Monday, August 10, 2009

Berp|sah t|ada...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:01 PM
Aku angankan agar ranting itu tidak patah,
dan daun-daun hijau tidak layu,
gugur kering dan terbang hilang.

Anganku hanya mimpi tidur yang tidak lena,
terjaga bila terasa ada tangan yang seolah ingin di sambut,
seakan-akan ada jemari yang ingin menyatu,
menggenggam erat namun hanya angin sahaja,
tersenyum menyindir menyentak tidur,
terkesima dalam kehibaan yang bertali,
aku tidak layak memiliki.

Walau hanya rindu hembusan dingin,
membawa lara di sapa bayu terpilu,
dia tak pernah mengerti pada cinta,
yang menjadi harapan kasih tak putus,
menyesali adanya cinta tak terkikis,
pada tugu mimpi tak pernah sudah,
berangan dan membina impian.

Dan di langit jingga atas awan terbuka,
adalah rintik-rintik gerimis luluh hati,
turun pada senja tak bermega merah,
dan mendakap rindu tak di balas,
tak di ucap pada tulus hati mengharap,
dan dia tak bisa jadi pelindung,
untuk meneduhkan rumput basah,
yang memisahkan dari lumpur-lumpur,
di pijak kebisuan tak terucap apa-apa.

Aku akur pada kabus egonya yang menebal,
atau dia masih lena bertilamkan mimpi-mimpi aneh,
tak terjaga langsung dan tak menghiraukan.

Aku menanti dan tetap menunggu,
walau bulan menjadi satu dan pilu,
dan mata-mata tajam,
menendang menikam atas anganku,
berpisah rindu yang tak menyatu,
bercerai kasih yang tak bertemu,
pasti tiada.

31 Januari 2005
...Melaka Bandaraya Bersejarah...

28 kUs-kUs:

ItaJeff on August 10, 2009 at 10:23 PM said...

Cik Tedi..
malam ni jiwang skit...tp sajak ni cam sedey jerrr...

myQza on August 10, 2009 at 10:25 PM said...

kakita.. sajak lama. cerita benar tetapi namapun lama.. dah berlalu lah tu :)

Unknown on August 10, 2009 at 10:33 PM said...

bery dramatik the rasberry the drama..

myQza on August 10, 2009 at 10:35 PM said...

ekekekke dak ashie.. brape banyak berry the da.. :P

Unknown on August 10, 2009 at 10:46 PM said...

aku cam nak mkn kek blueberry je..

Nakamura Kazuki on August 10, 2009 at 10:54 PM said...

ashie ape kaitan kek blueberry dengan sajak?????

Tedi ,

pasti tiada penantian yang palsu,
seumpama rembulan terkedang hiba,
membisu sejuta kata, menidakkan ribuan nista,
andai kasih tidak dapat bersatu, andai bercerai kekal tidak berpadu,
pasti ada sesuatu...

kekekeke....kenapa kejiwangan melanda ambe ni tedi...

myQza on August 10, 2009 at 10:54 PM said...

huh!! kat Secret recipe lah best.. besdey nanti beli lah.. leh aku tumpang sekaki :P

myQza on August 10, 2009 at 10:55 PM said...

apa yang sesuatu itu hencek nakamura??? Adeh... misteri sungguh sesuatu ni...


** terkedang tu apa? bahasa orang CH ek?

sharamli on August 10, 2009 at 10:59 PM said...

ni tgh em0 ke x?

myQza on August 10, 2009 at 11:02 PM said...

x emo pun sha.. eh.. emo ke.. emo malam2 kot.. ekekekekke

Unknown on August 10, 2009 at 11:04 PM said...

wah..wah..wah cik tedi.. tetiba terkejut baca ni.. jiwang plak mlm2 ni.. huhu..
ter'layan' jiwang ngan cik tedi plak..kuikuikui

myQza on August 10, 2009 at 11:08 PM said...

meh cik sue... kita dok bersimpuh layan jiwang sambil dengo lagu.. ekekekeke..

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) on August 10, 2009 at 11:10 PM said...

hukhuk cik tedi
bergenang airmata kite baca nih
serius...

huhu....

myQza on August 10, 2009 at 11:13 PM said...

hye Nur.. TQ so much kerana memahaminya.. hanya kisah silam.. :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on August 10, 2009 at 11:16 PM said...

hehehe~

lama anda perap ek?

myQza on August 10, 2009 at 11:23 PM said...

dak zara : semua ni ada dalam koleksi buku aku :) bukan perap kot.. cuma tidak berkongsi :)

Nakamura Kazuki on August 10, 2009 at 11:36 PM said...

bahasa nakamura senpai sepatutnya terkadang bukan terkedang...macam terkankang plak....ignore je tedi...my sastera memang berterabur babur

myQza on August 10, 2009 at 11:39 PM said...

typo je tu hencek nakamura.. ok ape sastera ko.. boleh wat puisi utk aku ni.. ekekekekke

white rose on August 10, 2009 at 11:42 PM said...

wah...ok laa ni...ape2 pun layan je...~wahaha...

kasih biar bertemankan kabus membisu,
rindu biar berselimutkan titisan embun,
syg biar berpeluk rambulan bulan,
andai kasih, rindu & syg masih tiada disini, kabus embun bulan akan merantaikan dirinya...


~cehh...mcm paham je...

myQza on August 10, 2009 at 11:47 PM said...

wah! percubaan yang bagus dylla.. ekekekek.. paham.. paham...

mamai on August 11, 2009 at 12:03 AM said...

melaka yang berjerebu...menusuk kalbu

myQza on August 11, 2009 at 12:12 AM said...

huh mamai!! macam pantun pulak!!

DaliaLiyana on August 11, 2009 at 12:15 AM said...

ape yg terjadi padamu...hikhik...jiwang je malam ni awatnyer.....?

myQza on August 11, 2009 at 12:16 AM said...

ekekkeke dalia.. ini semua cerita lama.. saja buat entry.. :)

Faarihin on August 11, 2009 at 12:24 AM said...

tengah melayan perasaan yer.. kenangan akan terus menjadi kenangan.. sambil melayan meh jawab tag dari sy yer.. huhuhu..

myQza on August 11, 2009 at 12:25 AM said...

ekekkeke farihin.. ada TAG ke.. InsyaAllah ek?

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 11, 2009 at 7:59 AM said...

sungguh syahdu... :'(

myQza on August 11, 2009 at 1:19 PM said...

ekekek Norul.. biasa2 saja

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting