Friday, July 03, 2009

Jawab 'Tag' AmaL IsLam Dar| NoruL!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:42 AM
1) Copy gambar Amal Islam di bawah.


gtg

- Gambar ini amat tidak adil! Perempuannya tiada! Bukankah setiap pasangan lelaki itu adalah wanita! Cheewahh!! Terlebih sudah!


2) Kemudian pilih 10 orang sahabat anda dan wajibkan mereka melakukan perkara yang sama.

- Islam itu mudah dan tiada paksaan! Okey! Aku buka kepada siapa-siapa sahaja untuk menjawab 'tag' ini.


3) Apakah amal / perkara yg perlu dilakukan untuk mengembalikan kejayaan Islam di muka bumi seperti di awal zaman kebangkitan Islam? (Soalan tambahan )

- Yang ini amat rumit sekali. Aku mahu bertanya. Adakah negara kita negara Islam? Ada kategorikah negara Islam ini? Hakikat yang aku dapat terima hanyalah negara ini majoriti rakyatnya di dalam kad pengenalan tercetak Islam. Cara kehidupan, cara ikutan, cara amalan mahupun cara pegangan, itu 'tepuk dada tanya iman'. Selagi ada pusat kasino di atas bukit itu, selagi arak di jual berleluasa, selagi disko-disko, kelab-kelab malam yang permitnya masih di luluskan, selagi ada..selagi ada... Selagi itulah aku segan nak mengaku negara ini negara Islam! Bagaimana ya mahu jadikan Islam sesama Islam tidak bermusuhan sesama sendiri? Semoga Islam itu terus terpelihara!

Nota kakitanganku : Isteri Ketua Negara juga tidak menutup aurat.Kalau aku, aku malu ke sana ke sini ke seluruh dunia mewakili diri sebagai Isteri Kepada Ketua Negara Islam!!
( Maafkan aku, aku juga insan biasa)

10 kUs-kUs:

Ena Qaisya on July 3, 2009 at 3:46 PM said...

stuju dgn NOTA KAKITANGANmu itew ihiks....
aku pong insan biasa ihiks...

<< s| tED| >> on July 3, 2009 at 4:07 PM said...

ekekek! Kita sama tapi tidak serupa!!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on July 3, 2009 at 5:22 PM said...

thanks atas jawapan teD|... setuju ngan nota last tu... ala kullin, yislamu :D

<< s| tED| >> on July 3, 2009 at 5:29 PM said...

ye ye! Terima kasih!

ashie023 on July 3, 2009 at 7:53 PM said...

memacam dah kite dengo skrg..kalau dalam kad pengenalan tu,tecatat je ISlam tp tonggang arak selamba je..cam artis pompuan malaysia ni..dowang cam dah habit plak ek pakai baju kurang kain..

...Moga kite sesama meneruskan perjuangan Islam..

<< s| tED| >> on July 3, 2009 at 9:07 PM said...

tue lah payah nak ckp! Sbb kita pun bukan baik sgt bukan teruk sgt!

[]--M!z F4t!N--[] on July 4, 2009 at 8:55 AM said...

huhu~~~sungguh siyes isu ini yep!actually mmg btol kan?? wajar ke kite kategorikan negara kite negara islam?? walhal pak menteri heret pmpn sana sini?? mak2 datin kainnye cume ala kadar menutup aje.tu pun pakal dorg pk dah tua..klu x mau kain tu di tutup kat pat2 atas dan bwh aje.:P jgn kan kata bini pm.. bini bekas pm pun sama jgk pe.. tp syukurla.. masih ade lg yg x terglg dlm kategori sebegitu.tgk tuanku zahirah...cantik aje...

<< s| tED| >> on July 4, 2009 at 9:21 AM said...

ye ye!! i loik tuanku zahirah!! mengancam!!

tp yg lain2 tu.. adehhh.. ntahlah!!

ustazah dyLLa on July 5, 2009 at 2:32 AM said...

kta yg masih ada, truskan perjuangkan islam...jgn biar ade sekecil titik itam mengganggu ketenteraman islam...

<< s| tED| >> on July 5, 2009 at 10:04 AM said...

InsyaAllah..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting