Thursday, July 30, 2009

Yup! K|ta Patut BersyUkur DenGan Apa yanG K|ta aDa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:45 PM
q4

Aku jumpa di tengah jalan masa mahu kembali semula ke pejabat selepas balik tengah hari tadi.

q2

Aku tidak salahkan orang yang membuang anak kucing ini di tengah-tengah jalan yang kiri kanannya hutan dan di tanah perkuburan. Kenapa aku harus marah? Aku tiada hak untuk marah kepada mereka yang tidak berperikemanusiaan ini. Kerana sewaktu kanak-kanak dulu aku juga pernah berperangai sedemikian. Dan aku insaf!

a1

Aku mengangkat badannya yang kotor dan berkurap masuk ke dalam kereta. Kemana ingin aku bawakan anak kucing ini? Aku jadi buntu? Balik ke rumah? Pasti emak akan melesing aku dengan laju. Cukuplah 7 ekor di rumah. Yang akan bila-bila masa menjenguk dunia juga belum di kira lagi.

q3

Aku bawa ke pejabat. Aku bagi makan 'kibble' yang memang sentiasa ada di dalam kereta dan minum air masak. Selepas itu anak kucing ini menjilat-jilat bulunya. Aku pasti dia kenyang. Aku memanggil Jaga dan memintanya meletakkan anak kucing ini di gerai makan yang berhampiran. Maafkan aku anak kucing. Aku tidak mampu untuk membawamu pulang! Aku kuatkan hati!

q5

Alangkah beruntungnya kamu Dak Utih. Punya tempat untuk tidur, makan dan bermain dengan selesa dan sepuasnya. Bersyukurlah......

Nota kakitanganku : Anak kucing, aku juga menumpang. Bagaimana ingin aku bawa kamu pulang dan menumpang di rumah yang juga aku menumpang?

38 kUs-kUs:

messyremo on July 30, 2009 at 6:06 PM said...

hehe..

pose paling menarik dak utih..

suke giler tgk dak utih tido cmni~~

msti nyenyak giler nih~~

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 6:07 PM said...

ekekekekekek... dia tdo nyenyak kalau aku ada kat sebelah.. aku bangun. dia bangun lah... ekekkeke

messyremo on July 30, 2009 at 6:11 PM said...

kire kamu pun tido sbijik style cm die r eh?haha

kantoi~~

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 6:29 PM said...

eeeee.. mana tau ni? skodeng ek?

DaKoSue on July 30, 2009 at 6:32 PM said...

ala sedihnyer...terase insaf lak dulu aku pun penah buang kucing,kadang2 sepak coz geram asik geli2kan kaki aku huhu terase bersalahnyer aku kucing itu hanya nak bermanje sdgkan aku x berperasaan romantik...maafkan aku kucing2 yg aku penah wat kejam lu mase tu aku berdarah muda lagi...ampunkan aku Ya Allah....

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 6:44 PM said...

ye lah dakosue.. bila kita zaman2 muda dulu mmg lupa daratan sket..
dah berumur ni baru sedow..

azuan on July 30, 2009 at 7:04 PM said...

kita pun manusia menumpang je dekat bumi nie..
jadi, pandai2 lah hormat kewujudan makhluk lain jugak..ho3
~sayangi kucing anda~ha3

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 7:11 PM said...

ye azuan .. betul t.. itu yg sebenanrya.. saling tumpang menumpangi...

Anya on July 30, 2009 at 7:18 PM said...

Thats a little little kitten
LOL
I love this shots,
so CUTE :)

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 7:24 PM said...

Thank's Anya.. a poor little kitten

ashie023 on July 30, 2009 at 8:21 PM said...

alamak...teringat plak kucen kat PKG aku..kurus camtulah ari tuh,,adusss..rindu plak nk tgk dier..kat mana lah kucen tuh skrg???

cahayachenta on July 30, 2009 at 8:41 PM said...

mulia sungguh hati ko tedi.. huk2... blkg umah aku pun byk kucing2 terbiar... kdg2 an2k kucing pun diorang buang kat blkg rumah aku... penah skali aku nak bela, mak aku berleter sehari suntuk.. last2 aku hanya mampu bg diorg mkn je... hai dak utih.. bertuah ko...

ustazah dyLLa on July 30, 2009 at 8:53 PM said...

akak...watlaa pusat jgaan kucing kt kwsan umah akak...pastu ltak bena yg memaparkan yg akak perlukan bntuan makann tuk kucing2 tuh...bgus x idea sy ni???

Nakamura Kazuki on July 30, 2009 at 9:26 PM said...

kesian ambe tengok anak kucing tu tedi....

Aiydalela on July 30, 2009 at 9:31 PM said...

cian kt kucen tu..tp nk wat cmner..

utk si dak utih: moga kamu tak lupe daratan..

mamai on July 30, 2009 at 9:35 PM said...

bobjuga dah pandai bawa kawan2 dia menumpang kat rumah aku nie his geramnya aku

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:42 PM said...

dak ashie : kecian sungguh... kucing ni dah lah kurus keding... berkurap segala.. aku harap aku tak jumpa dia lagi..

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:49 PM said...

cahayachenta : kalau org lain x bg aku bela .. aku masih mempertahankan lagi. tapi kalau emak.. aku akur... kadang2 kucing ni tak makan saman.

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:50 PM said...

alahai dylla : masalah utama sekarang bukan soal kos. tapi soal emak yg tidak gemarkan kucing. aku tidak mahu jadi anak derhaka. emak dah izinkan 4 ekor tinggal dir umah ini. aku dah bersyukur

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:51 PM said...

hencek nakamura : ambe apatah lagi :(

kala lah ambe boleh sangkutkan makanan kat leher dia.. ambe dah buat. bila lapar ko ambil lahs endiri makanan tu.. tp apakan daya :(

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:51 PM said...

aiyda : yup! x semua kucing bertuan dan bertuah :(

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:52 PM said...

betul tu mamai : kucing jantan aku bawa balik awek. maka terhasillah 3 ekor anak. ini tengah pegnen lg tunggu masa jek..

GiGGLe GaL on July 30, 2009 at 9:54 PM said...

oi..aku tacing ni.. aku nanes baca nih..sedey wei... sian la beliaw tu..apelah nasib beliaw lepas ni.. moga beliaw dilindungi allah..

erm..dak utih tu..tunggu.. aku nak kutil beliaw.. suruh dak utih tu sujud syukur .. okeh!

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 9:59 PM said...

alahaii mrs giggle : maceh kerana tacing!!

kalau lah ada org yg nak buat rumah kucing area2 kg aku ni.. aku sudi jd sukarelawan dengan memungut kucen2 di pasar :)

tengku_fir21 on July 30, 2009 at 9:59 PM said...

sian nyer kucing yg dijumper tue

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 10:06 PM said...

apakan daya fir..:(

shima on July 30, 2009 at 10:46 PM said...

aku bukan lar cat lover.tp jgn lar wat kusing tuh cmtuh even sape2 yg xsuke kusing.kesiannnn.

ZARA 札拉 on July 30, 2009 at 11:10 PM said...

aduyai~

miSs siv on July 30, 2009 at 11:11 PM said...

aaa!!
tingat tyme kecik2 dolu...aku pena ade sekor kucing...name t0mpok...pas die arwah, aku da x pena bela..akak aku je yg rajen bela sekor lagi kucing, si kuning...=p

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 11:25 PM said...

betul tu shima.. kalau nak buat sekalipun.. buanglah di tempat yg mudah dia daa makanan..

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 11:25 PM said...

dak zara : kenapa apakah?

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 11:26 PM said...

ekekekkeke.. dia dah arwah ek?

Faarihin on July 30, 2009 at 11:36 PM said...

bestnye ade kucing.. sy pun dulu de gak bela kucing.. tap mak tak bagi.. bile tengok anak2 kucing jalanan skang ni.. hanya mampu memandang aje.. nak bawak balik umah.. dan tentu kna marah kerana sy juga menumpang.. huhuhu..

<< s| tED| >> on July 30, 2009 at 11:44 PM said...

ye farihin.. jangan dehaka pd ibu bapa jika tidak kata mereka.. tidaklah! :)
aku juga akur...

Watierman on July 31, 2009 at 12:46 AM said...

We have to know our limits...yer dak Dik tedi...kalau tak....dengan dik Tedi & dak utih sekali akan mendapat ...one way ticket...out from the house!!!!

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 8:16 AM said...

ha ha ha ha kwatie.. tau x pe.. ekekekekeke

Softtouch [Hanim] on July 31, 2009 at 9:49 AM said...

baiknya hati mu tedi..bkn semua org boleh buat mcm awk..dah lah kurap kan,kalu sy pun xsanggup..
cutenya kucing tu duk dlm kete...

dak utih punya pose, sngat berlagak yer..dak utih sgt beruntung dapat tedi...

<< s| tED| >> on July 31, 2009 at 11:12 AM said...

ekekeke.. tue lah hanim.. dak utih kadang2 selalu lupa diri.. bila bg ikan sekor nak 2 ekor..

cuba tgk kucing jalanan... still boleh hidup walau tak makan..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting