Thursday, August 13, 2009

Just DonT bE LaTe!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:23 PM
Photobucket

Keterujaan membuatkan aku menonton kali kedua. Apa yang membuatkan aku teruja. Mungkin sebab pengambarannya di adakan di Melaka. Secara tidak langsung mempromosikan Melaka di mata mereka yang tidak pernah menjejakkan kaki ke sini.

Aku ada membaca sebuah artikel mengenai Melaka. Tajuknya A+ Kepada Melaka Kota Warisan Dunia di tulis oleh wartawan senior dalam akhbar Utusan Malaysia. Kamu boleh membacanya di sini. Sekurang-kurangnya kamu akan tahu apa perubahan yang berlaku di Melaka.

Secara jujurnya aku katakan, aku tidak pernah bersetuju 100% atas banyak perubahan (atau boleh aku katakan pembaziran?) yang berlaku di sini. Mamai mungkin setuju. Yang paling tragis bagi aku, hilangnya Padang Pahlawan!! Di mana ingin aku tunjukkan jika ada yang bertanya di manakah Padang Pahlawan? Amat sedih sekali!!

Yang ada hanyalah Dataran Pahlawan yang bagi aku lebih kepada untuk golongan elit dan pelancong asing sahaja. Mengapa? Kamu datang dan kamu lihat sendiri deretan kedai apa yang terdapat di dalamnya. AKu tidak mampu untuk membeli semua barangan yang berjenama tersebut. Aku pasti juga mereka bagaikan hidup segan mati tak mahu juga!

Indah khabar dari rupa....

Okey! Sila nyatakan tempat yang kamu suka lawati atau teringin lawati di Melaka ini!

Nota kakitanganku : Tajuk di atas? Tontonlah Setem dan kamu pasti tahu jawapannya...

25 kUs-kUs:

QieFLy si Dolce on August 13, 2009 at 1:43 PM said...

yessss......Qief mmg nak g tngok citer setem tu...sebb Qief penah tgok trailer ari tu perghhhh mmg gempak.....sokong industri tempatan....

pu3 balqis on August 13, 2009 at 1:52 PM said...

best ka...?
citalah sket sinopsisnya di sini..

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:15 PM said...

mmg qief! berbaloi-baloi kalau tgk.. ada gak terselit pengajaran

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:16 PM said...

put3 : alahai.. x reti nak bercerita lah.. pasal 2 group yg merancang nak curi setem bernila us4juta... tapi banyak pengajaran yg kita boleh dapat d cite ni :)
bukan cite kosong lah...

ashie023 on August 13, 2009 at 2:32 PM said...

ambe xde panggung wayang kat Terengganu..

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:34 PM said...

serius ke dak ashie?

Nakamura Kazuki on August 13, 2009 at 2:35 PM said...

teringat stesen janaelectrik pahlawan yang telah lama lenyapkan....

kalau bleh ambe nak gi Tanjung Bidara..tempat ambe tinggal dulu, pastu kem Terendak...jumpa kawan sepermainan ...entah kenal entah tidak..

ZARA 札拉 on August 13, 2009 at 2:53 PM said...

aku nak pergi menara taming gak!!

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:54 PM said...

hencek nakamura : tg bidara? kg aku!!! adakah ko teman sepermainanku? ekekekeke..
oOoo.. ko mungkin tinggal dalam kem terendak.. ekekekeke...
tempat banyak monyet! ekekekekeke
buwekk :P

flygurl on August 13, 2009 at 2:55 PM said...

semua yg dh tgk citer setem ni ckp best..
ni yg jeles ni.
biler leh pegi tgk??? huhu...

rindu kt melaka.
ada mak angkat kt sana.

(^_^)

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:55 PM said...

dak zara : aku pun lom pergi.. :P

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 2:55 PM said...

gadis terbang : best cite ni. berbaloi tgk!
mak angkat di mana?

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 13, 2009 at 3:17 PM said...

memang betullar...KRina rindu Melaka yang dulu.. tengok2 muda-mudi kat sana ..seerrraaaammm dah macam owng kat KL lak...

teringin nak pergi tengok perigi hang tuah , hang li po.. kat duyung.

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 3:30 PM said...

krina : kenapa tak singgah perigi hang tuah?

saya lebih suka melawat tempat2 yg veteran berbanding macam datara pahlawan tu .. x de nilai sentimental lah krina :)

[z@ck] on August 13, 2009 at 3:35 PM said...

SETEM mmg best..sinematografi yang cantik..

btw.. bout ur qusetion just now..da dekat 12 tahun dorang meninggal..
=(

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 3:43 PM said...

zack!! g lah tgk kali ke 2.. ekekekeek...

ok! zack! TQ

Watierman on August 13, 2009 at 3:51 PM said...

Salam Dik tedi....byk akak nak catch up hari ni...tenet wat hal...Setem nak tgk 2nd time...must be really good...Melaka?...dah sampai sekali...itu pun kat mahkota Parade jer....about 4 atau 5 tahun lalu...yg ingat belacan melaka yang best(mmg pakai belacan ni je)...& gula melaka yg selalu akak guna wat apam...Dik Tedi...next time akak nak gi...cari Dik Tedi & Dak Utih boleh tak?

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 4:02 PM said...

ekekekeekke! kakwatie... dak utih je sambut tetamu nanti.. tuan dia pemalu! ekekeekek

Softtouch [Hanim] on August 13, 2009 at 4:56 PM said...

sy suka sangat pg melaka tau..last pgi tahun 2005..kalu tanya nape suka sy tak tau nak jwb nape sy suka, yg pasti mmg sy suka sgt nak2 bila duk kat Riviera..:)

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 6:15 PM said...

ekekkeke hanim... suka sbb sukalah ek? :P

ustazah dyLLa on August 13, 2009 at 8:43 PM said...

tmpt mkn ikan bakar di umbai...ahaks...lapo laa plak nk mkn ikan siakap 3 rasa...hahaha

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 9:17 PM said...

ekekekekek... aku selalu makan ikan bako kat :( crystal bay!!

cahayachenta on August 13, 2009 at 11:25 PM said...

*aku dah layan citer setem.. best.. gelak sampai pecah panggung.. (aku tipu je, kalo pecah panggung tu, mesti aku kat dlm lokap skrg)

*ada 1 tempat aku nk pergi kat melaka.. rumah ko.. boleh???

<< s| tED| >> on August 13, 2009 at 11:41 PM said...

ekekkekekeke.. cahayachenta .. rumah aku atas air jek.. takut ko hanyut nanti :P

Snowwhite Zone on August 16, 2009 at 12:57 AM said...

tedi, anis tingin nk bersnapping kat bangunan merah tu!!!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting