Tuesday, August 18, 2009

Berapa PasanG bajU Raya akU? Mar| k|ta k|ra sama-Sama!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:58 PM
Apakejadahnya memperkatakan tentang baju raya sedangkan puasa pun belum lagi? Kenapa apakah begitu keterujaan seperti seorang kanak-kanak yang belum baligh?
Aku ingin umumkan berapa pasang baju raya yang telah aku sediakan untuk hari raya!!
Jawapannya T.I.A.D.A!! Ini adalah balasan daripada kegemukan diri yang semakin menjadi-jadi. Maka pakailah sarung guni bekas pembalut buat cempedak Dak Tedi Oiiii!!!
Jimat duit membeli kain ela 4-5 meter! Ha ha ha!!
Ini serius! Tiada baju raya. Menangislah aku nanti mengenangkan diri yang tidak berbaju baru. Tapi jangan tidak pakai baju 'sudeeyyy!!'
Keterujaan untuk membuatkan aku jeles juga aku ingin bertanya ' Berapa pasangkah baju raya kamu tahun ini?' Kenapa apakah bertanya baju orang di dalam Bulan Sya'aban yang mulia ini?
Dush!!! Dush!!
Nota kakitanganku : Omak! Bolikan den baju ghayo copek! Nanti dah tak do orang nak buek dah !! Den tak ghoti nak menjahit!! :(
(Cikgu Ayus! Tolong terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu asli!! )

43 kUs-kUs:

Ayu on August 18, 2009 at 4:14 PM said...

maleh ahh

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 4:19 PM said...

zZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz!

paRi-paRi sYurGa on August 18, 2009 at 4:20 PM said...

ntah... pkai jer baju recycle yg pkai g kejer je kot. hehehe..

nanti ai try up 1 n3 psal baju raya ek?
hehehehe.

sharamli on August 18, 2009 at 4:21 PM said...

kalut nak bli bju raya..tp p0sa xckup..hu3

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 18, 2009 at 4:28 PM said...

samalar....kain ada tp bila anta dah lambat...ong taknak amik dah... huhuhu..

maka, che abe akan diketuk utk belanja taun niy...hehehe..

@--- Sueanne ----@ on August 18, 2009 at 4:33 PM said...

kite beli 3 pasang..
kite nye 1 pasang..
lagi 2, kite rembat adik kite nye lak..hahahah
sama saiz la katekan..kekekeke

psst : dah keje pun nak mengecek mak gak ker..tobat2 la ted oiii..hihihihi

Faarihin on August 18, 2009 at 4:36 PM said...

ceq pun takde baju ghaye agi lor.. ntahnye cik tedi ni.. pose lom setart dh sibuk2 tanye baju ghaye.. ceq nak tanye lain.. baje dut ghaye tahun ni bape? hohoho..

imHepPie on August 18, 2009 at 4:39 PM said...

buat2 xnmpak entri neh...kang terksian lak huuu

Wanita Itu on August 18, 2009 at 4:50 PM said...

erk..kiter ader 1 2 3 4 erk 5

*_* wink wink

ashie023 on August 18, 2009 at 5:04 PM said...

tahun nih aku beraya di Amerika..time tuh sejuk tak?aku x beli baju kurunglah..aku pakai baju sejuk je..muahhaa

flygurl on August 18, 2009 at 5:21 PM said...

baju raya???
hohoho....x pikir lg...
rasenye x beli kot...
pakai je yg mana ada...
duk kt umah je pun...

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:39 PM said...

pari2.. tolong jgn bg i jeles!!!

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:40 PM said...

sha : aku sungguh terasa!

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:40 PM said...

ekkekeke krina : saiz akak baju siap banyak :P

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:41 PM said...

wah! Untung sueanne... sama saiz. bukan org tau pun kalau x cakap.. tp ni dah cakap.. ekekekekek

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:42 PM said...

faarihin : ekekekekekeke.. keterujaan!! duit raya dne paling koman pun habes lah dlm rm 500.. ekekekekekke... budak dah baligh x dapat duit raya... ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:42 PM said...

imhepie : :P buweeekkkkk lah kamu!!

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:43 PM said...

te : tolong sedekah aku 1.. tapi aku tahu.. kita berbeza saiz.. sob sob sob!!

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:43 PM said...

serius dak ashie? kampung mung di amerika sinun> aku nak ikut! yek! sarung guni boleh b uat baju sejuk. Jangan bg alasan tak nak bawak aku!!

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:44 PM said...

gadis terbang : aku akan contohi kamu! :P

GiGGLe GaL on August 18, 2009 at 5:45 PM said...

kok tak do orang nak monyait, jait yo soniri..tak pon..suh dak utih jait-an.. sonang cito..kan..ekekek

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 5:48 PM said...

ekekkekekkeke... den x ghoti jait.. kang nak buek baju terbuek kain sarong :P

♥Itajeff♥ @Something To Share on August 18, 2009 at 6:00 PM said...

tak pe cik tedi..kak pun tak berbaju baru di hari raya nanti...pakai jer baju raya 3 tahun lepas...org tak kan perasan punya...

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 6:15 PM said...

ekekkekeke kakita.. idea yg bernas :P

Nakamura Kazuki on August 18, 2009 at 6:27 PM said...

tahun ni ambe beraya kat Osaka....mungkin kena beli baju sejuk 5 ke 6 pasang kut.....takpun pinjam dulula guni ko tu tedi in case budjet lari...hahahaha

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 6:28 PM said...

kenapa semua raya kat obersea ni!!!!
dak ashie kat amerika.. ko kat osaka!!

ini semua tidak adil!!!

Snowwhite Zone on August 18, 2009 at 7:30 PM said...

thn ni x de bj raya... pose x cukup

shima on August 18, 2009 at 8:24 PM said...

aku pon xdo lagi baju raye.sob.sob.

messyremo on August 18, 2009 at 10:00 PM said...

rilek r~~

aku pun takde baju raye lagi nih~~

hehe~~

tgh bulan pose baru boli~~

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 10:02 PM said...

setiap thn x cukup anis... ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 10:02 PM said...

shima : kita pakat pakai baju tak raya nak?

<< s| tED| >> on August 18, 2009 at 10:03 PM said...

messy : perbezaan jantina antara kita menentukan susah dan senangnya mencari baju raya!
org lelaki x pakai baju pun ok lg apa.. kira aurat masih terjaga...

miSs siv on August 18, 2009 at 11:05 PM said...

weh same lah!
ari tuh mak aku belik baju raya utk abah aku je..
aku punye xde~
huhuhu....
=(

[z@ck] on August 18, 2009 at 11:57 PM said...

baju dah tempah bulan 3 ri 2..
awal kan..hehehe

tengku_fir21 on August 18, 2009 at 11:59 PM said...

tak terpikir lagee..

Monkey D Luffy on August 19, 2009 at 2:50 AM said...

jahitkan aku baju raya boleh

<< s| tED| >> on August 19, 2009 at 8:38 AM said...

emak miss siv : sila belikan baju untuk anak kamu!!

<< s| tED| >> on August 19, 2009 at 8:38 AM said...

zack : yg ni mmg betul2 nak beraya!!

<< s| tED| >> on August 19, 2009 at 8:38 AM said...

fir : tak yah pk.. keputusannya pasti memerlukan duit :P

<< s| tED| >> on August 19, 2009 at 8:39 AM said...

luffy : aku tidak tahu menjahit!!

s@yangh@sni on August 19, 2009 at 11:13 AM said...

aku lak belum rejab lagi..
dah tempah 3 pasang..
tapi sampai lani tak siap2 lagi..

aku pun gumuks jugak..
tapi takder arr sampai pakai karung guni..
amacam puasa nie kita kuruskan badan together-gether..

<< s| tED| >> on August 19, 2009 at 1:25 PM said...

alah hasni.. lambat lagi... sure siap punye.. :P

Softtouch [Hanim] on August 20, 2009 at 10:36 AM said...

ade ke cakap sarung guni..eleh tedi auta je kot..entah2 6 7 pasang nnti..nk buat suprise...he he he
psst dak utih ade bj raye?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting