Saturday, August 08, 2009

RanGkuMan OranG MaLas!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:35 AM
Ini kerja orang malas, merangkum segala peristiwa menjadi satu. Ekekekekeke.. Okey! Mari kita baca bersama-sama.


Kes pertama : Kenduri Bacaan Yassin Malam Jumaat.
Memandangkan surau baru dalam pembinaan, kami sepakat untuk bergilir mengadakan kenduri kecil di rumah. Tetapi minggu ini tiada siapa yang ambil. Jadi kami membuat kenduri kecil untuk kesekian kalinya.

Photobucket

Kenduri kecil, orang yang datangpun tidak lah ramai.

Photobucket

Menu utama Laksa.

Photobucket

Ini juga menu utama Soto.

Photobucket

Ini apa? Putu Mayam ya? Aku tidak dapat merasa sebab dah habis. Hehehehe.. Buah-buahan sampingan dan air mata kucing. Bukan mata Dak Itam mahupun Dak Utih ya!!

Photobucket

Ini aku yang punya. Bila semua orang dah balik. giliran aku pula makan!

Kes kedua : Semalam Melaka berjerebu teruk. Penglihatan adalah terhad.

Photobucket

Tengok itu? Berkabus. Ini sewaktu aku dalam perjalanan untuk ke JPM. Lokasinya di lampu isyarat simpang 4 di hadapan Hospital Pantai. Nombor untuk nyalaan lampu hijau lambat lagi, mari kita tidur dahulu. :P

Photobucket

Ini dalam perjalanan balik. Jalan yang sama. Tetapi terpaksa membontoti sebuah kenderaan
yang sedang belajar memandu. Nombor lampu hijau sudahlah singkat dalam 20 saat sahaja. Si Pemandu ini telah menghabiskan 11 saat untuk memulakan perjalanan. Jadi aku memberi lampu kanan dan memotong beliau. Aku tidak boleh marah, sebab aku juga begitu dulu.


Kes ketiga : Mencuci kereta yang sudah macam sambal belacan.


Photobucket

Membawa kereta ke tempat penyuciannya. Esok mahu hantar ke Perodua untuk di 'rawat'. Jadi takkanlah seolah-olah menghantar sambal belacan ke sana.

Photobucket

Abaikan tong sampah itu.

Photobucket

Bayaran RM 10.00 Bagi aku berbaloi. Sebabnya di tempat lain aku pernah tanya sampai
RM 13.00. Jadi aku memang pengunjung setia di sini.

Hari ini aktiviti agak padat. Membawa kereta ke PERODUA Malim untuk di rawat. Masih ada rawatan percuma yang di berikan. Jadi aku tidaklah perlu mengeluarkan ratusan ringgit. Selalunya tidak sampai RM 100.00 Harap-harap kali ini juga :)

Teringin mahu tengok Filem Setem. Tetapi memandangkan keadaan sekarang aku tidak pasti adakah sesuai atau tidak. :( Ini juga perpandukan kata-kata 'Tuan Pengarah' nanti. Mahu pergi atau tidak :P atau pun akhirnya aku sendiri yang perlu membuat keputusan?

Nota kakitanganku : Hari ini bersyukur sangat-sangat sebab hujan. Harap-harap dapat mengurangkan kadar jerebu.

38 kUs-kUs:

GiGGLe GaL on August 8, 2009 at 8:21 AM said...

dak tedi..
aku lapar la..nak soto ngan laksa bley?

makcik..bungkus kan 13 bungkus..ekekek....

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 8:24 AM said...

ekekekekeke.. oik.. pagi dah bangujn.. g lah tdo balik.. ekekekke

Watierman on August 8, 2009 at 8:32 AM said...

Wah Ted...ko tunjuk pinggan ko macam ciput jer...sebenarnya akak rasa besar lagi pinggan tu kan....Keta MyVi tu ade selisih ngan akak hari tu...nampak cam Dak utih yang bawa....

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 8:34 AM said...

ekekekekekeke.. kakwatie.. mana leh tunjuk gambar sebenar.. kantoi lah sbb makan banyak.. ekekeke..
Dak utih kalau naik kete g vet jek.. ekekekkee

Softtouch [Hanim] on August 8, 2009 at 8:59 AM said...

sedap ooo soto tu tedi..nmpak menarik..tedi masak yer?he he he
berkilat lah myvi tu selepas dicuci..:)

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 9:04 AM said...

hanim.. aku tukang makan je.. ekekekek
myvi tu kalau cuci.. lepas tu mesti hujan.. macam hari ini.. semalam cuci .. ari ini ujan.. ekekek
sabau je lah,

tengku_fir21 on August 8, 2009 at 10:01 AM said...

amat mengidam soto....

sharamli on August 8, 2009 at 10:03 AM said...

nak laksa..nak..nak..da lma xmkn...

ashie023 on August 8, 2009 at 10:43 AM said...

peberet aku lam semua menu tu?soto..argh..sudah lama tidak mkn ..
ambe basuh kete sini 10 henget gak , tu pun kira mahal dah untuk sebuah kelisa...biasa kalu KL 7 henget je...

Snowwhite Zone on August 8, 2009 at 10:47 AM said...

nak soto jgk. peberet jgk tu..

ladymiaka86 on August 8, 2009 at 12:06 PM said...

wuaaa.. lapo2.. huhu..
sedapnyer tgk laksa ngan soto tu..
sue ni da la hantu laksa...kuikuikui

kak! bungkuskan laksa utk sy ye!

HAHA..

ladymiaka86 on August 8, 2009 at 12:08 PM said...
This comment has been removed by the author.
neezareef on August 8, 2009 at 12:21 PM said...

laksa soto mihun soto sedap2 belaka...ko mkn 3-3 skali ke..hihi

Nakamura Kazuki on August 8, 2009 at 1:26 PM said...

sedapnya laksa...nyum..nyum..nyum..favorite ambe tu.....bleh pos ke CH tak Tedi...kekeke

Wan Amalyn on August 8, 2009 at 1:37 PM said...

tED...
laksa... sedapnya!! my fav. tuh =)

cuci kereta RM10? wah! kalau macam tu kat USJ lagi murah la... RM8 cuci+vacuum (lokasi : stesen minyak shell USJ 9) =) tempat yg 'selalu' wan cuci kete

(selalu dibaca sebagai -> bila kereta dah jadi cam sambal belacan la... ahaks

ustazah dyLLa on August 8, 2009 at 3:07 PM said...

wah...sdpnye laksa...mypeberet la...pos laa kt ambe...ahaks...sjak beli kete ambe xpenah hntr carwash...2004 smpai laa ni...ambe rajin...hahaha...

Ena Qaisya on August 8, 2009 at 3:40 PM said...

uih...tingin plak aku makan soto.. dh lama tak makan soto.. kijam la ko ni

Anonymous said...

terunkya jerebu kat melaka.....malam tadi sampai melaka kol 2pagi tak nampak jalan

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:37 PM said...

fir : Ko mengidam? kompius..

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:37 PM said...

sha: meh lah sini.. laksa kelmarin ada lagik... ekekekekee

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:38 PM said...

dak ashie : kl 7 hengget ke..? siap dalam skali ek? sini sampai rm13 pun ada. alasan minyak naik dulu tu..

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:38 PM said...

meh lah anis : nasik impit kelmarin pun ada.. ekekkekekee

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:39 PM said...

cik sue : siap! meh datag amek.. or pos laju? :P

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:39 PM said...

aku makan soto jek neeza.. dah penat.. x larat nak makan sume.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:40 PM said...

hencek nakamura : x boleh... x de ole2.. x boleh.. la la la

Watierman on August 8, 2009 at 5:40 PM said...

Mane Dak utih ni....Kareltje kata hari ni World Cats Day...nak sambut ker???Tomei & Jello malam karang lah hoye...hoye...sebab Untie nak keluar dating dgn Uncle jap yer!!!!

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:40 PM said...

ekekekkeke wan! melaka mahallah cenggitu. aku ingat rm10 tu paling murah.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:41 PM said...

dylla : rajinnye.. isk isk isk. sebbaik jauh.. kalau dekat.. aku dah anto kat rumah ko je lah.. ekekeekke leh bukak car wash :P

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:41 PM said...

ekekekekek ena... ko ni.. dgn aku sume ko ngidam.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 5:42 PM said...

anoy ni dak mamai lah ni : kol 2 pagi mmg lah x nampak.. kalau 2 ptg tak nampak aku muskillah.. ekekekekeke

ashie023 on August 8, 2009 at 6:03 PM said...

7 henget je..dalam sekali..kelisa kan kecik je..caj x mahal..muahahhaa

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 7:47 PM said...

kelisa ngan myvi bkn sket lebih kurang ke?

umi_e on August 8, 2009 at 8:56 PM said...

berbaloi sangatlah kan... kalau nak cuci sendiri camna...

miSs siv on August 8, 2009 at 9:36 PM said...

kes 1::
soto sgt lah sedaappp!!
lagi2 kal0 smbal kicap t0h pedas melampau2..
hehehe

anyway..
aku suke tgk myVi itam..
nk pinjam bwk balik pahang buley?
=p

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 11:58 PM said...

kak e .. bg org pemalas mmg berbaloi.. ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 8, 2009 at 11:59 PM said...

miss siv : a'a.. kalau x de kuah cili.. x best nak makan..

myvi tu pilih kaler saat akhir. dr rumah dah kompom kaler silver.. tetiba bile salesman tu tanye,, spontan jawab hitam.. ekekekekeke

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 9, 2009 at 1:25 AM said...

adeh3..
ku terliur lg.. tgk makanan..
uwaa~ bila nak makan makanan malaysia ni

<< s| tED| >> on August 9, 2009 at 11:13 AM said...

ekekekekk InsyaAllah norul.. balik nanti leh makan2.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting