Friday, August 28, 2009

tOLak Dua TaMbah t|ga!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Ya! Sudah bertambah! Aku terkesima. Rahmat sungguh bila kita menolak dua. Di bahaginya tiga lagi. Aku menerima dalam keterpaksaan. Adakah penerimaan ini hanya sementara. Hanya Allah sahaja yang tentukan.

Apa yang aku repekkan ini?

Oh!! Adik baru Si Oyen adalah 3 ekor. Itu yang sahih aku nampak. Harap-harap 3 sahaja. Tidak mahu lebih. Kurang tidak mengapa.

Masih di atas syiling rumah. Tidak di bawa turun. Aku tidak sabar menanti untuk menggomol-gomol mereka.

Walaupun emak sudah awal-awal meminta semuanya di hantar ke SPCA. Aku diam tanda akur. Tidak baik menderhaka bukan? Aku ingin bau syurga.

Mereka sangat comel. Sudah pandai berjalan. Syiling rumah bunyi bising sahaja dengan tapak kaki dan suara mereka. Tengah hari tadi mereka mengiaw. Aku fikirkan mereka sudah di bawa turun. Rupanya tidak. Dak Itam turut bantu mencari. Bila dia mendongak aku turut mendongak dan nampak ini.

Photobucket

Yang nampak 2 ekor sahaja. Lagi seekor sudah lari. Yang nampak muka itu warna hitam + oren. Lagi 2 ekor warna oren. Comel sangat.

Tetapi aku tahu, aku tidak dapat menjaga mereka. Sedih sekali. Jadi siapa-siapa yang mahu sila beritahu aku.Ini serius. Emel aku juga boleh.

Photobucket

Budak itu masih di situ. Sudah-sudahlah Dak Itam. Tiada warna kamu. Bukan keturunan kamulah itu. Mari balik!!

Nota kakitanganku : Ini kali ke tiga ibu si Oyen beranak di rumah ini. Oyen, Choko, Choki dan 3 budak baru itu. :)

30 kUs-kUs:

imam on August 28, 2009 at 3:26 PM said...

mintak aku sekor....

myQza on August 28, 2009 at 3:28 PM said...

Ko serius ke? kalau serius.. tinggalkan emel ko di mylosermind@yahoo.com

kalau ko main2 nanti aku bako kereta savvy MBU ko tu!!

Anonymous said...

make sure die tak berak merata-rata kak...aggagagggga

kisah yg kat bwh entry ni mmbuatkn rq teringat kat soklan kak...

"wah.kisah cinta lama???"

kah kah kah...masa tu aku gelak guling2....

ni pown rq nk tny bnda yg sama pd awalnya...

tp tk jd...rasa nak piat2 je pipi akak yg comeiiii tuh...muhkakkakkakak

come kah???xoxooxooxoox

bolos aja dinding itu!

Watierman on August 28, 2009 at 3:37 PM said...

Wah...ramainya...sukanya...but akak pun dah tak boleh tambah kepadatan penduduk kat rumah ni....sian kan!...kawan2 yang minat anak kecing comellllllll....ambik le bela...sian bila hantar SpCA....jgn minat jer kena komited le...!

DramaQueen on August 28, 2009 at 3:51 PM said...

wei.. dak itam tu nape emosi lak tu..
ape ko btau dak itam tu, suruh beliaw bawak mengucap dan sila cuba sekali lagi nx time..ekekeke..

myQza on August 28, 2009 at 3:59 PM said...

RQ : harap2 mak derang bawa turun cepat.

Kisah bawah tu.. erhMmmm.. oooooo.. aarrrrr.. grrrrr..

deshum! deshum!

myQza on August 28, 2009 at 4:00 PM said...

kakwatie : minat sahaja tidak cukup. Kena ada komitmen dr segi mental dan fizikal..

tue lah.. tengoklah macam mana nanti kakwatie. kena buat theard kat kitten.com ni.

myQza on August 28, 2009 at 4:01 PM said...

mr giggle : frust gila dia bila dia dongak tgk bbudak kaler tak sama dgn dia.. ekekekeke/..
aku cakap..
cuba lain kali jek. itu pun kalau sempat sebelum aku hantar kat SPCA

white rose on August 28, 2009 at 4:12 PM said...

adik dia kturunan mat saleh 2...

myQza on August 28, 2009 at 4:27 PM said...

ekekekkeke.. pandailah dylla...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on August 28, 2009 at 4:36 PM said...

suspen suspen
kucing rupnay yang beranak..
hukhuk
aku pun suka kucing
pernah jadi bidan kucing tau..hukhuk

ItaJeff on August 28, 2009 at 4:47 PM said...

kalau dekat, nak juga seekor...apakan daya tangan tak sampai...jauh babe...

Ms.Lilies on August 28, 2009 at 5:04 PM said...

aku dulu camnila...dari seekor bercambah2...penyudahnya sapa nak sila la ambil...

sebab...

dah lebih sepasukan bola sepak...bising mak gue ehehehe

Amal on August 28, 2009 at 5:05 PM said...

gile cumel yg ngintai tuh!
hahah~

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 28, 2009 at 5:11 PM said...

banyak betol kuceng-kuceng ted....

sumer mmg pandai ber-ber kat luar eh..

sharamli on August 28, 2009 at 5:32 PM said...

sian t0l dak itam..hu3

myQza on August 28, 2009 at 5:34 PM said...

tinie : kucing beranak aku takut nak tengok!! ntahlah kenapa.. pernah sekali je tolong potongkan tali pusat kucing tu tersangkut.. ending2 anak kucen tu mati

myQza on August 28, 2009 at 5:35 PM said...

kakita.. tak pe lah... InsyaAllah.. doakanlah derang ada yang mahu adopt ..:)

myQza on August 28, 2009 at 5:36 PM said...

ms lilies.. samalah mak kita tu... mak aku bagi bela beberapa ekor jek.. yg ni dia dah bagi hint.. ekekekeke

myQza on August 28, 2009 at 5:36 PM said...

ye lah miss siv.. aku excited gile tgk td.. ekekekeke

myQza on August 28, 2009 at 5:37 PM said...

kakrina.. semuany campur yg baru 8.. ekekekekek.. emak bg jaga 4 jek.. :)

dak utih tu jek yg kadang2 masih memerlukan pasir ber.. ekekekekeke

myQza on August 28, 2009 at 5:37 PM said...

ha ha ha ha.. sha.. dak itam tu x sedor diri lagi tu... menyesallah tu.. ekekekek

Unknown on August 28, 2009 at 6:22 PM said...

yg nampak muke tu cute je..ahahha

dak itam tu pehal tunggu kat situ?

myQza on August 28, 2009 at 7:04 PM said...

dak ashie.. dia frust.. sekor pun x de rupa dia.. penat dia berusaha dgn mak dak oyen.. ha ha ha ha

Unknown on August 28, 2009 at 7:15 PM said...

ala lalaaa aloolaoo comey nye,...
hik hik hik...
Tedi..aku rasa baik lepas ni ko gie kembili kan aje kucing ko..Dah jatuh hukum harus weh..sbb demi mejaga kebajikan..makanya...itu yg terbaik..

Aku kucing aku pon lepas satu kali beranak..aku nak kembilikan..Nnati kita tak terjaga..

myQza on August 28, 2009 at 7:47 PM said...

anna : kucing ni bukan kucing aku.. aku tumpangkan je die kat sini.. layanan pun dapat 3rd class.. mak aku dah bg hint supaya kucing ni di anto ke spca

imam on August 29, 2009 at 12:58 AM said...

aku memain jer..kat umah aku dah ada satu batilion..

myQza on August 29, 2009 at 8:19 AM said...

ko memang nak kena lesing imam!

azianierdawati on August 29, 2009 at 11:15 PM said...

x leh ambil sbb duk kondo.lgpun dah ambil hamster. sapa2 nk adopt, jg la baby tu baik2 ye..

myQza on August 30, 2009 at 12:38 AM said...

alahai anis.. ada ke tak yg nak adopt

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting