Wednesday, September 02, 2009

Aku T|Dak TahU, Har| |n| PanJang aTau TerLaLu s|nGkat....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:20 PM
Pertama sekali aku memohon maaf kepada kamu kerana 'kesibukan' aku hari ini menyebabkan aku tidak dapat berhoye-hoye bersama kamu di sini. Tidak sempat membalas komen dan juga 'blogwalking'. Terima kaih kerana sudi singgah di sini.

Okey! Mari layan aktiviti seharian aku!! He he he....

Photobucket

Taklimat di Masjid Al-Azim. Di dalam Auditorium sebenarnya di dalam kawasan masjid.

Photobucket

Kamu tidak perlu memakai kasut yang tinggi 4-5 inci kerana masuk sahaja di perkarangan auditorium kamu hanya perlu berkaki ayam. He he he he..

Sakit pinggang duduk di atas kerusi dalam jangka waktu yang panjang. Maklumlah bulan puasa mana ada acara makan-makan percuma.

Selesai sahaja Taklimat aku ke hulu ke hilir berpatah balik ke JPM dan kemudian ke AG pula menguruskan beberapa perkara.

Photobucket

Air Terjun Bukit Sebukor di tengah-tengah bandar. Bukan tempat bermandi-manda hanya tempat rekreasi bukan bertemujanji berdua-duaan ya?

Sejurus sahaja selesai waktu kerja aku sudah berkira-kira untuk berhoye-hoye di luar. Masa untuk tidur. Oleh itu. Mari kita tengok wayang!!

Photobucket

Mamat juruwang berbaju putih itu aku tidak tahu beragama apa walaupun dari segi pertuturan, raut wajah dan tingkah laku aku yakin dia seorang melayu. Namun tanpa rasa bersalah dan segan silu beliau sedang mengunyah gula-gula getah. WTH!

Cerita Daerah 9 atau kamu boleh sebut District 9. Jika kamu seorang yang 'peloya' atau rajin muntah-muntah sila jangan tonton cerita ini. Kamu boleh memilih cerita Orphan atau Kartun seorang budak yang di dukung datuknya mungkin. He he he...
Dan dengan bangganya aku katakan aku tidak jadi tidur bila menonton cerita ini di GSC Dataran Pahlawan.

Photobucket

Sementara menunggu waktu berbuka yang tinggal beberapa minit sahaja lagi mari kita berjalan-jalan mencuci mata di Pasar Ramadhan Taman Melaka Baru. Beberapa kali berpusing kami hanya membeli 2 biji popiah goreng dan 2 biji popiah basah! He he he...

Berbuka di sini.

Photobucket

Restoran Ikan Bakar Malim di Malim.

Photobucket

Jangan terpedaya. Nampak banyak tetapi hanya 2 pinggan sahaja.

Photobucket

Pecuk. Aku rindu Pecuk. Di sini kerinduan itu terubat.


Okey! Mari pulang untuk berterawikh dan mengemaskini blog dengan gigihnya.

Photobucket

Teruja juga dengan ini.
Okey! Sekian sahaja laporan untuk malam ini.
Terima kasih dan selamat malam.

Nota kakitanganku : Bersembahyang terawikh separuh kerana perut di rasakan bergelodak. Mungkin begitu 'lahap' mengadap pecuk yang di hiris dengan cili api.
:)

22 kUs-kUs:

Nakamura Kazuki on September 2, 2009 at 11:03 PM said...

pecuk tu sayur apa tedi...?

Ayu on September 2, 2009 at 11:06 PM said...

baru nk tanya pecuk tu apa.. lambek na loading komen box nih..

sI tEDI on September 2, 2009 at 11:11 PM said...

ekekkekekeke... hencen nakamura .. bahan utama dia mangga.tadi yg aku makan mangga.. kacang botol.. timun cili api. semua hiris halus2. dulu aku makan gaul dengan santan sikit masak atas api kecik.

makanan org jawa kot sebab yg kenalkan aku ni pun maid dari jawa dulu,

ekekekekek

sI tEDI on September 2, 2009 at 11:12 PM said...

cikgu ayus, jawapan seperti di atas ya.. mahu detail sila tanya pada budak zara. dia org jawa kot. ari tu kenduri dia ada menu ni. ekekekeke

cik ian@aH Lian~ on September 2, 2009 at 11:15 PM said...

hari neh masa
berlalu sgt lambat.
huhuhu

GiGGLe GaL on September 2, 2009 at 11:25 PM said...

ha..kan dah half way tarawih..ko nih..lengkali ajak aku gi sana.. leh aku tolong kekah kan juadah ko skalik..ekekeke.. [macam la klang ngan melaka tu sebelah umah je kan..]

erm..ko tolong tanya dak utih..apsal hari ni tak hapdet aktiviti beliaw? ni yg aku nak tensyen nih.. lama aku tunggu smpai tengah malam..tak gak kuar2 hapdet dak utih.. hishhhh..

cahayachenta on September 2, 2009 at 11:28 PM said...

macam kerabu mangga je benda tu...kan..kan... ko layan gak citer district tu, citer alien kan...

leadleedeea on September 2, 2009 at 11:46 PM said...

pecuk...first time dengar..huhu~!! district 9 best ke? hurmmm nak tgk tapi cam ngeri jek...hehehehe~!!

ZARA 札拉 on September 2, 2009 at 11:59 PM said...

oit!!

mana kamu pergi?

aku ingat gi kursus kawin~

sharamli on September 3, 2009 at 12:28 AM said...

separuh?
bp rakaat?
4?
hik3

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:47 AM said...

cikgu ian rasa lambat ke? lain kali tidur.. mesti cepat waktu tu.ekekekeke

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:47 AM said...

mrs giggle : di sedang cedera ringan skang. aku tak bg dia posing2...

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:48 AM said...

cahayachenta... bukan alien lah.. macam cerita makhluk asing. ekekekeke

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:48 AM said...

lead : a;a.. ade adegan ngeri.. ekekekekke aku siap tutup mata pakai tgn.. ehehehehe

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:49 AM said...

dak zara : belum tiba waktunya sayang!!

sI tEDI on September 3, 2009 at 12:49 AM said...

sha : 6 jek aku dah cabut... rasa nak terbarai tgh jalan.. ha ha ha

Watierman on September 3, 2009 at 6:22 AM said...

Salam Tedi....akak pun ingat kursus kahwin gak....macam terhidu-hidu bau nasi minyak....oh ya...yang dua pinggan tu milik siapa???Satu untuk Ted...satu lagi???*wink...wink*

messyremo on September 3, 2009 at 10:12 AM said...

aku pnh terserempak org melayu mkn sate dalam kete...

selambe baadak jer~~

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:56 AM said...

kakwatie : bukan kursus kawen da.... ekekeke
satu pinggan memang di biar tanpa ada yang makan.
la la la la

sI tEDI on September 3, 2009 at 11:56 AM said...

messy : kenapa ko tak sergah dia. siapa yg jual sate siang2. kat sini sate malam je ada...

ustazah dyLLa on September 3, 2009 at 12:18 PM said...

rsanye pecuk 2 kalo kt sni panggi kerabu mangga...i like it...nyum...nyum...

air terjun 2 best laa...jom g mandi...ahaks

sI tEDI on September 3, 2009 at 1:36 PM said...

ekekeke dylla. nak kena saman mandilah..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting