Tuesday, September 01, 2009

|n| BukaN Dua J|wa SatU hat|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:45 AM
Berpaling tadah atau apa yang sesuai di panggil? Bersahabat pula dengan kawan baik bekas kekasih? Segalanya di luar perancangan aku. Sekelumit pun aku tidak tahu. Dunia ini kecil sebenarnya.

'Kamu kenal dia? Dia kata dia kenal nombor ini dengan tuan-tuannya sekali.' Dia bertanya tegas!!
'Siapa?' Aku betul-betul buntu bila di asak pertanyaan yang aku tidak tahu di mana pangkalnya.

Allah itu mahu menduga. Dunia yang aku sangkakan besar, rupanya hanya sepicing sahaja.

Maka tahulah aku bahawa sang kekasih di zaman gelap merupakan sahabat baiknya selama ini. Salah akukah itu terjadi? Aku tersilap pilih?

Maka bermulalah episod yang penuh syak wasangka. Yang penuh dengan pertanyaan. Yang penuh dengan kecurigaan. Kami jadi terasing.

'Mengapa kamu begitu?'
'Aku tidak tahu.'
Mengapa perlu ada rasa curiga dan syak wasangka?'
'Itu juga aku tidak tahu.'
'Kamu perlu tahu agar kamu dapat menjawab soalan aku.'
'Maafkan aku. Rasa itu datang dengan sendiri.'
'Kamu tidak percaya aku?'
Dia diam tanpa jawapan.
'Jika adanya perasaan begitu, untuk apa kita teruskan?'

Aku berlalu dengan penuh rasa terkilan di hati. Rasa ini untuk di kongsi. Bukan aku mahu jadi celaru begini. Salahkah ini yang tercatat dan harus aku lalui?

Soalan aku. Salahkah berkasihan pula dengan sahabat baik bekas kekasih tanpa kita tahu perkara sebenarnya?

Nota kakitanganku : Jangan percaya. 'Kami' ini hanya rekaan. La la la....

38 kUs-kUs:

ZARA 札拉 on September 1, 2009 at 8:01 AM said...

pedulik apa~

dari aritu aku percaya~

hahaha~

Ms.Lilies on September 1, 2009 at 8:24 AM said...

rekaan tak rekaan....ahahha..

tapi aku percaya jodoh itu di tangan Tuhan...bukan di tangan bekas ex

zaradgreat on September 1, 2009 at 8:25 AM said...

hoho.tak salah punnnnnn

dotblogspotdotkom on September 1, 2009 at 8:31 AM said...

tu la.. dolu dah pakcik ajak kapel... kamu jual mahal.. tgk sekarang.. akhirnye kamu kapel juga dgn pakcik.... pakcik le best fren x boipren kamu tu... muwakakakakaka....

Kabasaran Soultan on September 1, 2009 at 8:32 AM said...

Tak sesuatu kejadian apapun kan terjadi tanpa izin NYA.
tak ada yang salah

birU on September 1, 2009 at 8:42 AM said...

salam tedi cayang..

sayangi org yg sayang kat kita
pilih la org yg sayang pada kita, bukan pilih org yg kita sayang?

betul ke ni, ekkeke

thanz tedi ku sayang
=)

Watierman on September 1, 2009 at 8:49 AM said...

Salam Tedi....akak akan contact Tedi..on Ym ok!

anak_singa on September 1, 2009 at 9:26 AM said...

wah..hanya rekaan lg. byknye cerita rekaan Si Tedi ni..kui3..

~LoVe WhaT U HaVe DoN'T HaVe WhAt U LoVe!~

pepatah inggeris, pk sendri la ek..he2... :P

mamai on September 1, 2009 at 10:07 AM said...

tak salah pun berkawan kalau ada jodoh apa salahnya

Solehah on September 1, 2009 at 10:09 AM said...

betul ke rekaan ni??alah..ngaku jelah cite ni btl..apapun, jodoh di tangan tuhan..Amin..

Jard The Great on September 1, 2009 at 10:10 AM said...

iyeker satu rekaan? ehehe

imHepPie on September 1, 2009 at 10:26 AM said...

yola tuh bukan kamoo..
wahaha..

ntahla bek xyah kawan dah kalo cenggitu..wat saket ati je wuuu

ashie023 on September 1, 2009 at 10:34 AM said...

kekasih gelap ko kat Dungun tu erk???hhehe

Softtouch [Hanim] on September 1, 2009 at 10:36 AM said...

bukan sngaja pun..tedi dah ckp tedi xtau kan...dia jeles ko tedi...:)

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:02 AM said...

dak zara : Percayalah!! :P

kau belum jawab soalan lagi dak zara..ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:02 AM said...

ms lilies : betul tu..

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:03 AM said...

TQ zaradgreat!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:03 AM said...

pakcik dot ni buat lawak lak.. dah lah x jawab soalan.. dush!! dush!!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:04 AM said...

betul tu kabasara soultan. hanya Allah sahaja yang berhak menentukan sesuatu perkara itu! terima kasih!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:05 AM said...

biru : selalu dengar ayat tu. boleh di praktikkan ke?

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:06 AM said...

kakwatie ; di opisku ini tiada yM! :)

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:06 AM said...

anak_singa speaking london ngan aku lah..
ok anak_singa! terima kasih!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:06 AM said...

mamai :terima kasih!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:07 AM said...

solehah : terima kasih. Itu yang sebetulnya...

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:07 AM said...

jard : sila jawab soalan. ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:08 AM said...

imheppie : ini pun aku boleh terima. dari berkawan dan dapat sakit hati pun tak ke mana.
Terima kasih!

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:08 AM said...

dak ashie : huH! jangan sebut kuat2.. ha ha ha

sI tEDI on September 1, 2009 at 11:09 AM said...

hanim : kalau dalam perhubungan tu ada cemburu mmg payah sket untuk di kawal.
terima kasih hanim

GiGGLe GaL on September 1, 2009 at 11:22 AM said...

ehcheh..ko nih...

sharamli on September 1, 2009 at 12:20 PM said...

dunia ni mmg kecik..
pusing2..0rg tu jgk kita behubung...

sI tEDI on September 1, 2009 at 12:22 PM said...

sila jawab soalan mrs giggle.. la la la la

sI tEDI on September 1, 2009 at 12:22 PM said...

ekekekke sha.. betul tu. kita sangkakan besar :)

mRs.jUkoGYu on September 1, 2009 at 12:58 PM said...

xkire nak percaye gak..

bukan salah ko pon tedi..kan perkare biase kalo kite penah ade XBF..kebetulan saje kawan baek beliau....

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:36 PM said...

kondipen je mrs jukogyu ni...

miSs siv on September 1, 2009 at 7:26 PM said...

budak tadika pun percaye KAMI tu wujud ted|~

sI tEDI on September 1, 2009 at 8:23 PM said...

miss siv.. kalau kau percaya... kau budak tadika.. ekekekeke

ustazah dyLLa on September 2, 2009 at 12:43 AM said...

PERCAYALAH...i ttp percaya...dr dlu bile i baca n3 yg berkaitan isu ni, dr sudut hati i mngerti amat2...jgn risau...sy xkn bocorkan rahsia akak....ahaks...

sI tEDI on September 2, 2009 at 10:30 PM said...

ngada je dylla ni tau!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting