Tuesday, July 28, 2009

K|sah TragIs Dak |tam PuLa!! ( Part 2 )

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
it2

Ini Dak Itam!! Aku ada kisah yang tragis untuk di ceritakan.

it5

Toleh ke kanan!!

it4

Toleh ke kiri!!

Okey, mari kita mulakan!!

it6

Nampak tanda hitam di bawah bibir eh mulut beliau?? Itu bukan tanda asli tetapi tanda yang telah beliau dapat kesan dari satu tragedi. Cheewaah!! Di suatu petang yang hening ( he he he) ketika aku sedang menyapu laman. Dak Itam telah di langgar oleh sebuah motor. Aku memang nampak dia di lenyek oleh tayar motor itu!! Beliau melarikan diri entah ke mana sedangkan malaun penunggang motosikal itu buat-buat seperti biasa sahaja.

it4

Hari sudah Maghrib. Sudah hampir gelap. Maka menagislah tuan punya blog ini meratapi kehilangan Dak Itam. Puas aku cari. Ke mana beliau telah pergi. Aku pasti beliau telah mati! Aku nampak beliau di gelek roda motor jahanam itu. Aku takut keadaan gelap akan menyukarkan aku menjumpai 'mayat' Dak Itam!! Menangis dan terus menangis sambil mencari-cari. Satu rumah kecoh kehilangan 'bangkai' Dak Itam. Ke manakah ghaibnya?? Sok sek sok sek. Aku terus menangis sambil mengelap air hingus!!

Tiba-tiba abah aku menjerit 'Ini hah! Elok saja dia!!!'
Ha ha ha ha.. Aku rasa mahu sahaja aku menari dangdut ketika itu. ( Lahabau Dak Itam, buang airmata dan hingus aku saja)

it1

Allah Maha Besar! Aku tidak tahu bagaimana Dak Itam boleh selamat. Hanya mengalami kecederaan kecil-kecilan sahaja. Alhamdulillah.

Nota kakitanganku : Tidak sanggup aku menghadapi kematian kucing aku buat kali kedua :(

38 kUs-kUs:

Watierman on July 28, 2009 at 12:31 PM said...

Nasib baik air mata akak belum menitis lagi kalau tak siap Dak Tam & Dik Tedi akak kerjakan!!!

[z@ck] on July 28, 2009 at 1:05 PM said...

sungguh comel itu kucing..
hehehe

Liliyuli on July 28, 2009 at 1:12 PM said...

terasa kehilangan bila yang terbiasa sudah lenyap menjadi luar biasa..ada faham falsafah gua ni? hahaha

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 1:22 PM said...

ekekekkeke.. kakwatie.. saya kan kalau pasal kucing ni... kalau menangis.. bakkata mak.. macam mati laki!! ha ha ha ha

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 1:22 PM said...

TQ zack!

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 1:23 PM said...

ye Lili.. bila sesuatu yg biasa itu sudah tiada.. kita jadi luar biasa pula.. ekekekeke

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 28, 2009 at 1:44 PM said...

sayang kucing dah camni...kalu dah ada somi sok camna lah nanti ek??? ahaks...

itafukada on July 28, 2009 at 1:47 PM said...

xpe2.nsb baik sume slmt..org kate, kucing ni ade 7 nyawa.tu sbb kucing kalo dilanggar,die leh lg selamat (bergantung gak la accident camne) org kate la.bkn sy kate.hehe..

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 1:48 PM said...

ekekekek kakrina.. itu lom fikir macam mana lagi.. ha ha ha

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 1:48 PM said...

terima kasih itafukada... ekekekeke
org kata ek?

dotblogspotdotkom on July 28, 2009 at 1:56 PM said...

pakcik pernah tgk kucing jatuh dari tingkat 7.... masa tu kami di tingkat 4... meluru tgk kebawah...

punya la terkejut... kucing tu boleh melambai2kan tangan nye... rupanye kucing tu ada payung terjun da.... saiz kecik.....huhuhuhu

NURA on July 28, 2009 at 1:57 PM said...

salam sobat,,alhamdulillah si hitam masih diberi keselamatan ya,,,jangan menangis lagi sobat.

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:15 PM said...

bio betul pakcik ni.. camne lak dia pakai payung terjun tu..s ebbaik aku duduk rumah kampung.. kalau kondo.. aku juga nak beli payung terjun itu.. ekekeke

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:16 PM said...

terima kasih kaknura!

Softtouch [Hanim] on July 28, 2009 at 2:17 PM said...

kene lenyek ke tedi...krg ajar betul mamat tu yer...itam yer nama dia..itam itu seksi tau..i like kucing tu..:)

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:19 PM said...

ekekekekek.. pandailah kohanim itam itu seksi.. ha ha ha...
mat negro seksi ek? ha ha ha

GiGGLe GaL on July 28, 2009 at 2:23 PM said...

geram betul la aku nengok kucen ko nih.. kalau aku pegi umah ko..yg 1st skali aku nak catnep.. dak utih..pastu dak itam.. pastu ajar dorang nari2 lagu micheal jackson.."black or white"..

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:25 PM said...

ekekekekke.. berdangdut lah Mrs giggle.. ha ha ha.. kucing aku takut org... aku dgn adik aku je dia ok.. yg lain2.. kem salam je lah.. ha ha ha

mamai on July 28, 2009 at 2:32 PM said...

aku dah banyak kali kehilang kucing tersayang paling sedih bila dia mati bawah katil aku sedangkan malam tu elok ajer kami bermain dan masuk tido bersama...tapi sekarang aku ada bob yang nakal

putrieysz on July 28, 2009 at 2:36 PM said...

kesian nye!
jumpe org yg bawak moto tu gilis die balek!
naseb baik xape2.
=)

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:39 PM said...

mamai : kenapa dia mati> kucing tua ke atau mmg berpenyakit?

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:39 PM said...

ekekekekeke.. putrieys.. ganas tol tu!

ashie023 on July 28, 2009 at 2:41 PM said...

meow meow meow..dak itam..meow meow..

@--- Sueanne ----@ on July 28, 2009 at 2:44 PM said...

dak itam rilexxx jekk!!..yang mak tiri die lak yg lebih2x..kihkhihkh..

psst : kalo kite pun mesti cuak cam kamu tedd..alhamdulillah.panjang lagi umur dak itamm..

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:48 PM said...

ekekekekek dak ashie !!

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 2:49 PM said...

yer lah sueanne : nampak kan die kena langgar.. x kan hidup lak :0
mungkin kena sipi2 jek :)

Nana Rosli on July 28, 2009 at 3:26 PM said...

hahahahahahaha~
lawaknyaa..dak itam pon..dia sje je nak test tuan nya smapai menangis kot

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 3:28 PM said...

ekekekke.. sabo jo lah nana!

ustazah dyLLa on July 28, 2009 at 3:52 PM said...

hahaha...~layan je

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 4:06 PM said...

LAYAN JE LAH...

DaKoSue on July 28, 2009 at 4:07 PM said...

biaselah kucing kan ade 7 nyawe may b nih baru kali pertam dilanggar so ade spend lagi 6 hehe....pas nih kira agak2 nak habis kuarantin dak itam duk umah diam2 jgn merayap tak pon ajar kelas memandu boleh langgar balek owg yg bawak moto tuh...huh x baiek berdendam doakan jer lah dia berubah tak gitu dak itam....

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 4:09 PM said...

dakosue : memula kena die mmg trauma.. nak berak kat luo pun macam terkejut2 jek.. terbantut jek.. ha ha ha

dengar bunyi motor lari lintang pukang!!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 28, 2009 at 7:12 PM said...

betul ke nari dangdut time tu.. hahaha

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 8:29 PM said...

ekekeekkeke..hampir2 norul...

aien~s corner on July 28, 2009 at 9:33 PM said...

buang ingus tol la..hehe

aien~s corner on July 28, 2009 at 9:34 PM said...

buang ingus tol la..hehe

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 9:38 PM said...

ekekekekkeekke.. tau x pe...

DaKoSue on July 29, 2009 at 12:44 PM said...

now mest tuan dia yg trauma haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting