Wednesday, July 22, 2009

PerLukah Aku meMbuat UngguN ap| d| s|n|??

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:54 PM
n1

Aku seperti kera kena belacan!! Tergaru-garu. Melompat-lompat.
Menepuk-nepuk.
Makhluk nyamuk di atas adalah banyak di dalam bilik. Aku sungguh teruja untuk membunuhnya. Penyembur Ridsect sudah kering. Masak aku di sini di kendurikan oleh nyamuk-nyamuk ini.

Mungkin sekarang musim hujan. Persekitaran lembab membuatkan nyamuk-nyamuk ini kegembiraan yang terlampau! Dan mangsanya adalah aku!!
Perlukah aku nyalakan unggun api di dalam bilik ini?

Nota kakitanganku : Jadi kerja pula aku nak menepuk-nepuk nyamuk yang hinggap di telinga Dak Utih. Dak Utih!! Sila cari 'port' yang lebih selamat!!

42 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on July 22, 2009 at 8:41 PM said...

tak perlu cik tedi...the best way ialah mung buka je kipas kuat2..confirm nyamuk larinyer....

sharamli on July 22, 2009 at 8:43 PM said...

pakai kelambu..

umi_e on July 22, 2009 at 8:43 PM said...

kak e pun alergi pada nyamuk... :p

ustazah dyLLa on July 22, 2009 at 8:45 PM said...

sapukan sabun atau minyak cap kapak...sbb nyamuk takut ngn kapak......~wahahaha

AkudanDia on July 22, 2009 at 8:47 PM said...
This comment has been removed by the author.
AkudanDia on July 22, 2009 at 8:47 PM said...

uiks..boleh juga kan nyalakan unggun api..satu idea yang bernas..kekeke

lagi bagus kalau dapat wat BBQ nyamuk2 itu :-P

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:50 PM said...

aku hempok hencek nakamura ni karang!! Kamu tak baca ke entry aku yang lepas tu. Kipas aku rosak da!!! Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:51 PM said...

sharamli : okey! aku akan jahit kelambu sekarang!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:51 PM said...

kak e: Kita serupa.. kita serupa.. sila sambung nyanyian inI!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:51 PM said...

dylla : ye ke? perlukah aku cuba try test?

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 8:52 PM said...

akudandia : kamu di jemput sekali.. sila-sila menjamu selera.. La la la la

Ayu on July 22, 2009 at 8:57 PM said...

AKU NK WAT KEJE NIHHHHHHHHH

[z@ck] on July 22, 2009 at 9:00 PM said...

hoh..klu dpt piaaappp nyamuk2 ni pn best gak kan..
rasain lo..
isap drh org lg..

DaliaLiyana on July 22, 2009 at 9:10 PM said...

DAlia rase skang ni mmg nyamuk2 tgh berpesta sbb kat uma ni pun...Ya Allah...punyerla byk nyamuk..sembur mortein pun tak lut...dah KEBAL nyamuk2 ni..huhuhu...

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 9:22 PM said...

ko nak wat keje ape ayus..? Buat unggun??? ha ha ha ha

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 9:23 PM said...

Zack : ada 4 ekor yang dapat di kesan!!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 9:24 PM said...

Dalia : musim hujan ni nyamuk memang berpesta!! hehehehehhe...

azuan on July 22, 2009 at 10:02 PM said...

bahaya wo..
nyamuk bolEH bawak cam2 penyakit..

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 10:15 PM said...

itulah azuan.. apakan daya.. sob sob sob

ibu_umairah on July 22, 2009 at 10:17 PM said...

sekarang memang musim beperang dengan nyamuk.......sebelum tidu harus menepuk tampor dengan nyamuk!!!!...........sekarang unggun api pun tak jalan lahhh........

pakai fire ultramen kut baru jalan hee.heee

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 10:27 PM said...

ibu_umairah : kena bela satu otomen ni gamaknye.. ekekekeke.. tapi yg jadi2an tak mo lah..

hysMan.. on July 22, 2009 at 10:39 PM said...

nampak nyamuk..tiup sama itu nyamuk sambil kus kanan kus kiri..
nyah ko dr tubuhku..
nnt nyamuk tu paham n trus berlari anak ke langit..
hahahaha...

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 10:47 PM said...

wah!! hysman.. kamu ada mentera menghalau nyamuk yek??

anaklaut on July 22, 2009 at 10:56 PM said...

salam..<< s| tED| >>,

terima kasih sudi singgah di anaklaut..ulasan yang panjang lebar menyebakan anaklaut happy..

tq so much..

ashie023 on July 22, 2009 at 10:57 PM said...

sembur ngan fumakilla..gerenti semua nyamuk gila,...hahha..

GiGGLe GaL on July 22, 2009 at 10:59 PM said...

ape kata ko upah dak uteh je tolong tangkap sekor2 nyiamuk tu... dia terer kan.. wakaka..sian ko..taruk la ubat nyamuk situ weh.. jgn pasang unggun api..abes umah ko nnt..

aku nak layan lg skali enjit2 somut tu.. kat ofis tadi tak nampak..si botak banned utube!

aien~s corner on July 22, 2009 at 11:01 PM said...

hahaha..ok la 2m de kj partime men tepuk, n tangkp2 heheheh

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:07 PM said...

terima kasih anaklaut sebab sudi singgah sini...

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:07 PM said...

mana aku nak cekau fumakillah malam2 ni dak ashie.. tokey kedai runcit siang2 dan tutup kedai!

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:08 PM said...

ekekekeke. siapa apakah si botak itu mrs giggle??

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:08 PM said...

ain : kalau ada elaun tepuk menepuk.. i x kesah.. ekekekkee.. ini tepuk free jek.. ekekeke

tengku_fir21 on July 22, 2009 at 11:14 PM said...

errmm
nyamuk nie
ader 2 kebaikkan
1 bawa penyakit
1 lagi hisab darah bertoksik tapi sayang kita tk blh beza semua itu

<< s| tED| >> on July 22, 2009 at 11:16 PM said...

itulah fir.. keputusannya.. nyamuk wajib di bunuh!!

Chem5007 on July 23, 2009 at 12:08 AM said...

eh Tedi ko bagi kocing2 ko pakai mosquito repellent je senang. Ko pun leh pakai sekali..hihi.

<< s| tED| >> on July 23, 2009 at 12:31 AM said...

yg lekat2 tu ek chem...? ke yg mane satu ek?> ekekekekke

chawan1331 on July 23, 2009 at 1:02 AM said...

kene be careful ni..nyamuk2 ni...hehe bahye ni...

<< s| tED| >> on July 23, 2009 at 7:35 AM said...

a'alah cha.. nyamuk mendatangkan penyakit

cahayachenta on July 23, 2009 at 9:41 AM said...

macam yummy jer aku tgk nyamuk tu dekat2... haha...

Softtouch [Hanim] on July 23, 2009 at 10:12 AM said...

besornya nyamuk dia tedi....klakonya kene tepuk nyamuk utk dak utih

<< s| tED| >> on July 23, 2009 at 10:42 AM said...

cahayachenta : ko makan nyamuk ke.. bak alamat.. aku suruh nyamuk2 ni ke sana.. ha ha ha

<< s| tED| >> on July 23, 2009 at 10:43 AM said...

hanim : kesianlah kat dak utih. bila nak tdo je asik goyang2 telinga nak halau nyamuk.. ekekeekke

messyremo on July 23, 2009 at 8:43 PM said...

aik..dah bela dak utih..

ko nak bela nyamuk la ke?haha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting