Thursday, August 20, 2009

SebahaG|aN MenU MaLam |n|!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:20 PM
Photobucket

Ini gambar sebelum. Nasi himpit ini emak aku yang buat sendiri. Jadi jiran-jiran tetangga bila mahu makan nasi ini, akan menghantar beras ke rumah aku dan emak akan membuatkannya secara percuma. Maksudnya, rebus di rumah sendiri ya? He he he he....

Photobucket

Ini selepas di potong. Tengok! Siapa yang potong ini? Pelbagai bentuk dan saiz ada!! Betul-betul tidak bersistematik. Gambar rendang ayam tidak sempat di ambil sebab abah sudah angkut dengan periuk-periuknya sekali.

Photobucket

Ini sate!! Makcik yang buka kedai sate di kampung aku yang menajanya sebanyak 800 cucuk! huh!! Makcik ini baik hati kerana bersetuju menghantar 50 cucuk sebelum maghrib ke rumah aku untuk di agih-agihkan kepada jiran yang berpuasa atas permintaan emak. Selebihnya 750 cucuk akan di bawa terus ke destinasi tujuan.

Photobucket

Ini aku yang punya. Berpura-pura puasa di kala malam bulan mengambang untuk menemankan adik yang berpuasa di saat-saat akhir! Kakak yang baik bukan?

Photobucket

Buah limau yang di taja oleh sepupu. Isk! Tengok lagi sekali!! Siapa yang potong? Biji pun tidak mahu di buang! Memang pemalas!!

Photobucket

Dadih kegemaran aku sekeluarga. Dadih segera yang di taja oleh adik. Eh! Beliau cuma menaja tenaga untuk membuatnya sahaja. Emak yang menaja ongkosnya. He he he... Dadih perisa tembikai susu dan mangga! :)

Apa yang aku taja? Mana boleh beritahu. Nanti mendatangkan riak pula. :P

Ada lagi menu-menu yang di taja. Seperti Nasi Beriani Ayam, Putu mayam , kuih karipap dan bermacam-macam lagi. Semuanya hanya lalu di hadapan rumah kerana di bawa terus ke destinasi tujuan iaitu di surau baru kami.

Nota kakitanganku : Huh! Kala malam bulan mengambang!! Rugi.... Rugi... Eh! Rugi sebab tidak dapat turut serta membaca Yassin. Bukan sebab tidak dapat makan! Itu hanya sampingan! Ekekekekeke.... Percayalah!!

44 kUs-kUs:

mamai on August 20, 2009 at 8:29 PM said...

nie juadah berbuka ker atau stok hari raya

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on August 20, 2009 at 8:29 PM said...

adeh.. sedapnye.. nsib blum puasa lg.. klu x, terliur den :D

nnt puasa, kena jengah sini time malam je.. takut ada mknn sedap2.. huhu

p/s: menu tuk raye je la.. huhu :(

Nakamura Kazuki on August 20, 2009 at 8:47 PM said...

sedapnya sate tu.nyam...nyam..nyam...len kali kalau order posla dekata ambe skit..kekekeke...apa yang ko taja tedi..ambe teka adakah sirap bandung special???

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 8:48 PM said...

mamai : ini juadah untuk kenduri di surau baru !!

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 8:48 PM said...

ekekekeke norul : siang dah x de entry makan2 sbb puasa.. nasib baik.. :P

kalau menu berbuka x sempat nak snap2. terus ngap jek :P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 8:49 PM said...

ekekekkeke hencek nakamura : Tajaan den rahsia.. ko jgn cakap den taja air liur je ok? :P

[z@ck] on August 20, 2009 at 8:53 PM said...

hoooiiiiii
sedapppppp...kebulur aku tengok sate tu...huhuhu

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:00 PM said...

ekekkeekek.. jamah2 lah zack... jgn malu2.. :P

Siti Nurul Jannah Fital on August 20, 2009 at 9:04 PM said...

walau di kala ini aku lagi sibuk menghias rumah..dengan langsir baru...dan juga sibuk menyiapkan projek aku...namun aku tetap menyibukkan diri melihat entry ko Cik Tedi...yg mmbuat aku terliur...Huh...dosa ko...buat aku mcm ni...hahaha...tak baik tau

ZARA 札拉 on August 20, 2009 at 9:05 PM said...

oit!!

keji!!

lapar aku~

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:23 PM said...

ekekekekke anna.. jamahlah! sudi2 kan.. ekekekeek :P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:23 PM said...

ekekekkke dak zara ... sila2.. :P

ashie023 on August 20, 2009 at 9:37 PM said...

sob sob..baiklah aku mengaku, sebeno nye aku g surau sebab nilah...baiklah aku lupakan seketika....forget it forget it,..

anak_singa on August 20, 2009 at 9:38 PM said...

meleleh ayaq liuq singa..he2...nyum2...

ladymiaka86 on August 20, 2009 at 9:41 PM said...

cik tedi!!

lapo lerr..
terliur ar..
ni takleh bukak blog cik tedi time siang2 nanti meleleh jer nengok..huhu

anyway, slmt berpose! maaf kalau ade yg tersalah kata terkasar bhs dlm kita ber'blogging'...

slm ramadhan..

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:44 PM said...

anak_singa makan ke sate.. ? ekkekekekeke

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:44 PM said...

salam juga cik sue.. pas ni waktu siang dah x de entry makan2 dah :)

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:45 PM said...

dak ashie ... aku kagumi keberanianmu berterus terang!

shima on August 20, 2009 at 9:45 PM said...

byk nyer mknn.ade kenduri ke??

Anya on August 20, 2009 at 9:52 PM said...

It looks all delicious :)))
Have a lovely evening !!!

||| PöJìé PööH ||| on August 20, 2009 at 9:56 PM said...

lapor la!
nak sket!!
sedap tuh!
hehe..

en_me on August 20, 2009 at 9:57 PM said...

sodapnyerrr.. salam ramadhan akak tedi ittewww

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:58 PM said...

shima : bawa ke surau!!

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:59 PM said...

hye anya and kareltje!!
Thank you!

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:59 PM said...

meh lah pojie.. jamah!! ekekekeke!!

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 9:59 PM said...

salam juga en_me!!

cik ian@aH Lian~ on August 20, 2009 at 10:33 PM said...

tedi,
nak sate...
nak dadih...
weeehhhuuuu...lapo!

imHepPie on August 20, 2009 at 11:05 PM said...

huii sakan gila..besh2..

len kali itu nasi impit potong ar bntuk chumel2 bunga ke, awan ke muahaha..hulur2 ar cni cket huuu

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 11:07 PM said...

malam2 x boleh makan cikgu ian.. nanti demuk!! :P

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 11:07 PM said...

ceh!! Imheppie... klau nak potong berbentuk2. esok baru boleh makan :P

tengku_fir21 on August 20, 2009 at 11:29 PM said...

sate yg sedap
nak sikit...

<< s| tED| >> on August 20, 2009 at 11:34 PM said...

fir... meh .. aku belanja kamu sate!

ustazah dyLLa on August 20, 2009 at 11:46 PM said...

ALHAMDULILLAH...moga2 murah rezqi kta kan...insya'ALLAH...

sharamli on August 21, 2009 at 1:10 AM said...

sy laP0....

Faarihin on August 21, 2009 at 1:56 AM said...

wah.. cedapnye.. dah macam time raya lah plak.. huhuhu.. (^__^)
slamat berpose yer cik tedi..

a.z.r.i.n.a.03.07 on August 21, 2009 at 9:16 AM said...

sedap mata memandang sedap lagi mulut dan perut yang makankan...

tak dapat rase 1st poselah nie yer....

rizz on August 21, 2009 at 10:30 AM said...

slmat bpose ye cik ted

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:40 AM said...

InsyaAllah dylla:)

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:41 AM said...

sila makan sha :P

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:41 AM said...

Faarihin sama2 lah kita !:)

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:41 AM said...

InsyaAllah dapat krina :)

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 10:42 AM said...

TQ rizz.. untuk rizz juga!

Softtouch [Hanim] on August 21, 2009 at 12:02 PM said...

sedapnya tedi..menyelerakan

baguslah kwsan umah tedi..bergotong royong n bermuafakat..meriah...

tedi mesti taja dak utih kan..he he he..jgn mare

<< s| tED| >> on August 21, 2009 at 1:01 PM said...

ekekekkekeke.. taja dak utih pecahkan pinggan mangkuk hanim :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting