Friday, September 25, 2009

Aku |ng|n MemBeL|. K|ra GraM aTau K|LograM?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:47 AM
Aku sudah puas mencari-cari. Di kedai runcit. Di pasar. Di pasaraya. Pusat membeli-belah. Semualah. Sudah di jelajah mencari-cari jika ada yang menjualnya. Namun masih hampa dan tidak ketemu juga.

Terjenguk-jenguk mengintai jika ada yang di sembunyikan. Mungkin sudah jadi barangan kawalan. Juga tidak ada. Tidak jumpa. Hampa lagi. Namun tidak putus asa.

Pasti ada. Pasti akan jumpa? Belum tahu lagi. Tapi InsyaAllah ada.

Kamu ada menjualnya. Saudara-mara? Kawan-kawan? Jika ada sila beritahu ya? Sebabnya aku sudah mencari-cari tetapi tidak jumpa juga.

Aku ingin membelinya. Beli. Sudah puas dapat percuma. Aku tidak mahu yang percuma lagi. Aku ingin beli pula. Mungkin kali ini lain rasanya. Mungkin. Tidak salah membayar dan mencuba. Kita berusaha.

Kamu ada? Aku ingin membeli cinta. Kira gram atau kilogram?

Nota kakitanganku : Tidak kecewa. Cuma terasa dan di ruang ini aku berfikir dan meluah!!
Terima kasih kerana membaca!!






26 kUs-kUs:

dotblogspotdotkom on September 25, 2009 at 12:34 PM said...

cinta?...

jatuh cinta tu senang...

orang cinta kat kita pun senang...

tapi susahnye nak mencintai orang yang cinta kat kita.......

adakah suka itu cinta??...

adakah sayng itu cinta?...

apa itu cinta?...

ntah la... bagi cinta sekilometer...

Ayu on September 25, 2009 at 12:40 PM said...

aku ada jual 3 seploh hengget... nk tak?

hehhee..

ko ni ted.. di bulan syawal nih nk sedih2 watper.. hepi beb!!.. keep it cool..

leadleedeea on September 25, 2009 at 12:44 PM said...

jgn laaa sesedih time2 raya nih ted..hehe~!! cinta itu akan datang sendiri..k?

cinta kat kucing lagi bagus..at least, diorang cakar2 and sakit sekejap jek..diorang tak cakar kat hati..huhu~!

baginda® on September 25, 2009 at 1:23 PM said...

hahahha tau nape tak jumpe? sebab cinto itu buta... hahaha

kuina on September 25, 2009 at 1:46 PM said...

tak jumpa yer...
sbb bukan untuk dijual beli

ada dalam hati
dalam diri

:
:
:
setiap makhluk tuhan.

atie on September 25, 2009 at 2:08 PM said...

cinta xleh di beli ted...tp boleh dicari...kalo hati yg kite bg, pasti hati yang kita dpt..ape2 pun b strong dear

Wanita Itu on September 25, 2009 at 2:24 PM said...

owh..

tak jual la ted|..

susah tu nak cari..

green on September 25, 2009 at 3:40 PM said...

kira kati..

bUaL kEnTaNg on September 25, 2009 at 3:59 PM said...

i'm lovin' it..
ehee...

gwe ade jual,sekilo 25hengget..hehee

triple x malaya on September 25, 2009 at 5:27 PM said...

cinta boleh di beli dan di jual ke?gua nak beli cinta boleh?tapi gua nak beli cinta sape ye?

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:05 PM said...

pakcik : org selalu cakap pilihlah org yg sayang pada kita bukan org yg kita sayang.. mana boleh macam tu!!!

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:06 PM said...

dak ayus... : sekali sekala terkeluar juga dari landasan kesabaran :)

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:06 PM said...

lead : ko jual kmac kat aku je lah.. brape sekilo?

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:07 PM said...

baginda : kalau cinta yg buta.. dia yg x nampak kita.. kita tetap nampak dan mencari :)

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:07 PM said...

kuina : harapcinta akan keluar dr persembunyiannya

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:07 PM said...

atie : terima kasih.

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:08 PM said...

itulah te : aku ingat ada jual.. x de upenye... :(

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:08 PM said...

green : ada jual?

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:08 PM said...

jual kentang : sila emel aku. aku nak beli.. atau aku akan hubungi kau nanti!!

sI tEDI on September 25, 2009 at 6:09 PM said...

triple x : soalan kita sama? cinta siapa?

Fatt Chin Choy on September 25, 2009 at 7:45 PM said...

errrr... mahal tu

@--- Sueanne ----@ on September 25, 2009 at 8:58 PM said...

kalau la cinta boleh dibeli,
mesti cinta sejati susah nak dicari..:p

GiGGLe GaL on September 26, 2009 at 1:12 AM said...

sabar ted.. slalu..yg lambat datang tu yg terbaik dari Allah.. Allah perancang terbaik.. jgn risau.. jodoh pertemuan, ajal maut kan Dia yg tentukan.. yg penting, mari sama2 doakan agar ko dapat jodoh yg tebaik.. itu doa aku untuk ko.. amin.

semoga dak utih dapat bakal bos lelaki yg baik seperti ko..ekekek..

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:33 AM said...

mahal ek FCC?

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:33 AM said...

betul tu sueanne... wujud ke tidak nanti

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:34 AM said...

ekekekke mrs giggle.. jauh bebenor..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting