Friday, August 07, 2009

PernahkaH Kamu JatuH ataU MenjatuHkaN d|r| d| KhaLayak Rama|?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:58 AM
Aku pilih jatuh! Gila ke mahu menjatuhkan diri di khalayak ramai!! Isk Isk Isk. Tidak senonoh bunyinya.
Okey! Ceritanya begini. Aku dan bekas Bos aku pergi ke Bank Affin di Jalan Munshi ( sekarang sudah pindah rasanya) untuk memasukkan cek. Oleh kerana keadaan meletak kenderaan adalah sangat terhad, maka bekas Bos aku menunggu di dalam kereta yang di letakkan di garisan kuning dan aku di arahkan supaya ke bank.
Kalau kamu orang Melaka, kamu tentu tahu lokasi bank tersebut. Oleh kerana aku begitu malas untuk mengikut jalan yang sediaada, aku mengambil keputusan untuk mengikut jalan pintas.
Jalan pintas? Aku perlu melangkah longkang besar. Tidak adalah besar mana. Tapi menggunakan langkah yang besar sebab mempunyai tebing.
Aku dengan gagah perkasanya, tanpa memikirkan risiko yang bakal di terima, aku melangkah dengan penuh bergaya.
Debush!! Dan jatuh!! Ha ha ha.. Sebabnya kain aku tidak dapat mahu menampung langkah untuk melintasi longkang tersebut. Aku tidak jatuh di dalam longkang, tetapi di luarnya. Serius aku katakan memang tidak sakit. Tetapi untuk mengelakkan rasa malu yang terlampau-lampau, aku buat-buat macam sakit. Berkerut-kerut dahi sekejap.
Kejikan? Bekas Bos aku mukanya sudah cuak gila. Tetapi masih tidak boleh meninggalkan kereta. Aku bangun dengan gagah perkasa juga dan menoleh ke belakang. Fuiiyoooo!! Jalan besar, jadi banyak mata yang memandang. Ekekekke... Alah... orang bukan kenal aku pun.
Aku masuk ke Bank dan berbuat seperti tiada apa-apa yang berlaku sedangkan aku tahu semuanya menyaksikan 'pertunjukan' itu.
Okey!! Kamu ada pengalaman jatuh dan menjatuhkan. Mari kita kongsi bersama.
Nota kakitanganku : Pak Jaga bank siap mahu pegang-pegang tangan aku nak tengok luka. Nasib baik aku tidak hilang ingatan dan tidak mengizinkan. Ekekekekeke...

38 kUs-kUs:

s@yangh@sni on August 7, 2009 at 9:53 AM said...

kerana terjatuh arr aku bertemu jodoh..
arrr malunyer...

mamai on August 7, 2009 at 9:53 AM said...

jatuh depan orang ramai tidak ler tapi kentut depan orang ramai ada la hehehehe

Softtouch [Hanim] on August 7, 2009 at 10:06 AM said...

pernah jatuh ok..masa tu kat tmpat boling di genting. Sy sibuk nak mngejar danish..sy xtau yg lane kita bling bola tu licin.dahlah sy pakai aksut biasa...tgh lari2 tu terjatuh kat lane tu..malunya...

Precious on August 7, 2009 at 10:24 AM said...

Hih hiii hi. Tengok Bedebuk kat Panggung Wayang

ejdeejasmi on August 7, 2009 at 10:25 AM said...

hahahha...pernah2...ceh..sedang gelakkan org pakai stoking sekolah pjg dan skirt pendek masa di kampus...hahaha..sekali sedap2 gelak aku jatuh tangga dan org lak gelakkan aku..hikhikhik...

ejdeejasmi on August 7, 2009 at 10:26 AM said...

hahahha...pernah2...ceh..sedang gelakkan org pakai stoking sekolah pjg dan skirt pendek masa di kampus...hahaha..sekali sedap2 gelak aku jatuh tangga dan org lak gelakkan aku..hikhikhik...

@--- Sueanne ----@ on August 7, 2009 at 10:32 AM said...

ermm exp jatuh erkk???..

mase tue kt fakulti <---bukan fakulti org lain erkk..kite nyo sndiri lak tue..adoiii
jatuh kt selekoh kantin lak tue..mber sempat lompat..
yg kite ni mmg xsempat nk lompat la sbb berbaju kurung time tue..so ape lagi jatuh gedebukkkss laa skali ngn motor..<---bygkan betapa buruknye org berbaju kurng jatuh motor n xleh nk bangun lak tue..hahaha..mengonggg2x...
time tue mmg ramai yg nolong angkat motor n kite2 skali..skali kasut kite tersekat kt bakul motor lak tue..byk kali dorg beggar2 smpai bolehhh..heheh
kite mmg dh malu gle arrr ted oiii..klu fak org lain ok la gakk..ni x..smpai lgsung x pndg muke org yg kt keliling kite..
ucap tq..park motor n terus berkejar masuk kelas..hehehe

psst : kut ye kamu teddd...igt2 la yg kamu tue berbaju kurung..igt pakai seluar ker..khihkhihkh..

pesanan tuk kite sndiri gak..pasni sblm langkah longkang..igt2 la kite pakai baju ape time tue..hihihih

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:39 AM said...

wah hasni!! best cerita tu.. mesti dia macam hero jadi penyelamat.. ekekekeke..

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:41 AM said...

mamai : ekekekekek...itu versi kentut yek.. ini versi jatuh... kentut tu boleh sorok2.. kalau jatuh.. dah terang lg bersuluh.

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:42 AM said...

hanim : ekekekekeke.. harap2 x ramai org... licin ek lane tu.. pernah masuk sekali jek tempat bolong.. ekeekekeke

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:43 AM said...

precious : ekekekeke.. nanti free aku baca!!

Watierman on August 7, 2009 at 10:43 AM said...

Salam Ted...rasanya adale kot sekali tu akak gi main bowling...dah habis main kan kita pun tukar kasut...tapi kemaruk bermain tu belum habis lagi...yang last throw tu...ada slack ape tah...dia kasi buat last throw sekali lagi...tanpa fikir panjang...I really throw myself on the lane...comel ke tak...agak2...nasib baik last game...balik dari game tu...lama sikit le baru gi bowling kat situ lagi...tukar bowling alley..malu!!!

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:43 AM said...

ekekekeke amy : itu balasannya kan? :P sbb bila kita gelak sampai lupa darata.. mmg dah x ingat apa dah?

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:46 AM said...

sueanne : ekekekekeke.. jatuh dgn motor2 sakit woooo.. kalau jenis yg banyak lemak macam aku ni ok lagi kot.. dapat yg kurus.. adeh.. kena hempap..

x de abang2 tolong angkat ke? ekekekeekke...

bahana nak jalan cepat x nak jalan jauh. x sedor diri pakai baju kurung.. ekekekeeke

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:47 AM said...

alahai kakwatie> musti comel tu.. lebih comel kalau org ramai2 tepuk tangan .. ekekekekeke..
x pernah men boling lah kakwatie.. x tau keadaan lane dia macam mana... ekekekeke..

ONE ZABA on August 7, 2009 at 11:05 AM said...

jatuh hati ada la....

[z@ck] on August 7, 2009 at 11:09 AM said...

wahahaha...lawak2..cover malu..
nsb bek xde mana2 part yg ptah..
hikhikhik

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 11:35 AM said...

one zaba : perghhh!! itusudah biasa.. tapi sayangnya tiada berbalas..

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 11:35 AM said...

Alhamdlillah zack. berjaya bangun dengan gagah perkasa..

ZARA 札拉 on August 7, 2009 at 11:47 AM said...

jaga tu hensem tak?

Watierman on August 7, 2009 at 11:48 AM said...

Ted...maih akak ajar kita main same2..anak akak Reena pun dah boleh main...bukan pandai..tapi boleh main!!!Akak pun boleh je main...bukannya pandai pun!menyimpang dari topic jap..hihi

flygurl on August 7, 2009 at 12:16 PM said...

pernah sekali terjatuh.. jalan dlm gelap..x nmpak ade longkang..
seb abek x de org..
huhu..sakit tu...

Siti Nurul Jannah Fital on August 7, 2009 at 12:43 PM said...

hahahha....syian ko ..
Aku bab2 jatuh ni byk seh pengalaman yg..aiss malukan aku..
Seperti maklum tau..akukan the truly hight heels girl..Tapi ko tau..dek krn kasut tu laa kau kecebuk! jatuuh...
Huhuhu..Aku pernh 1 hari sampai 2 kali jatuh..Siang di tmpt awam..dgn kasut tinggi 4 inch wane hijau..ooooo aku jatuh...tergolek tau tak...mmg malu...Siap tgn aku berdarah lagi...

Petang nye jatuh di bendul bilik air hostel..hahaha..pon jd tontonan awam...seb baik tuala aku tak tercabut...

Sebabnya aku tak cukup rehat...

Aku pernah jatuh..kat depan masjid India...kt Jlan TAR tu..Masa tu org laki tgh berduyun2 tunggu solat jumaat!...ko bygkan le..aku dah tak mmpu nak ingat..MALU SEH!...HAHAHAHHAHA
Semua kejadian tu...aku keseorangan..takde org yg teman...so lagi lee menahan malu yg amt...

aDE BYK LAGI....tapi cukup la setakat itu...huhuh

Siti Nurul Jannah Fital on August 7, 2009 at 12:43 PM said...

hahahha....syian ko ..
Aku bab2 jatuh ni byk seh pengalaman yg..aiss malukan aku..
Seperti maklum tau..akukan the truly hight heels girl..Tapi ko tau..dek krn kasut tu laa kau kecebuk! jatuuh...
Huhuhu..Aku pernh 1 hari sampai 2 kali jatuh..Siang di tmpt awam..dgn kasut tinggi 4 inch wane hijau..ooooo aku jatuh...tergolek tau tak...mmg malu...Siap tgn aku berdarah lagi...

Petang nye jatuh di bendul bilik air hostel..hahaha..pon jd tontonan awam...seb baik tuala aku tak tercabut...

Sebabnya aku tak cukup rehat...

Aku pernah jatuh..kat depan masjid India...kt Jlan TAR tu..Masa tu org laki tgh berduyun2 tunggu solat jumaat!...ko bygkan le..aku dah tak mmpu nak ingat..MALU SEH!...HAHAHAHHAHA
Semua kejadian tu...aku keseorangan..takde org yg teman...so lagi lee menahan malu yg amt...

aDE BYK LAGI....tapi cukup la setakat itu...huhuh

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 1:13 PM said...

dak zara : pangkat pakcik2.. :(

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 1:14 PM said...

gadis terbang : x de org tu ok sket.. nak tertonggeng pun x pe.. ekekekeke

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 1:15 PM said...

ha ha ha anna;; hari jatuh sedunia.. kalau lah tuala ko tercabut masa tu.. sure.. 30 hari 30 malam x kuo bilik.. ekekekekeke

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 1:16 PM said...

kakwatie : ekekekek.. x tau lah kenapa hati lom terbuka nak men boling.. seumur hidup g sekali jek.. itu pun sama kawan2 chatters dulu.... tp dok tepi. tgk jek :P

sharamli on August 7, 2009 at 1:38 PM said...

kal0 wat2 pengsan xde la malu sgt..kui3

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 1:50 PM said...

ekekekekke.. kalau kecik cam sha x pe.. leh org angkat..

miSs siv on August 7, 2009 at 3:52 PM said...

wey~
aku pena jat0h tyme ngangkut barang nk pindah kolej..
da la kat tgge..
pakai helmet lak t0h..
tgk2 kat blkg ade org..
adesss~
malu giler!
=D

messyremo on August 7, 2009 at 5:44 PM said...

haha~~

kalau aku terus wat pengsan,tak pun tetibe marah org lain sebab tolak aku..haha

kononnya d tolakla..hehe

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 7:48 PM said...

ekekekke miss siv.. kalau brg2 jatuh ok lagi kot.. ekekekek :P

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 7:48 PM said...

messy : kalau ko sorang2.. x dapek nak nolong!!

ustazah dyLLa on August 7, 2009 at 8:38 PM said...

bnyk kali jatuh...tpi wat muke slumber je laa...kekdg 2 smpai xnk bgun2 dah...hahaha

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 10:38 PM said...

ekekkekeke dylla. itu mcm saje2 jatuh jek.... ekekekek

Aiydalela on August 7, 2009 at 11:41 PM said...

pernah jatuh time maen futsal..SAKET wooo...tak mo dah jatuh2 nih..mintak simpang la..

<< s| tED| >> on August 7, 2009 at 11:59 PM said...

aiyda : jatuh yg itu masih ok lg kot.. ekekekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting