Thursday, September 24, 2009

Dar| KuaLa LumPur Ke MeLaka....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:31 PM

Photobucket

Termenung ku sendiri.... Mengenang pilu tidak menentu...
Ha ha ha.. Gila babas kucing ini mengenangkan bandar halaman (baca: kampung halaman)
Nama dia aku tidak ingat!!

Photobucket

Si Penjaga Petai. Tidak silap nama dia 'Cintan'. Tidur atas peti sejuk!!

Photobucket

Budak tidak tentu arah. Nama dia Kelabu. Tidur atas almari baju. Tahu naik tidak tahu turun.

Budak yang termenung dengan budak atas peti sejuk adik beradik. Si Kelabu tidak. Kucing-kucing ini milik Mak Usu aku. Beliau beraya di Kampung Tanjung Bidara. Bawa sekali kucing-kucing kesayangan beliau. 3 ekor semuanya.

Yang istimewanya bagi aku kucing ini tiada sangkar. Naik kereta sekali. Duduklah mana-mana yang mahu. Sampai ke kampung juga di lepaskan. Pandai bawa diri. Tidak lari atau main sorok-sorok dalam hutan. Baik sangat.

Kalaulah budak-budak aku. Mahunya sudah lari lintang pukang. Mungkin ini bezanya kucing bandar dan kucing kampung walau dari spesis yang sama. Ekekkekeke...

Nota kakitanganku : Tidak sempat bawa Dak Itam ke klinik. Tapi tengok keadaan dia okey sahaja.






23 kUs-kUs:

sueanne on September 24, 2009 at 1:59 PM said...

owh..bagusnye kucing2 tue..
meka2 tue gheti balik umah tue ke ted?..xgado ngn kucing2 lain ke??..

myQza on September 24, 2009 at 2:02 PM said...

sueanne : kat kg ayah aku ada kucing gak. kucing pak itam aku. budak 3 ekor ni ada.. dia marah pulak kucing tuan rumah. ha ha ha.. kucing tuan rumah kena bawa dirilah. ekekekekek

sueanne on September 24, 2009 at 2:06 PM said...

boleh lak cmtue..hahah
mmg taiko betul la kucing mak usu kamu tue..hahah..

Anonymous said...

eh eh..jumpe sepupu dak utih..hehe..

Tengku Speki on September 24, 2009 at 2:40 PM said...

wahhh bawak nek kete ehh??
momok suke gak nek kete :)
cutenyer 3 ekor kucin itewwwwwwwwwwwwwww :)

che' moon on September 24, 2009 at 3:13 PM said...

memey kalau balik kampong ske duduk atas riba.anak2nye xret bahasa.mesti dikurung. =)

Ayu on September 24, 2009 at 3:47 PM said...

wahahaha.. baiknya dak2 kucen mak usu..

out of topic -->> kalu boleh aku amik.. aku amik dah anak2 kucen ko.. tp tau je la aku mn duk kampung.. duk chembong pun skali skala je..

insyaAllah jumaat aku dtg raya umah ko.. nk jumpa dak utih..

Unknown on September 24, 2009 at 3:52 PM said...

sob sob sob..aku teringat kucing aku yg bernama cintan..kucing paling aku sayang masa aku kecik dolu..

KiFli MaLLy on September 24, 2009 at 6:00 PM said...

heheheh dak itam tahan lasak....

bagus sngt dak2 tu tak lari main kat dlm utan kannn...

main kat halaman rumah je hehehe

myQza on September 24, 2009 at 7:18 PM said...

ekekekek sueanne.. lupa diri lah tu.. mmg x nampak sekor pun kucing tuan rumah. betul2 bawa diri.. ekekekekke

myQza on September 24, 2009 at 7:18 PM said...

ekekeke ita.. 2 pupu..lah..

myQza on September 24, 2009 at 7:18 PM said...

proffy.. kucen aku x reti naik kete. dok jerit2...

myQza on September 24, 2009 at 7:19 PM said...

ha ha ha che moon. kalau semua dah terloncat2 dalam kete. kita pun jd tak tentu arah.

myQza on September 24, 2009 at 7:20 PM said...

dak ayus.. nak dtg ckp tol2.. kang aku kelur x pat jumpa. ekekekek

myQza on September 24, 2009 at 7:20 PM said...

kemanakah gerangannya dak cintanmu itu dak ashie?

myQza on September 24, 2009 at 7:21 PM said...

itulah qief : releks jek dalam sekitar rumah... tau pulak tu dia balik kg. ekekekekeke

Unknown on September 24, 2009 at 8:53 PM said...

dak cintan aku dah mati..accident..ader tanam kat pokok laici blakang umah..

myQza on September 24, 2009 at 9:46 PM said...

oOooO!! pokok laici tu ada buah ke dak ashie..? aku tak pernah tgk pokok laici lagi!

leadleedeea on September 24, 2009 at 10:49 PM said...

bawak balik kucing2 tu beraya yek? same laaa kiter..lead bawak KMac balik kampung...ahahahhaa~!!!

myQza on September 24, 2009 at 11:02 PM said...

lead : itu bukan kucing aku lah!!! kucing aku sedang sakit!! dush!! dush!!

farah on September 25, 2009 at 1:55 AM said...

tedi,

ko mmg peminat kucing yg tegar.

:D

myQza on September 25, 2009 at 1:57 AM said...

ekkekekek farah.. aku memang minat. tapi keadaan yg tak mengizinkan aku membela dengan banyak. :)

azianierdawati on September 26, 2009 at 10:31 PM said...

kucing adik anis pun mmc PERAK kalu masuk dlm ketaa
abis sume cermin dia terokai... lps tu turun dr keta, pening lalat

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting