Tuesday, July 28, 2009

|n| 'LembU SusU' Dak|nya suDah t|Dak bOLeh TanggaL!! ( Part 3 )

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:20 PM
Ini kucing kesayangan adik aku. ( Tolong jangan gelak)!

f7


Beliau memang nampak kotor dan tidak terurus. Nampak comot dan tidak 'ensem'!! Nampak kurus keding dan tidak gemuk! Tetapi beliau amat-amat di sayangi oleh adik aku.

f6


Jika ada siapa-siapa yang mempertikaikan akan ketidak'henseman' kucing ini. Siaplah!! Adik aku akan mengungkit sejarah silam kucing ini dan akan mereka-reka cerita eh bukan!! Fakta sebenar , contohnya seperti 'Eh! Dulu dia gemuk tau abah'. 'Tengok sahaja dia kurus tapi kuat makan'. 'Biarlah kotor pun, orang sayang'. 'Nak buang, buang yang lain, yang ni tak boleh'. 'Mak janganlah tinggi suara kat dia'. 'Janganlah pijak perut dia'. (kucing ini suka tidur tidak kira di mana-mana sahaja terutamanya di depan pintu masuk dan pintu bilik!


f4

Ekekekekeke.. Dan macam-macam lagi menandakan kucing ini kan di bela dan di belanya (dua maksud berlainan) sehingga ke hujung nyawa salah seorang/seekor daripadanya.

f1

Dak Kimo kucing pertama yang datang ke rumah ini kira-kira 4 tahun yang lalu.

f3

Kucing yang aku sendiri tidak tahu di mana asal-usulnya.

f2

Kucing yang bersuara nyaring dan di takuti oleh semua makhluk kucing di rumah ini. Dengar sahaja suara semua cabut lari cari perlindungan.

f5

Dak Kimo, kucing 'Lembu Susu' yang dakinya sudah melekat dan susah untuk di tanggal.

Nota kakitanganku : Yup! Aku juga sayang kepada ini 'lembu susu!!'

22 kUs-kUs:

chawan1331 on July 28, 2009 at 3:49 PM said...

hahahaha 'lembu susu' eh...kelakar je die...dak kimo very special name hehe:)
cha kat umah xde kucing sbb xde sape nak bela hehe ag pon keturunan semput wakaka;p

ustazah dyLLa on July 28, 2009 at 3:50 PM said...

haha....layan je

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 3:50 PM said...

betul tu cha... kalau semput x payah lah jaga.. memudaratkan.. :)

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 3:50 PM said...

layan jangan tak layan ustazah!! ekekekeke

Watierman on July 28, 2009 at 4:48 PM said...

Betul tu kata ADIK kamu...kurus tapi dulu dia gemuk...daki banyak tu sebab dah sebati....Cinta tidak mengenal itu semua...kasih sayang yg tulus suci...lahir dari hati yg ikhlas...akak pun sayang kan semua DAK yg ada dalam blog ini...ESPECIALLY yg apply nak pindah ke BJ tu!!!You are Most Welcome Dak Utih!!!

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 4:50 PM said...

ha ha ha ha.. abesh2 kakwatie dengan dak utih dia..
tul tul.. cinta tidak mengenal apa2.. :)

[yAN!e][pUTraJAya] on July 28, 2009 at 6:43 PM said...

tak gelak...

hehe senyum jer....lalala

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 6:49 PM said...

ekekekekee.. maceh Yanie sbb senyum :)

sharamli on July 28, 2009 at 6:59 PM said...

ai..mcm2 p0sing...

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 7:06 PM said...

sepesen je sebenarnya tu.. golek kanan kiri jek.. ekekekek..

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 28, 2009 at 7:11 PM said...

adeh.. adik bradik suka kucing ek.. hehe

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 7:11 PM said...

adik den suka dan layan yang mucuk ni aja.. yang lain2 tu kadang2 dia marah2 gak.. asik kacau dia buat kerja sekolah saja :)

ashie023 on July 28, 2009 at 7:15 PM said...

cinta bukan kepada rupa paras yang cantik..

aien~s corner on July 28, 2009 at 8:05 PM said...

cinta itu buta..

hehehe

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 8:27 PM said...

cheeewahh dak ashie. aku sokong!

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 8:27 PM said...

eins : ekkekekekee.. ye! betul!

GiGGLe GaL on July 28, 2009 at 8:41 PM said...

lembu susu tu maksud ko..spot dia kan...macm lembu kan.. erm.. aku salah paham kah? aapape je la..tapi aksi mengiurkan beliaw tu cukup mengkagumkan aku..wakaka..

Adik ko beli ikan kembung tak untuk beliaw ni? jgn bagi makan ikan masin dan ikan pari tau.. nnt kurap.. owkeh

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 9:12 PM said...

warna dia jek itam putih.. ade ke lembu susu kaler oren.. ha ha ha ha

makan dia ni sume aku support.. aduk aku support kasih sayang jek... ha ha ha

budak sekolah mana ada duit banyak?

eyena on July 28, 2009 at 9:33 PM said...

hahaha boleh tahan laa tak hensemnye "lembu susu" tu..hahahha

tapi beliau seekor kucing pelawak.. haha lawak laa. hahahaha

<< s| tED| >> on July 28, 2009 at 9:37 PM said...

ekekekkeke.. die dulu ensem.. tp.. mengikut peredaran zaman :P

teuku@ceh on July 28, 2009 at 11:46 PM said...

beliau dah tua dah nie..
nampak dah keuzuran pada raut wajah beliau...

wa respek adik lu beb...
kasih sayang dicurahkan tanpa memilih bulu...

<< s| tED| >> on July 29, 2009 at 12:07 AM said...

ekekekkeke.. dah tua ek? aku rasa dalam 6 thn ada kot umur dia..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting