Friday, September 25, 2009

Dak Ut|h : T|Dur aDaLah Def|n|s| Raya...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Photobucket

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket

Ini gambar aku di Hari Raya Pertama.

Aku tidak tahu kenapa hari raya mesti ramai orang datang. Aku tidak boleh berhoye-hoye seperti biasa. Dak Itam sejak malam raya sudah gigih mengumpul duit raya kerana hanya Subuh hari baru balik. Mungkin pergi ikut bertakbir.

Aku hanya habiskan masa dengan tidur. Itu lebih selamat rasanya. Aku tidak mahu menjadi seperti emak yang di langgar kereta beberapa hari selepas hari raya. Aku trauma melihatnya.

Nota kakitangan Dak Utih : Bos!! Tolong jangan 'upload' gambar terbaru aku buat masa ini. Aku agak kurang 'ensem' dari biasa dengan ekor yang kurang menarik. Pelisssssss!!





37 kUs-kUs:

Wanita Itu on September 25, 2009 at 8:58 PM said...

owh sonok tgk dak utih dah tenang hee..

@--- Sueanne ----@ on September 25, 2009 at 9:02 PM said...

lenanya dak utih tido..
agaknye ekornye dah xsakit kut..hihihi

teuku@ceh on September 25, 2009 at 9:03 PM said...

salam tedi...

malam ni aku terpaksa buang beberapa ekor kucing dari kediaman aku..sebabnya kuantiti kucing kat rumah aku dah melebihi 20 ekor...


maafkan aku tedi...aku tau ko amat marah atas perbuatan aku ini..
tapi aku dah tak tahan dah dengan bau tahi kucing di persekitaran rumah aku...

ashie023 on September 25, 2009 at 9:07 PM said...

dengan ekor yang kurang menarik..huhuhu...klakolah kome...

NuR on September 25, 2009 at 10:13 PM said...

hehe...kelakar la baca rintihan hati dak utih ni..

soalan utk dak utih
"adakah ekor menentukan tahap kehenseman?"

green on September 25, 2009 at 10:29 PM said...

comelnyee kucing tu tdo..
err..kucing taw..

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:34 AM said...

ekekke te.. gambar raya pertama da...

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:35 AM said...

ini lagi seorang.. ini gambar hari raya pertama.. dia sakit lah tu dia tdo. ekekkekeke sueanne

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:37 AM said...

aceh!! yup! marah!! kenapa buang. aku harap kau buang kat tempat yang logik!!

bukan kat tengah2 hutan . mmg aku x suka org buang kucing.. kalau ada pilihan hantar ke SPCA.

tapi ada org kata lebih baik hantar di gerai2 makan...

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:37 AM said...

dak ashie.. sume org yg dtg beraya gelakkan ekor die.. aku rasa nak sepak2 jek

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:37 AM said...

ye lah nur. nur tgk lah gambo ekor dia yg dah kontot tu

sI tEDI on September 26, 2009 at 12:38 AM said...

ye ye.. kucing green.. bukan hamster. ekekekeke

PROFkusut on September 26, 2009 at 12:50 AM said...

wahhhh dak utih..
:) rasa nak dukung dia laaa

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:08 AM said...

ekkekekeke proffy... nanti dia cakar.. dia x mesra orang :)

GiGGLe GaL on September 26, 2009 at 1:10 AM said...

woi... bukak je intenet.. aku bukak blog.. bukak je blog, aku masuk dashboard..bukak je dashboard..aku masuk blog ko..blog sendiri pon aku tak tengok..

ni sme penangan rindu gilerr kat dak utih...ekekeke...

geram aku.. nnt aku uploadkan gambar kucing yg aku jumpa kat umah pak mertua aku.. mesti ko teruja dak utih.. ekeke..

ted.. brp ko kasi duit raya kat dak utih? sian beliaw.. yg dak itam tu.. ko kerah sket duit beliaw..buat beli kibbles.. ekekek..

rindu nyer pasal.. kemain panjang aku komen..ekekeke..

sI tEDI on September 26, 2009 at 1:31 AM said...

mrs giggle : ko patut tengok entry2 sebelum ini. tgklah ekor dak utih yg huduh itu..

Anya on September 26, 2009 at 3:58 AM said...

Sleeping beauty :)
hugs to all
have a great weekend
Kareltje =^.^=

Fatt Chin Choy on September 26, 2009 at 4:53 AM said...

penat berpuasa tak habis lagi tu

Fatt Chin Choy on September 26, 2009 at 4:57 AM said...

penat berpuasa tak habis lagi tu

joegrimjow on September 26, 2009 at 7:04 AM said...

kucing yg glamer
hee

en_me on September 26, 2009 at 7:51 AM said...

bestnyerrr..

niesz on September 26, 2009 at 9:27 AM said...

huhu..sonok nyer die dpt raye same2 ek..
dpt wit raye tak dak utih nih??

NuR on September 26, 2009 at 10:08 AM said...

cik tedi
even kontot tetap nmpk hensem..
hikhik!

ASYIQ on September 26, 2009 at 10:20 AM said...

Terbaca kisah tiga ekor kucin yg bermusafir dr KL ke Melaka tuh...sama mcm Bulat akak, masuk kete tak ada sangkar pun, melepak dan tidur di mana2 tempat yg dia suka...(paling suka di tmpt driver...tmpt bos beso tu)

Kat kg selalu tak sedar diri sbb jadi lelaki plg ensem di sana...ramai dara2 kg pemalu yg sedia menanti Bulat. Kdg2 smpai tak nak balik...

Itulah Bulat. Nanti free akak buat entry khusus ttg Bulat...just nak masuk geng ko la TED...geng dak utih.

farah on September 26, 2009 at 12:25 PM said...

putihnya dia,
seputih cadar tu.

:P

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:54 PM said...

TQ anya

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:54 PM said...

ekekekek FCC.. tau2 je kau dia pose

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:54 PM said...

ekekekek joe... gila glemer

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:54 PM said...

tdo mmg best en me

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:55 PM said...

x de maknenye duit raya niesz. ekekekekek

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:57 PM said...

ekekekeke.. org datang raya semua gelak kat dia nur.. kesian pulak..

sI tEDI on September 26, 2009 at 9:59 PM said...

wah cikgu asyiq... x sabar nak tengok bulat.. ekekekkee.... malu2 kucing lah bulat masa balik beraya yek? ekekekekeke

jgn lupa wat entry tu.. nanti saya tlg ingatkan. ekekekeke

sI tEDI on September 26, 2009 at 10:00 PM said...

farah.... kuning.. nampak je putih

Snowwhite Zone on September 26, 2009 at 10:26 PM said...

hai dak utih, berpa RM duit raya thn ni?

messyremo on September 27, 2009 at 2:39 PM said...

hoyeah...

aku dh dapat tgk dak utih...

skang ni bole r aku meloncat kt blog lain plak..

eh dak utih dah okae ke?

sI tEDI on September 27, 2009 at 7:38 PM said...

ekekeke anis.. dak utih x raya... eskor x lawa.. segan nak kuo..

sI tEDI on September 27, 2009 at 7:38 PM said...

messy.. ok dah.. tp payah gila nak bg makan ubat

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting