Sunday, July 26, 2009

JalaN-JalaN, MakaN-MakaN & SkodenG-SkodenG!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM

t6

Hari ini ke TESCO. Sudah berjanji dengan Kanak-Kanak Ribena untuk membawanya berjalan-jalan setelah di tinggalkan si ibu yang pergi berhoye-hoye bermain boling di Mahkota Parade semalam!!

t1

Makan-makan di 'Food Court'. Sejujurnya makanan di sini tiada yang istimewa!

t2

Aku dan adik memilih menu Nasi Goreng Ayam.

t3

Ayamnya hanya ayam goreng yang berkuahkan lada hitam!

t4

Supnya pula umpama air masak yang di titiskan minyak dan di tabur lada sulah dan daun bawang!

t5

Aku memilih AIr Sirap Bandung dan adik Teh Ais.

Okey! Aku sudah lama ingin memperkatakan tentang ini cuma tiada berkesempatan untuk merakam gambar. Kali ini aku berjaya.

t6

TESCO meletakkan papan tanda ini di pintu masuk belakang pasarayanya. Mengapa mereka tidak berani membuat dua atau tiga papan tanda serupa dan meletakkannya di pintu hadapan?

Jadilah Pengguna Yang Bijak. Iklan ini tidak di bayar.

Nota kakitanganku : Tadi aku sempat mendaftar untuk pemasangan ASTRO ke dua di rumah. Tiada caj pemasangan di kenakan. :)

32 kUs-kUs:

F.Aminurrashidd on July 26, 2009 at 8:26 PM said...

kalo Aku pi Tesco Kota Bharu, Makanan Aku selalu order.. ialh Sizzling yee mee ngan coke float..

tak terniat pun nak order atau cuba makanan laen.. hahaha~ mee sizzling dier sedap sangat (bagi aku laa) heh

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 8:27 PM said...

kat TESCO Melaka sizzling tak sedap. aku selalu makan sizling kuew tiaw kat Jusco! :)

sharamli on July 26, 2009 at 9:03 PM said...

mydin?

syalizahanim on July 26, 2009 at 9:14 PM said...

Haha.terang-terangan MYDIN.
okay2..mungkin tesco tak berapa berani utk mencetus kan pergaduhan antara mall.hehe :(

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 9:14 PM said...

sharamli : tepat sekali!!

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 9:15 PM said...

ekekekke syalizahanim : tak berani tu sama dengan penakut.. ekekekekek.. kalau nak buat.. buatlah betul.. ekkekeke.. alahai.. Tesco.. oOoo tesco!

ashie023 on July 26, 2009 at 9:48 PM said...

dijamin tiada tandingan berbanding MYXXX..

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 9:49 PM said...

ekekekekekke... dak ashie. pakcik din nye pasaraya tu ... :P

Siti Nurul Jannah Fital on July 26, 2009 at 9:50 PM said...

makan sakan...Aku pon kuar jalan2 hari ni.Tapi bukan cari makan...tapi jalan2 mega sale! hahahaha...syok!

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 10:03 PM said...

ekekekekkeke.. anna.. jalan2 mega sale kalau banyak duit syokkk wooo..

mamai on July 26, 2009 at 10:13 PM said...

aku tak suka tesco dan yang sewaktu dengannya tapi tiada cara lain lagi.

tu tesco nak lawan dengan mydin akt MITC la tu

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 10:18 PM said...

ekekekekkeke.. a'a lah mamai. nak lawan tp takut... ekekekek

Aiydalela on July 26, 2009 at 10:43 PM said...

Ganu tak de Tesco..jadi diam itu lebih baik dari mengKUS KUS..ops! dah terkus kus dah...

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 10:48 PM said...

ekekekke aiyda .. x de ek.. Oooo.. baru tahu ari ini :)

NuR on July 26, 2009 at 10:49 PM said...

hehe..rasa kelakar lak tgk board tu.nak lawan tapi buat kecik2 je..

huhu.. sini takde pasar besar pakcik dinn..

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 10:58 PM said...

oOOoo.. ye ke.. aku ingat satu malaysia ada.. :)

tengku_fir21 on July 26, 2009 at 11:07 PM said...

huhuhu...
sedin nyer tgk sup..

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 11:22 PM said...

ha ha ha ha.. itu bukan sup fir.. itu air masak bubuh daun .. ekekekke

flygurl on July 26, 2009 at 11:24 PM said...

smlm sempat pegi window shopping kt kb mall.. tp x smpat nk g shopping..huhuhu...sedih tul!
singgah mkn kt pizza hut je..

saje nk bgtau..huhuhu

zaradgreat on July 26, 2009 at 11:33 PM said...

mintak maap tesco
saya dah jarang pegi tesco
saya pegi myXXX .. sbb lagi dekat dgn rumah. mintak maap ---

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 11:36 PM said...

ekekekkeke.. gadis terbang : kenapa window sahaja. di mana shopingnya?

<< s| tED| >> on July 26, 2009 at 11:37 PM said...

ekekkekekek zara : umah di mana? boleh datang raya.. adakah sebelah rumah si baldi biru pink?

Raihanna on July 27, 2009 at 12:02 AM said...

adeyh2..
nape kuah sup die mcmtu sekali..
siyes macam air masak yang dititiskan minyakk...
Mydin ke??
pergh... tesco nie...haha

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 12:05 AM said...

ekekkekekekek rai : tegok pun dah tahu kan?

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 27, 2009 at 7:09 AM said...

adeh.. kenapa sume org letak makanan je ni... terliur den.. uwaaa~

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 7:28 AM said...

ekekkekeke norul.. mmg saja nak bg org terliur.. :P

AdeLaide NinaSe.. on July 27, 2009 at 8:01 AM said...

ya rabbi... sedapnyer wehh,,,. nasi goreng ayam tuhh!!!

Softtouch [Hanim] on July 27, 2009 at 11:52 AM said...

tulah tedi kalu food court kat hypermarket mesti out tau..xsedap...

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 2:03 PM said...

nampak sedap nina.. tapi x sebenarnya.. ha ha ha

<< s| tED| >> on July 27, 2009 at 2:03 PM said...

betul kan hanim... ekekeke

teuku@ceh on July 27, 2009 at 3:44 PM said...

lame x makan mee sizling...
mee sizling cendawan telah menggamit kenangan silam...hemmm...

ustazah dyLLa on July 27, 2009 at 5:12 PM said...

ala, mane2 je sma...kena pndai survey laa...

p/s: tringat mkn chicken chop kt food court di tesco...blik umah muntah2 smpai xlarat nk bgun, demam panas...bile lalu je kt foodcourt tuh msti nk ter...................................................................

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting