Tuesday, July 21, 2009

Ya! Aku Tahu. Neraka |tu Leb|h Panas Lag|!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:42 PM
ki1

Maafkan aku. Aku tahu kamu pasti kata 'Neraka itu lebih panas lagi'.

Tapi sejak 2 hari yang lalu aku menjadikan ruang tamu utama sebagai tempat tidur. Ini kerana kipas di bilik rosak dan aku tidak memiliki penghawa dingin sebagai gantinya. Aku tidak dapat tidur lena tanpa kipas kerana nyamuk akan menyanyi-nyanyi riang di hujung telinga dan menghinggap manja.

Berkhemahlah aku di depan seorang diri.
Oh tidak rupanya. Menurut adik aku yang bangun awal sedikit daripada aku, aku di keliling oleh budak-budak oren ( baca ini jika kamu belum lagi berkenalan dengan mereka) ibunya, Dak Utih dan Dak Itam.

Wah! Nyaris aku di kenduri oleh mereka. Aku bernasib baik kerana mereka hanya gayat melihat seseorang yang sedang berselubung tidur tidak sedarkan diri.

Nota kakitanganku : Masa untuk budak-budak oren pergi semakin dekat. Tapi aku buat-buat tidak tahu sahaja.

26 kUs-kUs:

ashie023 on July 21, 2009 at 9:40 PM said...

amende tuh?timba ke???

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 9:52 PM said...

belakang kipas tu dah tercabut. aku on je suiz trip satu rumah.. ha ha ha...

ZARA 札拉 on July 21, 2009 at 10:07 PM said...

hehehehe..

Melaka ke Neraka kata adik aku dulu~

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 10:12 PM said...

oik.. dalam maksud tu dak zara, harap bukan org melaka yang masuk neraka.

bila nak mai melaka dak zara?

AdeLaide NinaSe.. on July 21, 2009 at 10:15 PM said...

haha... kepanasan melanda...

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 10:25 PM said...

tu lah.. malas ni pindah tdo bilik adik.. ekekekeke...

joegrimjow on July 21, 2009 at 10:43 PM said...

tutup muka
tutup telinga

xmo teka

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 10:45 PM said...

kamu mahu teka apa joe?
hehehehhe

Monkey D Luffy on July 21, 2009 at 11:15 PM said...

kucing pun tak ada hati nak kenduri ko kotttttt

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 11:19 PM said...

luffy the MONKEY! : komenmu itu amat mengguris hatiku. SIla nyanyi lagu Sampai hati dari Spring!!

QieFLy si Dolce on July 21, 2009 at 11:20 PM said...

isk2 mmg QIef pown klu panas mmg tak le nak lelap mata ni....

<< s| tED| >> on July 21, 2009 at 11:30 PM said...

ekekekekke.. berpeluh-peluh.. mana nak selesa tidur.. hik hik hik

azuan on July 21, 2009 at 11:59 PM said...

memnag panas pon skang nie...hu3

messyremo on July 22, 2009 at 12:17 AM said...

ganas gile pakai kipas~~

belila penghawa dingin satu~~

leh kongsi2 ngn dak utih~~haha

waiem on July 22, 2009 at 1:06 AM said...

tadi kat sini ujan..alhamdulillah..sejok sket..hehehe

Anya on July 22, 2009 at 2:35 AM said...

Hi
I am all checked everything was okay.
I was just fainted and ended up wrong.
I am now equipped because I've slept a lot.
I have a part of my face blue with a little yellow ;(
Thanks for all the kind words :)
Anya :)

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:20 AM said...

azuan : cuaca selalunya kalau panas nak hujan :)

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:21 AM said...

wah messy : ensem lah ko tu!! siapa nak bayo sume2 tu? tunggulah aku akan ngan Datuk!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:22 AM said...

waeim : kat sini pun hujan.. tapi pg jek.. dah sampai ptg panas menyengat balik..

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:22 AM said...

thank you anya!

GiGGLe GaL on July 22, 2009 at 9:53 AM said...

sanggup ke ko nak lepas kan budak2 oyen tu? aku tiba2 rasa sebak dan terharu.. simpan la... sian dorang..

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 9:55 AM said...

mrs giggle : mak aku tak suka kucing. aku dah x boleh nak buat apa :(( aku pun hidup menumpang.. sob sob sob

Ena Qaisya on July 22, 2009 at 11:02 AM said...

walaupun kipas dh pasang no.5.. ekon wat paling sjuk mmg skang musim panas btol huhuhu

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:07 AM said...

ye lah.. siang malam panas.. sebbaik aku masih waras.. kalautak berkemban je lah.. ha ha ha

ustazah dyLLa on July 22, 2009 at 8:39 PM said...

ha?mak kiri nyaris xkne kenduri??...~wahahahah~...

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:56 PM said...

ekekekkekeke.. nasib baik.. fuh... kus semangat!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting