Monday, July 27, 2009

Strateg| yanG bagUs!! MakaN dahuLu seBeLum TakL|mat bermULa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:58 PM
Upacara makan-makan bermula dahulu. Taklimat katanya singkat. Bagus! Perut kenyang jadi hati bersemangat mendengar taklimat penting ini. Tiada gambar makan-makan sebab perut amat lapar dan tidak menoleh kiri dan kanan! Belasah! Walaupun hanya mihun dan teh. Amat puas sekali.

ta1

Taklimat terbahagi kepada 3 perkara. Pemangkuan PPLD dan PPPS. Serta Anggota Sokongan.

ta3

Nampak pemberi taklimat itu? Maaf tidak di ketahui siapa. Tetapi daripada Unit Naik Pangkat JPM. Beliau sendiri tidak memperkenalkan diri. He he he.. Walaupun beliau duduk sahaja Taklimat beliau adalah jelas dan terang serta di bantu oleh 'slide' yang begitu di fahami. Terima kasih daun keladi, minggu depan kita jumpa lagi.

ta2

Aku duduk di belah kanan paling hujung barisan kedua dari depan. Motif duduk paling hujung adalah memudahkan acara perebutan makanan nanti.. eh .. bukan memudahkan aku keluar dan masuk. Ha ha ha ...

Acara tamat. Waktu untuk ke kedai 'Abang Cencaluk' menapau makanan untuk di bawa pulang. Emak boleh duduk dan baring sahaja hari ini sebab aku mahu membeli lauk dan pauk. Hik hik hik..

ta4

Kucing kelabu tambah putih. Cantik walau comot!!

ta5

Dalam perjalanan balik hujan adalah lebat. Awan begitu hitam.

ta6

Berlari pecut keluar dari kereta. Tidak sempat mengambil apa-apa barang melainkan lauk pauk yang di utamakan. He he he.....

Nota kakitanganku : Sejuk dan mengantuk! Dak Utih peluk aku cepat!! ( Nota ini hanya boleh di baca untuk mereka yang berumur 18 tahun dan ke atas :p)

30 kUs-kUs:

sharamli on July 27, 2009 at 3:06 PM said...

nak peluk jugak...nak..nak..

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 3:20 PM said...

ekekekekke sha :P

Nakamura Kazuki on July 27, 2009 at 3:47 PM said...

tedi....calon pegawai cemerlang ye..tahniah....patut semangat je makan2 tadi...ni kira dapat naik gaji n pangkatla ni ye...hahaha

ashie023 on July 27, 2009 at 3:51 PM said...

lauk pauk tu penting ..yg lain x penting...jeng jeng jeng..

aku pun nantuk weh..

Ena Qaisya on July 27, 2009 at 3:59 PM said...

rajin ko dgr taklimat ek...
wahh lengang jalan balik ke umah ko ek.. lenkali pecut tau ekeke

GiGGLe GaL on July 27, 2009 at 4:00 PM said...

sampai ati ko tinggalkan dak utih dlm hal ehwal makan nih..sian beliaw..

wakakakak...

[z@ck] on July 27, 2009 at 4:10 PM said...

ouh..ckgu rupanya..
=)

Watierman on July 27, 2009 at 4:52 PM said...

Ha...apa kata...kalau akak kata akak kenal pegawai yg kasi taklimat tu......

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:57 PM said...

banyaklah kamu hencek nakamura. bukan aku.. aku yang membuatkan orang lain punya!!!!

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:57 PM said...

dak ashie : ha ha ha.. aku klu terlupa pasal lauk tu.. sanggup redah ujan g amek lam kete!!

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:57 PM said...

ena :- taklimat itu wajib!! lengang ek? ekekekeke

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:58 PM said...

dak utih dah mencekik seekor ikan kembong rebos!

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:58 PM said...

zack! Aku bukan cikgu tetapi bekerja untuk cikgu

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 4:58 PM said...

kakwatie : sila mention namanya sekarang! ekekekekee

ustazah dyLLa on July 27, 2009 at 5:04 PM said...

sy bru je bca surat urusan kenaikan pgkat tuh...urm..ade ke yg nk mohon??? ~wahahahaha

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 5:18 PM said...

ni pemangkuan guru cemerlang dylla ... macam sekolah den ni hah.. sume x nak. takut sangat di pantau jabatan pelajaran sbb nak tgk cara kerja. eloklah tu.. nak dapat guru cemerlang mesti lah cemerlang dlm mengajar!

ustazah dyLLa on July 27, 2009 at 5:22 PM said...

oh, silap taip...wahaha....mmg pun...ramai xbrani nk apply...bkn pe...nti bile jbtan trun tgk sume ok...tpi bile jbtan xtgk, cikgu2 laen yg ade kt sek kutuk plak..."kta cikgu cmerlang, cmerlang ape mcm ni..."...

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 5:26 PM said...

betul tu dylla. cikgu sekolah aku suma x nak apply semata2 takut org jabatan turun tgk cara derang bekerja. standard lah tu kan?
x pe juga. keje aku pun x de .. ha ha ha ha

Watierman on July 27, 2009 at 5:46 PM said...

Dik Tedi.....namanya..WATIPUSAMALUUUUU!

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 5:55 PM said...

muehehehhehehe : pandailah kakwatie tu!! :p

Anya on July 27, 2009 at 6:24 PM said...

So many great pictures,
LOVELY to see it all :)

Kareltje =^.^=
Anya :)

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 7:06 PM said...

TQ Anya!

aien~s corner on July 27, 2009 at 7:09 PM said...

HAHAHA... tw mkn je..hehe

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 7:21 PM said...

aien : :P makan itu penguat semangat untuk bekerja.. ha ha ha

messyremo on July 27, 2009 at 8:41 PM said...

nasib aku dah lebih 18..

tapi aku tak faham,budak umur bwh 18 pun bole bc agaknye~~

takde unsur2 pun:P

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 8:44 PM said...

ye messy : mungki kamu sudah terbiasa dan biasa p.. maksud aku dengan yang halal sahaja! :P

messyremo on July 27, 2009 at 8:44 PM said...

ape maksud mu~~

cet~~

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 8:46 PM said...

ha ha ha ha.. bisa terpeluk dan memeluk. dengan yang halal sahaja. selainnya di luar pengehtahuan! ha ha ha :p

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 28, 2009 at 12:05 AM said...

best nyer hujan.. bila nak masuk musim sejuk ni.. hehe

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 12:21 AM said...

ekekekkeke.. kat sana ada musim sejuk ke?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting