Tuesday, August 04, 2009

PerjaLanaN CamerON HighLands!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:29 AM
Aku bercuti-cuti sebentar ke Cameron Highlands pada malam 01 Ogos 2009 yang lalu. Mengikut rombongan kanak-kanak riang dengan menaiki 2 buah bas.

Perjalanan yang lama dan keadaan jalan yang sebegitu membuatkan aku serik untuk ke sana lagi dalam tempoh terdekat. Pening dan sesak nafas di buatnya bila melihat kanan jalan yang curam ketika menuruni Cameron Highlands.

Okey! Aku tidak mahu bercerita panjang. Layan gambar sahajalah. Gambar di ambil menggunakan telefon bimbit jadi mutunya agak kurang jelas. Gambar-gambar peribadi ada di dalam kamera digital (Eh! Bukan aku punya. Abah aku yang punya. Sila sedekah jika ada lebih. Aku masih tidak mampu! ) yang belum lagi di cuci.

Photobucket

Suasana subuh.

Photobucket

Destinasi pertama adalah ladang teh.

Photobucket

Pelbagai jenis teh. Aku membeli teh uncang yang sudah siap di bungkus dengan 5 perisa.

Photobucket

Dari pagi sampai ke petang adalah hujan.

Photobucket

Jadi mahu berjalan-jalan dan mengambil gambar juga adalah tidak seronok!

Photobucket

Aku tidak suka makan ini. Jadi cuma membeli untuk buah tangan sahaja.

Photobucket

Selepas berhenti di beberapa buah tempat, kami turun ke Tanah Rata dan ke MARDI Cameron Highlands.

Layan gambar lagi...

Photobucket

Photobucket

Photobucket



Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Aku sungguh tidak puas hati apabila Ladang Anggur dan Pokok Buah Pear di kunci pintunya. Apa kejadahnya. AKu bukan nak makan sampai habis. Setakat berposing sambil meraba-raba anggur sahaja. Huh! Sedih!

Photobucket

Ladang Stawberry juga. Siap ada tulisan di situ. 'Buah Stawberry sudah habis di petik'. Aku hanya dapat tengok pokok yang tiada berbuah. Hampa!!

Photobucket

Okey! Gambar ini aku tujukan buat Dak Ashie. Tengok! Di mana sahaja aku berada aku tetap mengingati dirimu Dak Ashie. Gambar ini sebagai buktinya. Ekekekekeke...

Photobucket

Kemudian kami ke sini. Oleh kerana sampai sudah agak petang iaitu dalam jam 6.00, aku tidak mandi. Aku juga tidak izinkan adik aku mandi manda dengan seronoknya.

Photobucket

Air Terjun Lata Iskandar.

Photobucket

Kawasan mandinya agak terhad.

Aku sampai ke rumah dalam pukul 01.00 pagi 03 Ogos 2009 dengan selamatnya.

Nota kakitanganku : Seronok juga dapat tengok perkampungan Orang Asli.

48 kUs-kUs:

ikiqzana on August 4, 2009 at 8:00 AM said...

seronok g ch walaupun bnyk kali pegi...sejuk tu yg best..

Watierman on August 4, 2009 at 8:02 AM said...

Salam Dik tedi....wah coti2 Mesia jugak le tu...wah gambar2 dari hp yg bermutu tinggi...mesti hp yg canggih dah tu...maka tak perlu ada Digicam le!!!Dak Utih ku rindu padamu!!!...meow.....!

Aiydalela on August 4, 2009 at 8:05 AM said...

nak stoberi...huhuhuhu...

biru on August 4, 2009 at 8:24 AM said...

salam ted darling,

terharu biru
bila ingatkan ttg cameron highland
ingatkan biru tentang merah
yg janji ingin bawa biru kesana..

sampai sekarang
biru tak pernah sampai
walau duduk sekitar kl dah bertahun
ingin sangt ke sana
tapi bila?
dengan siapa?

mungkin
tiba jua biru kesana
walau hanya untuk bersendiri
=)

Softtouch [Hanim] on August 4, 2009 at 8:43 AM said...

bestnya pegi CH..xpernah pegi lagi..kesian kan?cantik2lah tedi pic nya..ok je gambarnya..xde yang x mmemuaskan pun..cantik2 belaka pic..tedi bwk dak utih x?

ZARA 札拉 on August 4, 2009 at 8:45 AM said...

huwaa!

mana strawbery aku syg?

mana?

ONE ZABA on August 4, 2009 at 9:40 AM said...

apasal la tak terus masuk ke pkg tu...aku ada la kat dalam tu. situ la ofis aku.....

GiGGLe GaL on August 4, 2009 at 9:48 AM said...

persoalannya di sini.. mane stoberi untuk aku?

dan mana teh untuk aku..

ish..dak utih ni nak kene nih.. (kejadahnye dak utih lak yg kene..)

wei.. apsal tak de siaran liputan dak utih sejak nam menjak nih? aku nak protess ni..

ko kene taw..dak utih tu icon blog ko nih..ekekekeke.. geram aku la...

niway..ko selamat sampai dan hepi pun da cukup memadai..

Snowwhite Zone on August 4, 2009 at 10:08 AM said...

hi tedi...

anis dh lm x g CH..

stobery x de ke? bunga2an?

suvenier?

pe pun... harap pelancongna tedi besttt hehhe

ashie023 on August 4, 2009 at 10:11 AM said...

ahhahha..gambo PKG..siapa kah one zaba?adakah dier pun PTP cam aku gak..mesti siasat ini..

..tq dak tedi..aku hengat ko nak bagi seperiass aper katku smalam..huahaha

Liliyuli on August 4, 2009 at 10:42 AM said...

wa nak pergi gak...apsal tak ajak wa? ekeke..

lupie on August 4, 2009 at 10:51 AM said...

Wow Sis! Looks like it was fun at CH!!!!

Sayang you didn't get to pick strawberries!

chawan1331 on August 4, 2009 at 11:14 AM said...

yeah cameroon besnya!!~
walaupon da byk kali p rasa nak p lagi xpnh jemu...myb sbb tenang kat sana n sejuukkk!!
compare ngn genting yg crowded ag bes cameroon...huhuhu :)
rasa cam nak p je..bile ek???

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 4, 2009 at 11:19 AM said...

salam kak tedi..
maaf lama x jenguk.. sibuk sikit..
wah3.. best nyer jalan2.. sejuk lg ke cameron..cam best je.. ni xsabar nak balik ni..nak jalan2 kat malaysia pulak..hehe :D

sharamli on August 4, 2009 at 11:42 AM said...

buah tangan yg kam00 x suka tu t0k sy ke?hu3

dotblogspotdotkom on August 4, 2009 at 12:07 PM said...

ingat lagi dolu berenti kat lata iskandar nih ...pasal nak beli petai je.. huhuhu

tp mmg bes p sana... kene plak mcm pakcik nih yg kurang sgt ekonomi nye..... sesuai la...

@--- Sueanne ----@ on August 4, 2009 at 12:18 PM said...

kite baru je g Cameron hari tue ted..xigt lak time cuti sek or x..
tapi time tue sesak yg amat sgt..nak naik ke atas pun punyela jammed gler babas..hangin tull kiter..lom lagi nak cari parking n etc..

pepun mmg best g sane..sejuk je hati kite..:p...

psst : kite g exit kt simpang pulai..balik ikut tapah..kepada yg xtahan jln bengkang bengkok geli geleman tue, better exit smpang pulai tapi yg x bestnye jauh giler la nk smpai CH..hihihih

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:56 PM said...

kakzana : saya 1st time pergi. itu yg excited.. ekekekek

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:56 PM said...

kakwatie : enpon murah jek.. amek gambo sendiri.. dekat beno ngan muke. nak letak sini pun segan takut nampak taik gigi.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:57 PM said...

aiyda : stoberi seperti biasa.. turun je dr CH masam n bersawang sudah

azuan on August 4, 2009 at 12:58 PM said...

huk...
dulu2 masa aku pergi..
aku leh petik strawberi dari pokok nyea...
baru best!! ho3

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:58 PM said...

biru : siapa merah tu.. bgtau cepat!!! biasa lagi dia tak tepati janji...
x pe biru.. pergi je sendiri. tak erlu tunggu irg.. penantian itu satu penyeksaan,,

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:58 PM said...

hanim : terima kasih.. x bawak dak utih.. kang dia muntah ujau lak.. ha ha ha ha

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:59 PM said...

dak zara : aku tau kau inginkannya.. aku sudah makan bg pihak dirimu.. ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 12:59 PM said...

one zaba : awat tak habaq awal2...
(frust tertonggeng)

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:00 PM said...

mrs giggle : beberapa saat lagi ada lak dak utih kucing angkat ko tu.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:01 PM said...

ekekekek anis : stoberi seper biasa masam .. dah lah tu bersawang lak macam hampir busuk.. sabar je lah.. nasib baik x beli banyak..

anis nak stoberi.. nanti kite bg..

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:02 PM said...

ekekekkeke dak ashie : aku pun baru je usha2 one zaba tu.. ko g lah try usha lak.. ekekeke.. PTP gak kot...

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:02 PM said...

ekkekekeek lili.. nanti kita wat rombongan.. kamu ketuanya.. ekekekekek

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:03 PM said...

sis lupie.. mmg frust betul.. dia boleh buat signboard cakap stoberi dah di petik.. isk isk isk... lain kali jgn lah tanam sama waktu... wat asing2.. yg ni petik.. yg tu lom.. ha ha ha

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:04 PM said...

cha dah selalu pergi ek? huh! macam serik cha.. sbb perut n pale sakit bila jalan bengkang bengkok tu... sebbaik x muntah ijau

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:05 PM said...

ekekekkeke norul.. x pe.. janji norul sihat... alaah norul tu lagi best dapat duduk negara org.. lama lak tu..

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:05 PM said...

ekekekke sha : x sampai 2 hari sudah busuk lah...

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:06 PM said...

pakcik dot : seronok tgk org asli jual petai... berderet... tp gerun tengok cerun2 die..

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:07 PM said...

sueanne : aku pergi waktu tengah malam.. jadi untuk naik tidak jam.. cuma kat atas je.. hujan.. itu yg jam gila bial derang parking bas dan kereta sesuka hati..

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 1:08 PM said...

azuan: mmg frust lah.. pergi bukannnye selalu.. x dapat petik pulak.. tgk pun x dapat.. pokok jek.. hampa..

ustazah dyLLa on August 4, 2009 at 2:28 PM said...

ni mesti join lawatan prasekolah ek??eh, akak sek men kan???~uwwaaaaa....sonoknye nk mandi air tejun...

ashie023 on August 4, 2009 at 2:48 PM said...

ko snap gambo lawo ah..

teuku@ceh on August 4, 2009 at 2:59 PM said...

strawberi lebih ade lagi tak???
kalau boleh simpankan sikit ye..

miSs siv on August 4, 2009 at 4:37 PM said...

weh..
da purple one..
ape name die eh?
mcm lavender...
luv it..
=p

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 5:26 PM said...

dylla : aku join budak2 tadika perpaduan kg aku.. ha ha ha ha.. 2 bas. x pernah pergi punya pasal. join je lah.. ekekekek

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 5:27 PM said...

dak ashie : aku pakai kamera cik kia jek.. adik aku bawak kamera digital. gambo dia je dekat 60 keping gambo aku 2 keping jek.. ha ha ha..
i x ske bergambo.. x muat skrin.. ekekekekke

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 5:28 PM said...

aceh : stoberi tu kan.. balik tgh malam isnin tu pgnye dah lembik n bersawang. kenapa ek?

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 5:28 PM said...

miss siv : lavendar ke? nama je mARI tapi nama pokok2 pun xletak..

ustazah dyLLa on August 4, 2009 at 7:15 PM said...

kena letak dlm peti ais...strawberry xtahan kena panas laa kak...dia kena mkn tym2 tu jugak...kami yg dekat ngn CH ni pun bwk blik lembik jdinye...

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 7:22 PM said...

ye ke dylla : konon nak bawa balik sbg buah tgn... masam n macam dah bersawang.. sekejap jek...

nasib baik x brape minat dgn stoberi

Raihanna on August 4, 2009 at 10:09 PM said...

Wah..
bestnye jalan2 kat cameron...
ade ole2 ntok rai tak..
majok la cmnie..
ekekkekeke

<< s| tED| >> on August 4, 2009 at 10:44 PM said...

ekekekekek.. alahai rai! jangan majuk2...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting