Thursday, August 20, 2009

|n| JawaPan kU|z BeLajar Mengira taD|!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:25 PM
2x3x4=24

Jawapannya :


2 ekor ikan x 3 ekor kucing x 4 kali makan = 24 ekor ikan sehari !

Ekekekekeke.... Maaf Kakrina!! Gigih menjawab tu!!

Tiada yang dapat menjawab!! Hadiah akan di simpan untuk soalan kuiz seterusnya nanti!!


Nota kakitanganku : Aku sudah boleh menjadi nelayan laut dalam!

27 kUs-kUs:

ustazah dyLLa on August 20, 2009 at 4:22 PM said...

mak aih...24 ekor...aduish...mmg blanje besar laaa 2...
xpe, rezqi akak murah nti...cayelah ckp USTAZAH ni

ashie023 on August 20, 2009 at 4:26 PM said...

semoga dimurahkan rezeki kepada orang yang memberi rezeki..

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 4:33 PM said...

dylla : itu baru 3 ekor je makan.. si oyen dgn mak dia makan keropok kucen.. ekekekekekek... itu pun ngendeng2 nak ikan. tahap kesian bg gak :P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 4:33 PM said...

InsyaAllah dak ashie !!

Liliyuli on August 20, 2009 at 4:34 PM said...

owh. kira makan kucheng rupanya..hahaha

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 20, 2009 at 4:35 PM said...

HUHUHU...TIDAAAAKKKK...
mmg compem takley masuk kuiz.

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 4:40 PM said...

liliyuli : makanan kucing tok sehari :)

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 4:41 PM said...

ekekekkek kakrina : usaha tangga kejayaan!!

Snowwhite Zone on August 20, 2009 at 4:52 PM said...

sehari 24ekor? huhhh

patut la kucen hang gumuk2... tinggi protein

@--- Sueanne ----@ on August 20, 2009 at 5:05 PM said...

sekor kucing makan 8 ekor ikan shari???..
uuuuuu byk2 nye kucing2 kamu makan ikan teddd....
kalo cmtue kite nk jadi kucing kamu gak la ted..haha..

ibu_umairah on August 20, 2009 at 5:42 PM said...

~~~~~alah tak suka main kira-kira~~~~~

....selamat menyambut bulan ramandhan.....alahai shahdu betul laa dengar lagu raihan itu

miSs siv on August 20, 2009 at 7:00 PM said...

wuishhh~
aku nye family pun x smpai 24 ekor sehari..
=P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 7:25 PM said...

anis : dah dia nak makan yg itu.. aku ikut jek...

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 7:26 PM said...

ekekekekke sueanne : ikan kembong atau sardin yg kecik.. bukanlah ikan kembong yg besor tu.. tokei ikan pun bankrap.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 7:26 PM said...

selamat ibu_umairah dan keluarga juga :)

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 7:26 PM said...

miss siv : manusia banyak pilihan... kucing... ikan ikan ikan... ekekekekeek!!

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 20, 2009 at 8:27 PM said...

haha.. nak jadi nelayan sama.. tp tlg tgk je la.. hehe

salam ramadhan kak tedi :D

nj on August 20, 2009 at 8:44 PM said...

sitedi...
besar pahala awak berbakti pd kucing-kucing tu..kucing tu kan binatang kesayangan Nabi SAW...wallahualam...

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 8:46 PM said...

norul : takut turut tenggelam sama je dgn ikan2 tu sbb tak larat nak tarik pukat :P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 8:47 PM said...

Terima kasih nj ... hanya haiwan jenis ini yang mampu di jaga. nak bela rimau tak mampu. Kos tinggi :P

Nakamura Kazuki on August 20, 2009 at 8:49 PM said...

24 untuk 3 ekor kucing..patutla gemuk2 kucing mung tedi...mudah-mudahan kucing2 akan mendoakan kesejahteraan tuan dia ye

ZARA 札拉 on August 20, 2009 at 9:05 PM said...

nelayan sungguh kamu~

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:22 PM said...

InsyaALlah hencek nakamura! doa2 lah agar kucing aku sihat sejahtera

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:23 PM said...

dak zara : aku ingin menjala ikan di sungai muar :)

GiGGLe GaL on August 20, 2009 at 11:59 PM said...

wei..betul la kan..aku jawab..ada kaitan dgn dak utih..

aku tak kira.. aku nak tuntut adiah dari dak utih..
cepaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatttttttttt!!!

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:40 AM said...

jauh juga bezanya jawapan ko tu mrs giggle.. ekekekekeke

Along25 on August 21, 2009 at 12:26 PM said...

ek eleh! itu jawapannyer! cet!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting