Friday, July 24, 2009

Hampa... :(

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:01 PM
Pakcik Pasar Borong itu betul-betul menghampakan!!

z3

6kg ikan kembung yang aku tempah tidak dapat beliau hantar. Jadi stok makanan ruji Dak Utih dan Dak Kimo tiada.

z6

"Aku mogok Bos!! Kau tak bagi aku makan!!"

z2

"Aku tidak mahu yang ini! Bukan selera aku!"

z1

"Ejaan dia macam ALPO makanan anjing. Aku tak nak!!"

z4

" Tu, nampak? Aku lebih rela makan cicak!"

z5

"Apa pandang-pandang? Aku takde 'mood' ni. Aku gigit nanti!!"

Hari ini mak masak ikan kembung masak asam. Aku makan separuh dan aku bagi Dak Utih separuh. Maafkan aku Dak Utih, esok aku akan ke pasar belikan kau ikan yang segar untuk di rebus. Maafkan aku juga emak, mengambil sebahagian ikan yang di masak enak.

Nota kakitangan : Betullah, kita tidak boleh terlalu berharap. Aku harap sangat Pakcik Pasar Borong itu dapat belikan ikan, tetapi stoknya pula tiada. :(



44 kUs-kUs:

mamai on July 24, 2009 at 7:39 PM said...

alahai comelnya budak kucing tu...bob aku pulak tak mau ikan nak makan yang beli tu memilih sungguh

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 7:48 PM said...

ekekkekeke.. baru berjinak2 dgn ikan.. sebelum ni whiskas.. kopak lah aku kalau whiskan tok 3 ekor kucen.. lagi 4 ekor tu makan kibbles..

sharamli on July 24, 2009 at 7:55 PM said...

geli ngn cicak....

flygurl on July 24, 2009 at 7:58 PM said...

putih tul dak utih ni..hehehe..
=)

♥Itajeff♥ @Something To Share on July 24, 2009 at 7:58 PM said...

salam cik tedi..

hehehe...kesian dak utih....bglah sardin...:D

ashie023 on July 24, 2009 at 8:10 PM said...

itulah ..aku malas dah nk pesan kat dak tedi ni dak utih..dier pesan lambat sgt..sebab tuh ah pakcik tu wak dono je kat bos ko...lain kali ko gigit je telinga dier..hehhee..

mehlah ko duk ngan aku plak dak utih...

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 8:10 PM said...

ekekekekke.. aku juga sha..kalau budak-budak ni dapat tangkap.aku yg over jerit suruh lepaskan.. ha ha ha

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 8:11 PM said...

gadis tebang : itu hanya teknik kamera enset aku yg mahal!! ha ha ha

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 8:12 PM said...

kakita : dia x nak lah. jenis dia ni kalau yg itu.. itu je.. kalau whiskas ikan laut.. janganlah beli perisa lain.. jangan beli friskies juga.. hehehehhe

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 8:13 PM said...

ekekekekkeke.. aku dah 2 hari pesan... pakcik tu memula kat ada.. pastu x de.. adeh.. cianlak aku dia mogok.. esok aku beli banyak2..

Ayu on July 24, 2009 at 8:25 PM said...

dak utih.. ko geget jek siku boss ko nih..

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 8:46 PM said...

bukan kenyang pun kalau geget dak ayus :P

Watierman on July 24, 2009 at 8:47 PM said...

dak Utih ko minta pindah rumah ke Bkt Jambul Penang....makanan 1st class....

ZARA 札拉 on July 24, 2009 at 8:53 PM said...

aku tak mau makan nasi!!

F.Aminurrashidd on July 24, 2009 at 8:53 PM said...

kucing memang chumilll.. umah aku ader 8 ekor.. heheh.. gemuk plak toh.. dah semua menda leh makan depa duk tibai. heh

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:00 PM said...

kakwatie : sila bg alamat.. saya akan guna pos laju selaju yg boleh! Ha ha ha

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:01 PM said...

dak zara : aku tau ko pencinta sawah!! AKujuga teringin menjadi seperti itu!! tp apa kandaya!

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:01 PM said...

8 ekor?? aminurrahid.. kalah aku.. aku ada 7 sahaja!!

aien~s corner on July 24, 2009 at 9:11 PM said...

hahaha... cian nyee...hahaha

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:17 PM said...

sob sob sob.. cik aien.. sila poskan ikan 6 kilo! Urgent! :P

nurul izzah on July 24, 2009 at 9:18 PM said...

bley berdialog ngan kucing eh? dasyat3..
dulu mase kecik minat kucing, tp mak x kasi bela..so bila dah besar ni rasa ilang minat nak bela kucing..tkt pn ade. huhu..

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:27 PM said...

ekekekekke.. aik.. masa kecil lain..d ah besar lain ek??

terima kasih izza sudi singgah!

Anya on July 24, 2009 at 9:50 PM said...

I am back :)
I rested good and feel better now :)
Thanks for your good well wishes :)

Lovely pictures from your cat ^__^

Kareltje =^.^=
Anya :)

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 9:58 PM said...

thank you anya.. hope u better well now!

GRuNGe on July 24, 2009 at 10:44 PM said...

Len kali, membeli belah lah di tempat dimana ramai rakyat Malaysia membeli belah. Giant, peneraju harga terendah di Malaysia. Wakakakaka. Sempat iklan lagi.

chawan1331 on July 24, 2009 at 10:48 PM said...

hahahaha kucing pon tau pilih mana yg die suka n xsuka hehe
pandainyeeerrr!!~

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 10:49 PM said...

mesti di bayar ni.. ekekekke... tp grunge.. aku lebih suka beli ikan kat Tesco.. giant Melaka x do ikan!! ekekekek

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 10:49 PM said...

ye lah cha.. die pun ade slera die tau!

azuan on July 24, 2009 at 10:50 PM said...

comei laa.....

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 10:52 PM said...

ye ye.. tidak dapat di nafikan azuan.. macam tuan die.. seiras.. ekekekeke

flygurl on July 24, 2009 at 11:22 PM said...

seiras ekk tedi?
hehehe....
tersipu-sipu dak utih dgr nnti. hehehe...

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 11:37 PM said...

ekekekke.. kecomelan saja perempuan terbang.. fizikal x sama.. gila apa nak sama?? ha ha ha!!

messyremo on July 24, 2009 at 11:41 PM said...

dak utih~~

sile dush2 muka tedi~~

die telah gagal menjaga kamu~~hehe

<< s| tED| >> on July 24, 2009 at 11:47 PM said...

messy : Dak utih tidaklah seganas yg kamu sangkakan.. deshummmm deshummmm muka kamu balik!!

Ena Qaisya on July 25, 2009 at 12:24 AM said...

utih ko mkn ikan je tedi..ish..ish..ish... tp byk gak ko belikan dia stok mknan ek..untung dpt majikan cam ko ekekeke

<< s| tED| >> on July 25, 2009 at 12:25 AM said...

ekekkekeke.. bengkok gak kdg2 tu ena... tp sayang punya pasal

anaklaut on July 25, 2009 at 3:11 AM said...

salam...singgah..

terima kasih singgah anaklaut

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 25, 2009 at 9:34 AM said...

Along minat gak kat kucing nie..tapi takleh belalah sebab Adiq alergik ngan bulu-buluan ni...

Kalu tunjuk kat dia Blog Ted ni..musti gumbira dia.. (kena tunggulah modem kat umah tu bley bfungsi smula sbb ghosak..)

GiGGLe GaL on July 25, 2009 at 10:15 AM said...

dak uteh menyimpan dlm ati tu.. hati2..nnt klu meroyan dia datang..abes ko ted... di kerja kan ko... iye la..smpai mogok kawan tu..

setakat ko beli beskut mmg la dia mogok..hahaha... lengkali simpan stock ikan sadin..beli yg murah2 pon tak pe..

Softtouch [Hanim] on July 25, 2009 at 10:32 AM said...

cutenya ted bg sikit ikan kat dak utih...syg benor..sanggup curi bg sikit ikan yg mak masak enak tu utk dak utih...kucing pun boleh mogok yer...he he he

<< s| tED| >> on July 25, 2009 at 10:51 AM said...

sama2 kasih anak laut! :)

<< s| tED| >> on July 25, 2009 at 10:52 AM said...

ekekkeke krina .. kena lah berkorban ek.. org yg alah ni..mmg payah sket :)

<< s| tED| >> on July 25, 2009 at 10:54 AM said...

mrs giggle : ekekekekek.. ikan sardinnya ada.. dia x makan sgt.. sayangje buang nanti

~ beaber ~ on July 26, 2009 at 3:32 AM said...

muehehehe

dedolu masa tucen me teramat's ramai(10-18 ekor) me carik ikan tongkol kat passr malam masa tu kira murah la kot dlm 3-5 hengget per kilo...

soh pakcik tu siangkan sesiap balik me rebus guna kuali besar
satu deret rumah teres leh bau ikan tongkol rebus muahahaha!!!
ada tongkol yg isi putih and hitam dua dua boleh dah rebus amik isi isi dia boh dlm fridge, stiap pagi seblom gie kerja kasik dorang makan ....

now me ada dua ekr jer so me guna makanan cat food

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting