Monday, August 31, 2009

har| |n| sErBa r|nGkas!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:00 PM
Photobucket

Hari ini aku goreng mihun. Jadi kalau sudah diri sendiri yang goreng mahu diri sendiri jugalah yang makan. Ekekekeke...

Photobucket

Lauk utama hari ini Kuah Pisang. Alahai.... Aku ini nama sahaja orang kampung tetapi tekak ini mengada-ngada. Kuah Pisang hanya secoet aku ratah.

Photobucket

Buah Durian Belanda yang besar rasaksa itu ada lagi. Hari ini kisar lagi buat Air Durian Belanda!

Kuih Badak Berendam belum sempat berendam sudah habis. Ekekekeke..
Siapa yang tidak tahu rupa kuih ini sila 'Gugel' dengan gigih.
Sekian. Laporan berbuka untuk hari ini.

Nota kakitanganku : Blurp!! Alhamdulillah.

29 kUs-kUs:

Nurhayati on August 31, 2009 at 9:12 PM said...

walaupun ringkas.. menyelerakan tau..
nak plak tgk air soursop tu.. cedappnye buat sendiri lagi. ;)

Snowwhite Zone on August 31, 2009 at 9:56 PM said...

btl ckp yati, tp, suka sgt kat air soursop tu... bila nak ketemu ngn air tu ntah ler...

miSs siv on August 31, 2009 at 10:01 PM said...

ko mmg suke air durian belande ye?
hehe~

tokder on August 31, 2009 at 10:02 PM said...

aku suka bihun goreng ko..ada fish cake, limau kasturi kasik masam2 sket n telur goreng..

air durian belanda ada lagik? ko ni tedd..agak2 arr..aku ni dah terliur lama dah..kempunan tau..huhu

kuah pisang? ker pengat pisang? aku xpernah makan kuah pisang.

[]--M!z F4t!N--[] on August 31, 2009 at 10:26 PM said...

blog ko ni,klu bkn muke kucing... mesti muke,rupe dan bentuk2 makanan!!! adoiiyaii.ko leh ganti Maria Tunku Sabri..

ashie023 on August 31, 2009 at 10:30 PM said...

kuah pisang?ape kebende lak kuah pisang?x penah aku dengo...cam petai je....

ZARA 札拉 on August 31, 2009 at 10:31 PM said...

takpe~

arini aku makan beefsteak~

hehehe~

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:41 PM said...

nurhayati : kunun nak diet lah ni. menu ringkas2. ekekekek

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:42 PM said...

anis : kalau kisar sendiri lagi best.. dah rezeki jiran bg buah sebiji besar.. ekekekke

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:42 PM said...

miss siv : buahnya dah ada.. aku kisar je lah. ekkekekeke

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:43 PM said...

tok : buah durian belanda tu beso. boleh buat 20 jag air. ekekekeke

kuah pisang masak lemak lah. sana xde ke? ko ni. macam duduk oversea pulak tau!

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:43 PM said...

ekekekke fatin. bulan puasa jek..

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:44 PM said...

ni lagi sorang .. dak ashie. ko x pernah dengo ke pisang muda masak lemak?

sI tEDI on August 31, 2009 at 10:45 PM said...

huh dak zara!! western food!!

teuku@ceh on August 31, 2009 at 11:05 PM said...

haha...
kebetulan gerai aku ade menjual binatang badak berendam tersebut..

rupa dia besar ..
berendam dalam kuah warna putih(santan),inti dia kelapa gula merah,
pastu memang enak...

DaliaLiyana on August 31, 2009 at 11:05 PM said...

simple..tp akak tgk mihun tu cam sedap je..nnt leh r akak rase kan??
mekacih...ehhee...

sI tEDI on August 31, 2009 at 11:19 PM said...

ye ye.. betul aceh.. sedap kan? x sempat nak berenang2 badak tu dah kena ngap! ekekekeke..

sI tEDI on August 31, 2009 at 11:21 PM said...

ye ye.. betul aceh.. sedap kan? x sempat nak berenang2 badak tu dah kena ngap! ekekekeke..

sI tEDI on September 1, 2009 at 12:09 AM said...

ekekekke dalia.. nak rasa leh buat sendiri yek!!! :P

ustazah dyLLa on September 1, 2009 at 12:27 AM said...

akak suke mkn ek...eeii...dia ni...

sharamli on September 1, 2009 at 6:42 AM said...

sd[ ke durian belanda..slalu tgk membe minum...tp rs cm xleh nk g..hu3

nOor aNIes on September 1, 2009 at 7:15 AM said...

ringkas2 pon bley tahan sdapnyer...best2..hr ni menu ape plak? hntr kt kt cni skit...heeee....da muak da mkn mknn di fud cot ni..adeihh...~

GiGGLe GaL on September 1, 2009 at 11:04 AM said...

aku rasa cam nak flag je blog ni..wakakakak.. violence ketika bulan puasa..wakakka...

siap ko ted klu aku gi melaka.. aku terjah umah ko..pastu aku suh ko masak sme tu..

klu ko tak masak, aku catnap dak utih..

mRs.jUkoGYu on September 1, 2009 at 12:59 PM said...

sob...sob...sob....(berlalu pergi dgn perasaan hiba)

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:36 PM said...

dylla.. alahhh.. lauk2 biasa jek...

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:37 PM said...

sha : x kenal maka tak cinta.. ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:37 PM said...

nor anies.. kenapa makan kat foodcourt?

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:38 PM said...

mrs giggle : siapa suruh ko tgk siang2 .. ekekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:38 PM said...

mrs jugokyu : ceh!!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting