g tgk adik2nye yg bru...wahahaaha...

azuan on July 31, 2009 at 7:07 PM said...

utih ada dmana2..ha3

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:17 PM said...

jantan anis!!

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:17 PM said...

gadis terbang : meh lah sini!

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:18 PM said...

ntahlah krina.. lom balik lg :(

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:18 PM said...

dak ashie : nak ke? meh sini!

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:18 PM said...

lom beranak lagilah dylla

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 7:18 PM said...

azuan : dia tiada di mana2 :(

miSs siv on July 31, 2009 at 8:05 PM said...

dak utih tuh jantan?
oh..
so die la yg ngorat aku td..
=p

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 8:17 PM said...

erk!! erhMmmm!! grrrrr.. ko jgn nak maik mata ngan kucen aku miss siv!!

~ نورحياتي ~ on July 31, 2009 at 8:55 PM said...

ted mamam big apple..lg bnyak dr aku erk..
ted gian nak mamam big apple..weee~~

GiGGLe GaL on July 31, 2009 at 9:42 PM said...

erm.. dak ted, hati aku sedih pulak.. nak ke ko hantar dak oyen n da geng tu.. ape kata ko bincang dgn mak ko lg.. erm.. erm.. ko "kasi" la yg betina..stop beranak..

erm..aku cakap cam bagus je kan.. tapi aku paham perasaan ko..pasti ko tak maw berpisah dgn dak oyen n da geng.. tapi.. ape boleh buat.. keadaan memaksa kan..

erm... mulia ati ko dak ted.. smoga Allah juga memalas kebaikan ko spertimana ko berbuat baik terhadap kucing2..amin..

messyremo on July 31, 2009 at 10:16 PM said...

eh kak tedi..

dah jumpe dak utih lom?

aku pun nk tumpang risau gak..sbb aku suke dak utih tu..

comel seyhh~~

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 10:26 PM said...

ekekkekek yati... aku mam cket jek.. kongsi2 ekekekekek.. org bg.. makan je lah...

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 10:26 PM said...

terima kasih mrs giggle.. kerana memahami :(

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 10:27 PM said...

ko panggil aku kakak messy?? huH!! Keciwaaa!!

udah... 7 jam ilang.. lenggang lenggok balik.. aku satu kg carik.. malaun utih!!

Ayu on July 31, 2009 at 10:43 PM said...

ala bagi la can dak utih tu berhoye-hoye.. xkan boss jek nk berhoye2.. dia pun mau jugak..

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 10:53 PM said...

dia jarang kuar lah ayus.. kalau 1 jam x balik pun aku dah risau. kalau dak itam aku dah x heran...

dia dah balik dah.. g mana ntah

Raihanna on August 1, 2009 at 1:17 AM said...

nak big apple tu!!!!
nak yang kale pink!!!!

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 11:10 AM said...

amek lah rai.. jgn malu2.. ekekekeke

rizz on August 1, 2009 at 4:13 PM said...

uih shedappp

<< s| tED| >> on August 1, 2009 at 4:33 PM said...

ekekekekekke.. meh jemput makan rizz

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting