Wednesday, July 08, 2009

Eh Eh !! Aku T|DakLah Beg|tu Tenat RupanyA...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
Hari ini aku MC. Atau dalam erti kata lain cuti dulu baru hantar surat sakit. Ekekekeke.. Tapi Bos aku pagi-pagi sudah bising telefon, tanya kenapa belum sampai lagi? Aku cakap aku MC. Kemudian Bos aku cakap, kenapa tak beritahu awal-awal. Eh Eh!! Kamu telefon aku pukul 8.15 pagi, aku belum sempat gosok gigi dah bising-bising. Okey! Pengajaran! Lain kali sebelum subu aku akan telefon kamu!! Puas hati???

Rupa-rupanya aku tidaklah setenat mana. Sebab aku boleh pergi ke pasar lagi membeli barang di bawah ini.

i1

Ini bukan untuk di goreng. Tetapi di rebus untuk di beri makan pada budak-budak kucing di rumah ini. Jadi aku ambil keputusan, eloklah aku ambil cuti tahunan aku saja. Tak baik ambil MC, tetapi boleh pergi berhoye-hoye dan makan mee rebus di kedai lagi. Lepas tu boleh pergi bank dan bayar bil di pejabat pos!! Tengok! Aku tidaklah seteruk yang di sangkakan!! Eh Eh! Kamu pernah buat begitu tak? He he he he....

i2

Aku rebus suku saja. Tak boleh rebus semua sekali. Nanti simpan dalam peti sejuk, dah rasa lain. Kucing pun pandai menilai, jangan ingat manusia saja tidak suka kepada makanan yang sejuk tau.

i4

Wah!! Tersusun je kan bekas makanan kucing tu! Jangan tertipu. Yang itu aku baru je susun. Ha ha ha ha! Kamu ingat kucing-kucing ini makan dengan begitu sopan ke? Silap!!

Okey!! Aku ada satu teka-teki. Dalam gambar di bawah ini, kamu nampak berapa ekor kucing? Aku nampak 3 ekor!! Mari kita cuba teka dan cari. Hadiahnya ialah Ibu kepada si Oyen.. Ha ha ha ha!!

Photobucket

Nota kakitanganku : Siapa mahu ikan rebus panas-panas, sila beratur dan tunggu giliran sehingga di panggil!! Ingat! Jangan potong barisan!!!


27 kUs-kUs:

Softtouch [Hanim] on July 8, 2009 at 2:48 PM said...

kucing skrg pndai oooo, dia mmg reti bilih makanan tau. Ikan yg xelok sket dia mmg xlayan. Tp kalu kene jenis kucing cekik tuan dia, ikan rebus pun dia xnak tau..he he he e

ashie023 on July 8, 2009 at 2:52 PM said...

wow..u are totally into it..and u are a loving person..such an amazing job!!

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 2:54 PM said...

ekekekekke.. pandailah hanim.. ha ha ha ha.. kucing aku kalau ikan rebus pun dah tak nak! Ok! korang g laut.. cari ikan ape ko nak!! ha h ah aha! Tangkap!!

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 2:55 PM said...

dak ashie speaking!! AKu tau jawab ni aje.. Thank you!! ekekekeke

Snowwhite Zone on July 8, 2009 at 3:36 PM said...

tedi... sakit perut ke?

nak tgk pic kucing tedi tp x leh appear .. tension!!!

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 3:47 PM said...

sakit peyut org pompuan.. ekekeke

nape lak x leh ek..?? anis .. ko x mesra kucing kot.. ekekekekek.. derang pun takut nak tunjuk muke..

Mama Nazhan on July 8, 2009 at 3:58 PM said...

tu nampak kucin lagi sekor kat belakang kucing belah kiri tu..same kaler ngan lantai dan bbbatu kat situ...ada butut ka?kikiki

Shida on July 8, 2009 at 4:03 PM said...

lain kali kol sehari b4 nak ponteng erk..hehe..barapa ekor kucing tuh??/

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 4:24 PM said...

mama nazhan: Ade 3 ekor.. nampak brape ekor..? ekekekeke

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 4:25 PM said...

shida leh skodeng elok2.. ade 3 ekor.. lagi sekor tang mane ek? ekekekeke

TE-ARE |DIAMOND|™ on July 8, 2009 at 4:29 PM said...

sis tedi, itu bkn MC atau ambil annual leave... itu ponteng kerja namanya... ekekeke...

dah agak dah, sure ikan2 tu utk "anak2" sis tedi... kenduri besar la mereka2 itu... ;)

puas ku perhatikan last pic tu, rasanya ada 5 ekor... 2 ekor yg kelihantan, 3 ekor lg dlm perut kucing yg belah kiri tgh landing tu... ekekekeke

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 5:22 PM said...

te-are : jawapanmu amat menggelikan hatiku!! ketiga2 budak oren itu adalah jantan!! Harap maklum!! ekekekeke...

Itajeff @Something To Share on July 8, 2009 at 5:30 PM said...

cik tedi...
ko sakit aper? siap leh gi pasar lagi hehehe..

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 6:46 PM said...

den cakit org pompuan tiap2 bulan.. ekekekekeke

[]--M!z F4t!N--[] on July 8, 2009 at 6:52 PM said...

iyakkk!!:((:(( geli kucing.

kompom dtg umah ni kite xmo masuk dlm:(( bleh mengigau ni klu kucing2 dkt2 kat kite...hishh..

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:14 PM said...

eeeee fatin.. kenapa geli?? kalau tikus tu ye lah.. tapi aku geli ngan hamster.. ekekekekekeke

Aiydalela on July 8, 2009 at 7:20 PM said...

Ikan kat kampong aku tak delah segar camtuh...huhuhu..

Best la jd kucen2 nih...ada tukang masak...hahaha... * jeles

Ayu on July 8, 2009 at 7:22 PM said...

silap komen da.. masuk kat bawah tadi plak..

haa... kat sini yg betull..

amik MC mcm nih leh masuk jawatan pool nih.. huhe ;p

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:24 PM said...

ha ha ha ha!!! hampeh..

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:24 PM said...

ha ha ha ha!!! hampeh..

ladymiaka86 on July 8, 2009 at 7:24 PM said...

haha...kalau 'MC' camtu biase dgr..

ermm.. kucing sue pon memilih gak..
lg teruk sbb tak reti mkn ikan yg ade tulang..
lebih manje sudah~ kalah tuan...

salam ziarah..hihi

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:24 PM said...

ekekekek aiyda... ikan ni aku g mancing td.. tu yg nampak segor.. h ha ha

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:25 PM said...

wah!!! bagi ikan sadin dlm tin.. ekekekeke...

ngade2 ek.. kalau tuan die x sabo.. hah!! Korang pergi lah tangkap ikan sendiri.. ekekeke

Anya on July 8, 2009 at 7:28 PM said...

So many shots
all beautiful,
I like the fish
i gonne cook tonight fish,
its yummieeee....

<< s| tED| >> on July 8, 2009 at 7:29 PM said...

hye anya.. all my cats like fish!! he he he he...

Monkey D Luffy on July 9, 2009 at 2:16 AM said...

bertuah kucing ko ada tuan prihatin

hehe

<< s| tED| >> on July 9, 2009 at 9:14 AM said...

well luffY!! ekekekekeek!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting