Sunday, September 06, 2009

BuDak |n| Kak| t|Dur...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 5:08 AM
Semalam aku memang rasa resah gelisah memerhatikan tingkah laku budak ini. Kerjanya asyik tidur dan tidak bermaya mahu membuka mata.

Photobucket

Mahu di beri makan juga dia tidak memberi tindak balas seperti seekor yang kelaparan. Sedangkan jam sudah menunjukkan pukul 2 petang.

Photobucket

Berpuasakah?

Photobucket

(Tapak kaki yang cacat!)

Tidak boleh jadi. Budak ini masih memerap di dalam bilik sejak pagi. Opss!! Sejak semalam. Aku membawa masuk ikan di dalam bilik pada pukul 10.00 malam!!!! Menyua ke mulutnya yang sedai mamai. Tiada reaksi kucing kelaparan. Di dalam bilik tidur okey!!

Aku bangunkan dia. Aku tepuk-tepuk sedikit bagi cergas kemudian aku suapkan ikan di mulutnya. Di ulangi!! SUAP! Suap pakai tangan kemudian dia makan. Seekor setengah isi ikan tanpa kepala habis di lahapnya. Mengada-ngadakan?

Photobucket

Kemudian beliau tidur semula.

Photobucket

Tidur seperti kucing yang kekenyangan. Aku bukan risaukan apa. Sebelum itu kan dia di belasah oleh Si Kimo.

Photobucket

Nampak tanda hitam itu. Kesan cakaran Dak Kimo di badannya. Manalah tahu ada kuman-kuman Dak Kimo dalam badan dia. Tetapi aku tengok dia okey. Mungkin jenis yang kaki tidur, 3 hari 3 malam tidur tanpa makan pun tidak mengapa!!

Nota kakitanganku : Mungkin dia mahu belajar berpuasa!! Ha ha ha~!


36 kUs-kUs:

cahayachenta on September 6, 2009 at 5:19 AM said...

tah2 tak sihat kot tedi??? ko tak cuba check temperature dia ke? tak pun merajuk..

dia kalah ker masa gaduh dgn budak kimo tu??? hak2...

maiyah on September 6, 2009 at 5:26 AM said...

salam.. mmg tak sihat ler tu, bg suap mkn nak plak kan.. suker ngan kucin ni :D

sharamli on September 6, 2009 at 5:36 AM said...

nak manja2 s0h suapkan la tu..

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 6, 2009 at 6:48 AM said...

Dak Utih tu nak manjalah tu...

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 6, 2009 at 6:49 AM said...
This comment has been removed by the author.
Solehah on September 6, 2009 at 8:07 AM said...

manjenye budak ni..samapi nak suruh suap2 ek..napelah putih bersih sangat dak utih ni. kalau tunjuk kat anak sedara aku mesti dorg ajak pegi culik ni..hehe..

meo188 on September 6, 2009 at 8:11 AM said...

smack down je si kucing nie

ZARA 札拉 on September 6, 2009 at 8:13 AM said...

sapa kaki tido?

dia belajar dgn siapa?

tuannya ke?

hahaha~

Wanita Itu on September 6, 2009 at 8:20 AM said...

ala cian dia..

sakit la tu kot..

ke meng-ada ada ajer heee...

nak manja2 ngn boss dia la tuh hee

^_^

Watierman on September 6, 2009 at 8:24 AM said...

Tedi...dah letak minyak angin ke pada luka dia tu...tak sihat kot?...Sian Dak Utih...jgn ingat dia kaki tidur rupa2nya dia sakit...sekarang ni kita tak dapat nak jangka apa yg mendatang...moga Dak Utih kembali normal seperti biasa ...Amin!!!...ini dah biasa ke...atau dah terbiasa...akak pun dah konpius!!!

farah on September 6, 2009 at 10:24 AM said...

dia sakit kot?

sbb bdn dia tak bermaya nak makan pon jadi tak lalu.

:(

ween on September 6, 2009 at 10:37 AM said...

haish.
jgn lah H1N1.
get well soon dak utih :D

mamai on September 6, 2009 at 10:58 AM said...

dak utih trauma tu baik kau antar wat rawatan

azman shah on September 6, 2009 at 11:01 AM said...

suka nye kucing di mata kamu

ASYIQ on September 6, 2009 at 11:07 AM said...

Ada sekor kucin akak dulu tidur pengsan mcm tu la....esok paginya mati...rupanya dia jilat rumput yg baru lepas diracun....huwaaaa.

Menangis satu isi rumah!!!

p/s cerita ni bkn nk nakut2kan ko...saje je. Teringat si Imau!

TE-ARE |DIAMOND|™ on September 6, 2009 at 12:05 PM said...

baik tgk btul2 tedi... mungkin x sihat dak utih tu... klu dak utih mmg berkelakuan sedemikian sblm2 ni, mmg habit die la suka tido... hehehe

Precious on September 6, 2009 at 12:51 PM said...

Mungkin dia nak hibernate macam beruang!!

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:38 PM said...

cahayachenta : tiada siapa yang menangkalau lawan dengan kimo. ekekekekek

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:38 PM said...

maiyah : dia memang mengada2. ekekekeke

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:38 PM said...

sha : dia memang nak makan susah sket..

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:39 PM said...

ekekekke kakrina.. agaknya lah tu

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:39 PM said...

solehah : tak de lah putih sangat secara live.. ekekekeke

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:39 PM said...

oik meo!!! ganas!

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:40 PM said...

dak zara : mungkin berjangkit..

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:40 PM said...

te : penat lom ilang kot bergaduh tu. tdo lah amek balik stamina.

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:41 PM said...

kakwatie : ari ni dah ok dah... sapu krim ikan haruan. cepat kering luka.

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:41 PM said...

farah : mengantuk pun makan x lalu. ekekekek

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:41 PM said...

erk! ween.. ada ke binatang kena h1n1 ?

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:42 PM said...

mamai : wad trauma kucen ada ke?

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:42 PM said...

yup en azman!

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:43 PM said...

erk cikgu asyiq... betul tu... sekarang muism ujan, x de org racun rumput. lega lah sket...

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:43 PM said...

teare : sebelum ni mmg kaki tdo. tapi kalau bau ikan mmg bangun,

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:43 PM said...

erk precious..

GiGGLe GaL on September 6, 2009 at 8:34 PM said...

ted, aku kaget..takut dak utih tak sehat je.. slalu lepas gaduh, teruk kene blasah, kucing bley demam.. ape kata, ko sumbat jangkasuhu kat montot beliaw.. klu demam, pegi klinik kucing amek ubat demam.. risau aku tengok..

mRs.jUkoGYu on September 7, 2009 at 2:53 PM said...

beliau putus cinte kot tedi....

ustazah dyLLa on September 7, 2009 at 10:58 PM said...

kawin kan je....hahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting