Wednesday, July 29, 2009

uLser : N|kmat MakaN |tu, TerbaTas!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM

Sempat ke KFC sebab ada orang mahu belanja makan. Harus pergi walaupun tidak boleh makan.
Selepas itu harus pula memecut pulang ke rumah untuk menunggu Abang ASTRO datang.. Telefon cakap tengah hari. Tapi sampai ke sudah.....

Okey!!
Aku hanya mampu melihat ini.

ke1

Aku menjamah roti dan kentang putar sahaja.

ke2

Yang ini langsung tidak boleh usik.

ke3

Alahai.... Bila Allah S.W.T tarik sedikit nikmat makan yang kita ada selama ini, baru kita sedar bagaimana rasanya orang yang tidak dapat merasai semua jenis makanan seperti ini.

ke4

Allah menguji untuk menyedar dan menginsafkan. Tidak boleh menjamah makanan nampaknya aku ini. Lebih baik aku berpuasa daripada perut kosong menahan lapar tetapi tidak dapat apa-apa pahala.

Nota kakitanganku : Allah memberi cubaan dan pasti ada rahmat di sebaliknya.

41 kUs-kUs:

biru on July 29, 2009 at 2:24 PM said...

huwaaaaaaaaaa laponya tgk kfc ni, hukhuk...

nasi berlauk ada lagi, hasil meeting tadi. tapi tak der mud ni. masuk meeting sekerat, tapi pegawai sibuk bising. kalo depa tak masuk? ada aku kesah?
cakcakcak!

sorry, lepas geram kat sinin, huaaa =P

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 2:24 PM said...

X PE BIRU.. SELALU MMG CAMTU.. MULA2 RAMAI.. DAH ISI KEDDATANGAN.. SEKOR2 KUO.. X MASUK2.. EKEKEKEK

@--- Sueanne ----@ on July 29, 2009 at 2:30 PM said...

nape xselera ted??..
kamu xsihat ye??..
take care erkk..:p

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 2:31 PM said...

ULSER SUEANNE !!

ZARA 札拉 on July 29, 2009 at 2:43 PM said...

keji..bubuh makanan buat aku lapar~

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 2:47 PM said...

AKU PUN LAPO SBB X BOLEH MAKAN :(

GiGGLe GaL on July 29, 2009 at 2:54 PM said...

er... boleh aku lempang ko dgn dak utih skali secara perlahan dan manja?

aku rasa dah lama tak makan kepsi.. wakakka.. tipooooooooo...

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 3:00 PM said...

PERLAHAN LAH SANGAT....
ASAL GUNA CAPLOCKS NI?
SORRY AKU TGH BUAT KEJE DEPAN PC :)

mamai on July 29, 2009 at 3:07 PM said...

satu nikmat di tarik untuk uji kita tu

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 3:43 PM said...

YER MAMAI.. memberi kesadaran betul ni.. lapar.. ekekekeke...

mengunyah macam org x de gigi.. :p

Watierman on July 29, 2009 at 3:48 PM said...

Salam Dik tedi...baru sekejap tadi akak terfikir bahawa Allah telah lama menarik nikmat2 dari akak antaranya...nikmat menjamah ayam, durian,nangka,cempedak,petai,jering dan seangkatan dengannya....buat mengubati ulser....minum air yg byk...mandi yg banyak....letak bonjela dptkan dari farmasi...atau sapu margarine @ butter....sebaiknya gi ospital!Sian dia!!!Tu la..akak kata jgn tumpang makanan Dak Utih ko degil!!

sharamli on July 29, 2009 at 4:11 PM said...

nanti dah baek..mkn la erk..hu3

cIk pEnNa on July 29, 2009 at 4:18 PM said...

aduhh..kfc!
sy yg sedang berpuasa nih..
hanya mampu menelan air liur aje le..

hehehe
;)

Softtouch [Hanim] on July 29, 2009 at 4:18 PM said...

sdapnya tedi kfc tu..bru mkn smalam tp terliur jugak..
siannya dpt ulser..tulah kan br terasa alangkh rugi kalu kita tak nikmati sesuatu benda sblum nikmat itu ditarik balik...

neezareef on July 29, 2009 at 4:31 PM said...

huishhh...adeh..ayam..ayamm....

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 4:42 PM said...

adehh kakwatie.. ni tengah sapu hurix.
dah macam org bisu dah ni..

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 4:42 PM said...

oke! nanti sha belanja :P

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 4:43 PM said...

e cik penna. mari kita sama2 menelan air liur.. :(

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 4:43 PM said...

betul tu hanim.. nak bukak mulut pun sakit.. so.. dok diam je lah..

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 4:44 PM said...

ayam oOo ayam.. ko x makan ayam ke neeza? hik hik hik

rizz on July 29, 2009 at 4:50 PM said...

hehhe td lunch kfc gak bestttttttt

Nakamura Kazuki on July 29, 2009 at 5:49 PM said...

tedi..ambe tengah menikmati chezzy chikerony kat KFC RR tapah ni...maila makan sekali...takpe....nanti ambe order kentang putaq yang special ye...hahaha

Anya on July 29, 2009 at 6:18 PM said...

It looks al Yummiee......
I come eat by you .. LOL

Nana Rosli on July 29, 2009 at 6:20 PM said...

cik tedi, sme laa kiter,
kiter pon g kepci lunch td..tp xmam pon
tgh hari td member ajk teman dia mkn kat kepci,
walhal nana pose,
demi teman..owh i ngadapp laa dia mkn smpai licin..hihihi

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 6:20 PM said...

samalah pulak rizz!!

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 6:21 PM said...

hencek nakamura.. den rasa sikti je td benda alah tu.. kenyal2.. x desap.. kembang tekak den.. ekekekeke..mungkin kepsi melaka x pandai masak! :p

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 6:21 PM said...

come n join us anya!

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 6:22 PM said...

kuatnya iman nana.. x senonohlah member nana tu.. kawan pose ade ke ajak teman.. grrrrrr... marah ni!!

ustazah dyLLa on July 29, 2009 at 6:35 PM said...

adoi...sakit tekak dh 2 hari...dh demam ni...

lupie on July 29, 2009 at 7:17 PM said...

Sis, I hope you are feeling better now ....
Try ler garam on the ulser ... mmg berkesan ... tapi kena tahan pedih!

ashie023 on July 29, 2009 at 7:22 PM said...

adakah aku worang yang last bagi komen???..oooo..baiklah..sy nk g KFC dolu..bye bye..

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 7:33 PM said...

jumpa doktor dylla..

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 7:33 PM said...

sis lupie.. mmg dah ada yg cadangkan.. cuma x brani nak buat!!

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 7:36 PM said...

dak ashie.. makankan tok aku sekali..

Nakamura Kazuki on July 29, 2009 at 8:19 PM said...

chezzy tak besh! kembang tekak betui..ambe makan bebola ayam tu je.....

Nakamura Kazuki on July 29, 2009 at 8:19 PM said...

chezzy tak besh! kembang tekak betui..ambe makan bebola ayam tu je.....

Aiydalela on July 29, 2009 at 8:34 PM said...

nyami betol! errr..selalu aja jd org last mengKUS KUS

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 10:19 PM said...

betul tu hencek nakamura.. ambe setujuk... ekekeke

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 10:19 PM said...

ekekekke takpe aiyda.. terima kasih sudi singgah!

Raihanna on July 29, 2009 at 10:34 PM said...

wah...
sedapnya tengok kfc malam2 camnie..
nape?? kena ulcer milut ke..
pergh..kalau kena sakitkan..
rasa nak geget2 je...
try bubuh garam/bonjella..
insyallah cepat baik.

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 10:50 PM said...

thanks rai.. dah dok boh garam... abesh lah kena darah tinggi pas ni.. ekekekekke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting