Tuesday, September 01, 2009

LeLak| DaN wan|Ta : BersaHabaT TaNPa Rasa c|nTa. BOLehkaH?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
Aku dapat ilham tajuk ini dari Si Kembar Ber-uwang. Beliau juga sudah izinkan aku untuk mencilok tajuk yang sedikit lebih kurang dengan yang beliau telah bincangkan.

Aku ada pengalaman dengan tajuk di atas.

Aku ringkaskan sahaja.

Aku mempunyai seorang sahabat lelaki sejak zaman sekolah menengah lagi.

Bila kami masing-masing berpindah sekolah selepas PMR seterusnya menyambung pelajaran kami masih berhubung. Tiada masalah.

Sehinggakan bila beliau sudah mempunyai kekasih aku juga di pekenalkan. Siap bawa datang ke rumah untuk berkenalan. He he he.. Mereka bercinta lama sangat. Berbagai dugaan.

Kekasih beliau juga selalu telefon aku kalau antara mereka bergaduh atau berselisih faham . Alasannya aku lebih kenal teman lelaki dia daripada dia sendiri. Kelakar betul jadi orang tengah. Aku selalu di jadikan tempat meluah rasa tidak kira apa jua perkara.

Kawan-kawan yang lain pun selalu mengusik. Mereka ingatkan aku dan kawan lelaki aku itu bercinta sebab kami memang rapat. Bila aku katakan si lelaki sudah berpunya. Bertubi-tubi soalan cepu emas dari kawan-kawan yang keluar.

Sehinggalah mereka berdua selamat mendirikan rumahtangga dan di kurniakan dengan seorang cahaya mata. Alhamdulillah.

Sehingga selepas kahwin pun si isteri masih menelefon aku.

Kalau tanya aku. Perkara itu boleh. Yang penting niat kita. Tiada salahnya. Cuma apa yang perlu membataskan pergaulan itu. Contohnya, bila dia sudah berumahtangga, tidak manis rasanya keluar berdua lagi atau bergayut di telefon seperti selalu.

Kamu pula bagaimana? Boleh atau tidak?

Nota kakitanganku : Bila dia sudah berkahwin bohong jika tidak rasa kehilangan. Tetapi dia sahabat kita yang kita doakan siang dan malam agar bahagia. Bila dia sudah temui itu anggaplah kita sudah berjaya menjadi sahabat yang baik.
Untuk Mr. & Mrs. Saiful pasti kamu tidak lupa pelbagai rintangan untuk kamu berdua bersama. :)

35 kUs-kUs:

putrieysz on September 1, 2009 at 12:02 PM said...

boleh n tiada sebarang masalah if kite tau batas2 sebagai seorang KAWAN =)

Che' Moon juga punya seorang!

sI tEDI on September 1, 2009 at 12:23 PM said...

betul cik moon.. melainkan kalau kita berniat lain. mmg x ke mana!

farah on September 1, 2009 at 12:31 PM said...

boleh je jika lelaki itu layan kita biasa2 je.

ahhahaha.

:D

s@yangh@sni on September 1, 2009 at 12:32 PM said...

kalu si lelaki itu tau beza antara sahabat dan kekasih..
ya!! boleh aja...

tapi aku tak percaya kalau hubby aku ada 'kawan' perempuan..

Solehah on September 1, 2009 at 12:32 PM said...

boleh rasanya..btl tu berbalik pada niat kita jugak..kalau bekawan just nak kongsi pendapat tu ok..kalau awal2 dah niat lain, lain la kot jawapannya..

sharamli on September 1, 2009 at 12:36 PM said...

tp mesti rs janggal kn..
wal0pun kita s0n0k tgk di0rg bahagia..tp dlm masa yg sma kita rs sedih...

x?

bg 0rg..0rg akan rasa cmtu...

jemarisepi on September 1, 2009 at 12:38 PM said...

ALAMAKKKK...
MMG KENA LAH NGN DIRI JEMARI..
NAK BUKA JUGA LAH TOPIK NIE KAT BLOG..

mRs.jUkoGYu on September 1, 2009 at 12:51 PM said...

xkesah la laki kea pompuan kea same jer..janji berkawan eklas...cume ngan lelaki kite xleh lebey2..nanti beliau jatuh cinte...hik!hik!
hmmmmm....aku penah ade 3 org kawan baik lelaki..aku ajer anggap dorang kawan baik...dorang pulak jatuh cinta sama aku...hmmmmm.....

p/s:aku sangat jeles kalo hubby ku ade kawan pompuan..ekekekekeke...

miSs siv on September 1, 2009 at 12:53 PM said...

urm..
aku pun same..
cuma situasi sket lain..
diorg da kapel lame, ending=break..
wut happen next?
rahsia!

anyway, yg aku tau n pena terbace..
sgt sukar + jarang nak jumpe lelaki dan perempuan berkawan baik..
sama ade lelaki akan melencong perasaan nya @ vice versa..hihihi

=)

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 1, 2009 at 1:26 PM said...

kena tengok niat masing2 jugak tapi untuk yg dah bkawin rasanya xperlu kott...mendatangkan fitnah jer nanti...

Wanita Itu on September 1, 2009 at 1:29 PM said...

boleh ajo..

tak salah...

mcm tedi kata la, niat...

n lagi satu mesti sporting antara satu sama lain kan kan kan :p

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:52 PM said...

kalau dia layan luar biasalak farah? ekekekekek

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:53 PM said...

ekekekke hasni... kenapa ek macam tu?

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:53 PM said...

solehah : betuL! yg penting niat!

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:54 PM said...

sha : aku x rasa sedih sbb derang bahagia ke apa.. tapi aku rsa sedih sbb selepas itu masa untuk aku dan kawan lelaki aku itu terbatas...

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:54 PM said...

ekekkeke jemari sepi... ok buka!! aku tunggu!

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:55 PM said...

mrs jugokyu... itulah pasal ek?
tapi kau tgk gf kawan aku tu ok lak... dia lak kemain baik ngan aku lg. ekekekekek..

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:56 PM said...

aku tau next tu miss siv.. ko lak kapel dgn lelaki tu.. kan kan kan? ekekekekek

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:56 PM said...

kakrina : mungkin untuk yg dah berkahwin kena bataskan. betul.. kalau over2 dtgkan fitnah

sI tEDI on September 1, 2009 at 1:57 PM said...

ekekekekek te.. yup! kena sporting lah...

itafukada on September 1, 2009 at 2:23 PM said...

boleh aje..janji jgn ada cinta di hati..huhu..

itafukada on September 1, 2009 at 2:23 PM said...

boleh aje..janji jgn ada cinta di hati..huhu..

ashie023 on September 1, 2009 at 2:25 PM said...

boleh..sebab ambe ramai kwn lelaki lam bidang kerjaya ambe nih..tp x tau ler dowang jatuh chenta kat ambe...hehhe..

Softtouch [Hanim] on September 1, 2009 at 3:11 PM said...

boleh kot...ikut situasilah kot...he he he

leadleedeea on September 1, 2009 at 3:12 PM said...

yup..betul n boleh jer kawan ngan lelaki tanpa ada rasa cinta..just dun cross the line je lah..lead pon ader member lelaki yg mmg sangat baik n gile~! hehehe~!

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:34 PM said...

itafukada : jangan ada cinta di hati... ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:34 PM said...

ha ha ha.. dak ashie.. itu kena tanya derang lah.. ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:35 PM said...

hanim main kot kot pulak! ekekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:35 PM said...

lead : yup betul! jangan bagi spoil hubungan tu :)

Watierman on September 1, 2009 at 3:57 PM said...

Salam Tedi pasti boleh...tapi ada batasnya...yang penting si isteri juga kawan kamukan...dan juga sudi menjadikan kamu "kawan baik" tanpa rasa tercabar dengan kehadiran kamu...tapi manusia ni banyak ragamnya...mungkin ini satu pasangan yang ikhlas menjadikan kamu sahabat baik mereka...& kamu juga faham batas antara kamu & pasangan tersebut...orang lain...lain pulak caranya...Syukurlah...atas keikhlasan mereka itu!

sI tEDI on September 1, 2009 at 4:25 PM said...

Kakwatie: sebelum ini si isteri itu memang tidak pernah saling mengenali dgn saya. Setelah di perkenalkan baru kami rapat.

Setiap tingkah laku kita yang penting memang batasan kan kak?

Tiap apa yg kita lakukan mesti ada batasan :)

Terima kasih atas komen!!

miSs siv on September 1, 2009 at 7:25 PM said...

ted|::
rahsia keh~
kal0 org laen tau, siap ko!
hahahaa~~

ustazah dyLLa on September 2, 2009 at 12:40 AM said...

sy jugak alami mcm ni...wife dia skrg ngh pregnant...sy penah tny mybest prend, adakah wife dia jeles bila dia slalu bicara pasal sy???dia kta mula2 mmg jeles...then sy ckp bwk jumpa n kenal2 ngn sy...lps itu wife dia xde syak ape2 dh...sy wat kputusan sama2 supaya jrg2 laa ktorg contct melainkan jika perlu je...bkn pe, mmg pd kta xde ape2...pd orglain, agak bahaya ckit...sdgkan lidah lgi tergigit, ni kan pula kta manusia biasa...

sI tEDI on September 2, 2009 at 10:30 PM said...

rahsia tau miss siv :P

sI tEDI on September 2, 2009 at 10:31 PM said...

betul tu dylla. kena pandai2 bawa diri...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting