Sunday, September 27, 2009

B|La LeLak| |nDOn |tU MenanG|s....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:34 PM
Wah tajuk!! Boleh cetuskan kontroversi gitu!!! Ibu-ibu, Bapak-bapak!! Tolong jangan salah faham. Sebahagian orang Indon sekarangkan sensitif bangat kalau perihal mereka atau negara mereka di perkatakan. Yang mereka tahu HuHaHuHa tanpa usul periksa. Tapi lantaklah. Aku mahu menaip pasal ini juga. Ekekekekeke..

Eh! Kamu jangan ingat aku sedang asyik masyuk bercinta dengan Mat Indon pula ya? Minta di jauhkan. Nauzubillah.... Tidak rela. Ha ha ha..

Hari ini salah seorang pekerja Indon abah pulang ke Indonesia. Bukan pulang untuk sehari dua. Bukan juga sebulan dua. Tapi pulang terus. Tidak kembali lagi di bumi Malaysia bertuah ini tempat beliau mencari rezeki. Beliau ingin menetap terus di kampung halaman. Begitu juga isterinya yang bekerja sebagai pembantu rumah di Hong Kong. Juga akan pulang.

Ringkaskan cerita. Penerbangan beliau malam ini. Abah tidak menghantar. Tetapi meminta 2 orang lagi pekerja lain menghantar menggunakan kereta abah ke KLIA atau mungkin ke LCCT!

Emak membekalkan 3-4 jenis kuih raya di dalam balang. Abah pula selepas bersalam-salaman terus memecut motor ke rumah Pakcik Abu (macamlah kamu kenal pakcik Abu... eh.. zaradgreat mesti kenal. Ha ha ha) sebab ada mesyuarat.

Emak menghantar hingga ke kereta. Di situlah 'drama' bermula. Bila lelaki Indon itu memohon maaf dan minta di halalkan semuanya makan dan minum segala selama bekerja di sini. Dia menitiskan airmata. Emak amat sensitif. Emak juga menitiskan airmata. Sedih. Sebab setiap pagi sebelum bekerja mereka semua akan datang bersarapan di beranda rumah.

Untuk kamu semoga selamat perjalanan. Terima kasih kerana kamu membuktikan tidak semua rakyat Indonesia itu buta peradaban dan tatasusila.

Nota kakitanganku : Orang berbudi kita berbahasa....






36 kUs-kUs:

meo188 on September 27, 2009 at 10:00 PM said...

hidup indon!!!!!!!


moral of the story, kita semua manusia :)

sI tEDI on September 27, 2009 at 10:29 PM said...

erk!! betul tu meo!

Ayu on September 27, 2009 at 10:39 PM said...

sib baik ko tidak dijodohkan dgn itu bapak indon.. huhuhuhu

Solehah on September 27, 2009 at 10:44 PM said...

ya..kita serupa.....
bukan semua kan yang buat jahat. yang baik pun ramai juagak kat negara kita. selamat la ya semua..tapi tak mushkilkah tangisan si lelaki itu? ehem2..mungkin ada yang dirirndu di indonesia nnt..

sI tEDI on September 27, 2009 at 10:46 PM said...

dak kawenlah dak ayus.. hampagas jek..

sI tEDI on September 27, 2009 at 10:47 PM said...

solehah.. isteri dia di hong kong. ekekekek.. tapi mmg dah berjanjilah.. 2-2 nak balik kampung halaman.. dah byk kumpul duit. ekekekeke

NuR on September 27, 2009 at 10:58 PM said...

hong kong? byk duit tu..
leh buat umah lebih besar dari umah kita kan cik tedi..

cik tedi tak nangis sama ke tadi?

MisZrOxZy on September 27, 2009 at 10:58 PM said...

btul!btul!btul!kita knala bebudi n berbahasa..kalo sekarang amalkan sikap 1 mlayasia.nti amalkan sikap 1 dunia lak.amacam??k x??

MisZrOxZy on September 27, 2009 at 10:58 PM said...

btul!btul!btul!kita knala bebudi n berbahasa..kalo sekarang amalkan sikap 1 mlayasia.nti amalkan sikap 1 dunia lak.amacam??k x??

leadleedeea on September 27, 2009 at 11:03 PM said...

huh...ader kejadian yg tak best ngan mamat indon..tapi yelah, tak semuanya jahat..(trying so hard to accept that fact~!)

ashie023 on September 27, 2009 at 11:06 PM said...

kuih raya ader lagik?

Fatt Chin Choy on September 27, 2009 at 11:33 PM said...

ada gak yg baik2

org2 malaysia ni pun ada yang asal usulnya indon apa

moyang2 ler

DaliaLiyana on September 27, 2009 at 11:48 PM said...

nasib dalia ni jawa...hehehe...

zaradgreat on September 27, 2009 at 11:50 PM said...

hohoho
sangat lah kenal dengan pakcik abu!
hidup pakcik abu!!
hohoho

mamai on September 28, 2009 at 12:04 AM said...

orang berbudi kita berbahasa
bukan semua setandan kelapa itu buruk betul tak

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:10 AM said...

ekekekekke nur.. x de maknenye aku nak nangis. ekekekekek

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:11 AM said...

misroxzy..marah ds najib nanti.. ekekekek tiru idea dia...

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:12 AM said...

lead : yup! tidak semua. tapi yg kita selalu jumpa. hampir semua!

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:12 AM said...

ada dak ashie. tinggal serdak!

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:12 AM said...

ekeekkekek FCC!! AKu jawa. Kira indon ke tu?

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:13 AM said...

Dalia.. jawa asal indon apa. ha ha ha

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:13 AM said...

ekekekek zaradgreat... hidup lagi. panjang umur dia InsyaAllah...

sI tEDI on September 28, 2009 at 12:15 AM said...

yup mamai. betul tu...

Wanita Itu on September 28, 2009 at 1:28 AM said...

jgn la nangis ted| ihiiks

farah on September 28, 2009 at 1:57 AM said...

kan okei je kalo hidup nie tak bermusuh.

aman damai.

nie tak asyik nak ganyang malingsia je.

isk isk.

:(

Watierman on September 28, 2009 at 7:49 AM said...

salam Tedi & dak Utih ..dak itam....windunya......hati budi manusia ....rambut sama hitam ..hati lain2...

QieFLy si Dolce on September 28, 2009 at 7:57 AM said...

oleh itu hormati la yang lebih tua....

hahaha tetiba jer....

dotblogspotdotkom on September 28, 2009 at 8:25 AM said...

tu la... yg buat huruhara tu tak de perasaan.... tu pasal depa tak menghormati orang lain.... udahnye diri sendiri pun tak di hormati.... jgn harap le org lain depa nak hormat.....

huhuhuhu

miSs siv on September 28, 2009 at 2:11 PM said...

abah aku dulu ade sorg pekerja indon nama pak itam~
sgt baik dan agak hensem..err...tapi die mmg baik!
tapi dah lama tak nampak die..
abah ckp dah balik ke indonesia..
=)

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:13 PM said...

takde maknenye te :P

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:14 PM said...

ha ha ha farah... malingsia.. mmg eja camtu ke kat indon ek?

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:14 PM said...

kakwatie.. salam juga. betul tu...

rambt pun skang dah lain2 kaler gak. ekekkkee

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:14 PM said...

ekekek qief.. betul tu. saling hormat menghormati..

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:15 PM said...

ye lah pakcik.. selalu nye org yg huhahuha ni bukan kalangan profesional..

sI tEDI on September 28, 2009 at 3:15 PM said...

sebbaik ko tak jatuh cinta miss siv. ekekekeke

ustazah dyLLa on September 28, 2009 at 8:06 PM said...

jdikan abg angkat pun ok what...~wahahaha...

upppss...i'm sorry

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting