Thursday, September 03, 2009

k|ta tErp|saH JaraK Dan WakTu.... NamUn NaLur| sEaKan saMa teRasa.....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:27 AM
Photobucket


Aku memperkatakan tentang dia. Tentang kami. Bila kita menulis sesuatu tentang sejarah dan masa lalu kita tidak akan terfikir ianya akan menghantui hidup kita sehingga kini walau sedekad telah berlalu.

Kita tidak akan terfikir dalam masa yang sama dia juga masih memikirkan tentang kita. Suratan atau kebetulan?

Seakan dia juga terasa akan ungkitan sejarah masa silam yang hanya tinggal kenangan kini. Bukan hanya secebis. Semuanya masih ada tersimpan hingga mati.

Seakan juga hatinya terusik tatkala aku menulis. Seakan jiwanya tidak tenang bila aku mengungkit. Memperkatakan tentang keterasingan dua jiwa yang terpisah jauh.
Sedangkan sekelumitpun dia tidak tahu tentang ini. Tentang cerita ini. Tentang tempat ini.

Mungkin Allah S.W.T ingin memberi petunjuk yang terjadi akan tetap terjadi.

Menceritakan tentang luka yang acapkali berdarah dan kini sudah kering berparut.

Kamu memang begitu. Suka datang dan pergi. Suka hilang dan cari. Kamu buat aku rindu tetapi kamu lari. Kamu buat aku kasih tetapi aku rasa tersisih. Kamu buat aku menangis kerana detik waktu yang berlalu aku rasakan kasih kamu makin terhakis.

Kamu datang membawa rindu tetapi aku di sini berlagu sendu.

Nota kakitanganku : Masih cerita rekaankah 'Kami' ini?

32 kUs-kUs:

Watierman on September 3, 2009 at 8:14 AM said...

Salam Tedi...apa yang pernah menyentuh perasaan kita tidak akan pernah hilang rasa sentuhan itu biar putaran masa berulang tak terkira...biar jarak dan masa pemisah...namun perasaan yang satu itu tiada tukar gantinya...Ia pasti menjadi bahagian dalam hidup kita...kesibukan yang membuat kita terleka seketika tapi kita tidak mungkin dapat melupakan...biarpun "Kita" itu rekaan semata-mata..*wink*..namun akak percaya...perasaan itu PASTI!inilah suratan dalam kehidupan & mungkin satu kebetulan!

ZARA 札拉 on September 3, 2009 at 8:18 AM said...

bukan rekaan~

aku percaya bukan~

Alimaz-Kembara Terasing on September 3, 2009 at 8:41 AM said...

suratan atau kebetulan semuanya allah yang tentukan....

Snowwhite Zone on September 3, 2009 at 8:57 AM said...

btl kata alimaz tu,

Solehah on September 3, 2009 at 9:25 AM said...

kita hanya merancang, tuhan yang menentukan..

anak_singa on September 3, 2009 at 9:46 AM said...

rekaan dalam realiti...

messyremo on September 3, 2009 at 10:11 AM said...

alahai tedi...

aku percaya itu citer benaar..

Faarihin on September 3, 2009 at 11:34 AM said...

oho.. sudah pasti ini bukan lagi cerita rekaan..

rindu itu sekejap datang sekejap pergi, kadangkala ia juga menyeksakan..

semoga sentiasa tabah ye cik tedi..

Ayu on September 3, 2009 at 11:36 AM said...

hehhe.. namo eh nik ek..

ala lek arr... raya lagi dua minggu je

erkk.. apa kena mengena raya ngan ini cerita??

shi3la on September 3, 2009 at 11:43 AM said...

kamu memang begitu..suker buat haku tertanya..

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:51 AM said...

terima kasih kakwatie atas nasihat dan pandangan :)

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:51 AM said...

dak zara :bukan? kena percaya!

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:52 AM said...

betul alimaz! aku setuju!

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:52 AM said...

terima kasih anis

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:52 AM said...

solehah : kerana Allah maha mengehtahui!

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:53 AM said...

anak_singa : macam tu yek?

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:53 AM said...

messy : biar masa yg menentukan..

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:54 AM said...

faarihin : datang dan pergi. datang dan pergi juga terasa sakit!

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:54 AM said...

ayus : lari topikkah?

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:55 AM said...

shi3lah : misteri itu sesuatu yg menarik :)

ashie023 on September 3, 2009 at 11:55 AM said...

oh lalala..budak Dungun..hhehheh..

sori tedi, kebelakangan nih, xleh amsuk blog ko, lmbt sgt nak pos komen satu pong ..lmbt..hehe..shoutmix pong lmbt kuor..kat KL pong camtu jugak..aduyai!

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:03 PM said...

dak ashie dah sampai KL.. alang2 sampai Kl.. sampaikan lah ke melaka...

berapa hari kat sana dak ashie?

ustazah dyLLa on September 3, 2009 at 12:17 PM said...

akui je laa...sabar kak...bginilah keadaan kta sebenarnya...sy jua penah alami...cume sy cepat sembuh...

sI tEDI on September 3, 2009 at 1:00 PM said...

dylla.. kalau sembuh pun parut tetap ada :)

sharamli on September 3, 2009 at 1:01 PM said...

kisah benar kn....
xyah nak selindung2....

hu3

||| PöJìé PööH ||| on September 3, 2009 at 1:11 PM said...

menyentuh hati kata²nya..

sI tEDI on September 3, 2009 at 1:39 PM said...

sha : selindung pakai purdah lah :P

sI tEDI on September 3, 2009 at 1:39 PM said...

terima kasih pojie :)

Softtouch [Hanim] on September 3, 2009 at 3:18 PM said...

dia pun mcm tau2 jer kan tedi sebut2 pasal dia...so sweet...ini bukan rekaan tp cite betul kan tedi...he he he

sI tEDI on September 3, 2009 at 3:35 PM said...

hanim : ye ke? pandailah hanim tu!!!

ashie023 on September 4, 2009 at 12:36 PM said...

4 days aku kat KL..

sI tEDI on September 4, 2009 at 6:07 PM said...

sekarang kat kl lagi ke dak ashie?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting