Sunday, August 30, 2009

har| |n| PuNya Ku|H!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:03 PM

Photobucket


Hari ini bertambah meriah sedikit sebab kakak dan keluarganya akan balik berbuka di rumah. Jadi aku ingin membuat kuih kegemarannya iaitu Kuih Sagu Mata Ikan.

Eh! Bukan kegemaran kakak sahaja tetapi adik dan abang juga. Jadi kira pakejlah kan. Tidak perlu banyak kuih muih yang perlu di buat. He he he...

Aku ambil resepi dari Bakal Doktor Comel Ini. Tolong jangan mengurat beliau. Beliau sudah berpunya. Ekekekekke.. Terima kasih Rai!!

Hari ini cuaca cerah walaupun sebelah pagi hujan. Aku memang terlajak tidur hari ini apabila sudah bangun tidur semula. Nasib baik Dak Itam ada tolong buatkan 'entry' terbaru. Tengok!! Aku minta tolong sedikit mesti muka dia saja yang dia tepek.

Hari ini 'mood' dia pun kurang, asyik mengekor sahaja ke mana aku pergi sedangkan Dak Utih aku tertidur dia sudah pergi berhoye-hoye. Kurang asam!! Ingkar perintah.

Apa perancangan berbuka hari ini? Mahu buat Kuih Sagu Mata Ikan juga? Sila klik ini di atas itu dan ada resepi serta gambar sekali jika kamu tidak tahu apa kuih tersebut. Ekekekeke...

Nota kakitanganku : Dari cerah sudah mendung. Tetapi janganlah hujan.

28 kUs-kUs:

tokder on August 30, 2009 at 1:43 PM said...

slmt buat kuih sagu pancawarna..heheh

Fia Batrisya on August 30, 2009 at 2:38 PM said...

salam.. dak itam tue sape plak cik ted|...??

dak utih berhoyeh hoyeh yer??
ekekeke...

nanti hantar sini ckit sagu mata ikannyer tue k!~

fia pun suke...

tralalaa :))

ZARA 札拉 on August 30, 2009 at 2:39 PM said...

tedi~

sila hantar pada daku!

sharamli on August 30, 2009 at 2:47 PM said...

sagu mata ikan?

sdp ke?

Siti Nurul Jannah Fital on August 30, 2009 at 2:48 PM said...

kuih itu aku paling tak suke...dulu roomate aku budak kelantan suke gilee dia mmbuat kueh itu..tapi dia silap..kerana tdk mengetahuo bahawa sanya..roomate di yg comel ini tak makan kueih itu...hehhehe

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:04 PM said...

InsyaAllah tok!

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:05 PM said...

fia.. kuceng aku ada 8 ekor kalau masuk yg terbaru budak kecik 3 ekor yg baru di beranakkan tu..

dak itam ni abg kepada dak utih. adik beradik kandung :)

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:05 PM said...

ekkekeke dak zara ... Tak tau buat atau tidak.

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:06 PM said...

sha tak pernah makan?

Snowwhite Zone on August 30, 2009 at 3:06 PM said...

sagu mata ikan? nanti ted snap pic, x pnh tgk

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:06 PM said...

ekkekeke anna.. kalau x pandai buat rasa dia tawar. pastu kenyal2 lembik2... memang ramai tak suka kuih ni!

Snowwhite Zone on August 30, 2009 at 3:06 PM said...

sagu mata ikan? nanti ted snap pic, x pnh tgk

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 3:07 PM said...

anis.. InsyaAllah kalau buat. anis boleh klik kat blog rai yg aku dah bg tu :)

Faarihin on August 30, 2009 at 3:36 PM said...

pic tu kuceng eh? cam haiwan lain je .. huhuhu.. wah.. nak cket kueh tu.. Cik tedi dok melaka kan..pos lah kat sini.. kitakan satu negeri.. hehehe.. (^__^)

Precious on August 30, 2009 at 3:39 PM said...

Mau tp x mau buat. Beli jer, k? Hiks!

miSs siv on August 30, 2009 at 4:08 PM said...

hujan la best!
=p

kuih sagu mata ikan?
mcm mane tuh?
ouh patut lah ko beli ikan berkilo-kilo..
nak buat kuih ni ye?
=p

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 4:16 PM said...

erk.. faarihin.. ko dok melaka ke.. x bg tau pun.. ekekekeke

NURA on August 30, 2009 at 4:43 PM said...

salam sobat
kue sagu mata ikan,,rasanya seperti apa,,enak ngga,,?

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 5:01 PM said...

precious.. ekekekek.. senang ek?

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 5:18 PM said...

ekekekke miss siv.. nak cungkel mata dia.. :P

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 5:18 PM said...

kaknura : best lah

ustazah dyLLa on August 30, 2009 at 6:34 PM said...

jom...berbuka ngn nasi ayam...~ngee

maiyah on August 30, 2009 at 6:47 PM said...

salam.. wah cite pasal bebuka ek.. bleh join

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 7:43 PM said...

dylla.. blanje lah.. ekekekek

<< s| tED| >> on August 30, 2009 at 7:43 PM said...

jom maiyah..berbuka sama.. :)

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 30, 2009 at 7:55 PM said...

best nyer hujan.. hehe.. sodap tido..

ermm.. pandai ek wat kuih.. huhu, kat sini bahan xbyk.. so makan pengat pisang je la.. hehe.. gian dah ngan pengat pisang :D

dEwIchEnta on August 31, 2009 at 1:08 PM said...

akak... entry kali ni tue gamba ape :-? gamba montot dak itam ke :-? skali tgk cam muke lembu itam tgh tutup mata pun ade gak :-? sile terangkan yg gelap pls :-w

GiGGLe GaL on September 1, 2009 at 10:53 AM said...

nasib baik ko tak posting sagu mata ikan plak.. klu tak, aku posting sagu mata kucing..ekekeke..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting