Wednesday, September 30, 2009

Yang Negat|f Dan POs|T|F. RenuNG-renuNgkan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Wah!! Macam Ustazah Tedi pula. Sejak bila pula ada ruangan mari renungkan ini? Ekekekkeke.. 'entry' ini bukan ingin menghukum sesiapa. Bukan juga ingin mengadili sesiapa. Tetapi hanya sebagai perkongsian pengalaman sahaja. Yang baik jadiakan tauladan. Yang buruk sebagai sempadan. Wah!! Gitu!! He he he he..

Ringkasannya :

Yang positif .

Photobucket

Kaunter 1 paling hujung sekali.

1. Petang semalam ke pejabat pos. Urusan aku seorang sahaja adalah lama. Mengepos 2 barang. 1 surat berdaftar dan 'hidupkan' lesen memandu. Lama juga aku tunggu sampai kematu kaki berdiri. Tetapi aku tidak kisah kerana kakak yang kerja di Kaunter 1 Pejabat Pos Jasin amat murah sekali dengan senyuman dan berbudi bahasa. Menjawab pertanyaan tentang ASB dengan baik dan ramah.

Yang negatif.

Photobucket

Si Perempuan Bulat. Okey! Maaf! Aku pun bulat juga!

2. Dalam perjalanan balik singgah mengisi minyak kereta di Petronas Bemban. Aku menggunakan duit RM 1.00 baru sebanyak 30 keping. WTF Si Perempuan Bulat yang bekerja di kaunter mengeluh dengan berkata 'Alamak! Duit satu ringgit lagi!!' Rakan di sebelah memang sedang mengira banyak duit satu ringgit dan sudah di ikat kemas.

Muka si Perempuan Bulat itu mencuka sambil terhegeh-hegeh mengira Rm 1.00 30 keping macam mangira RM 1.00 300 keping. Selepas itu tanya berkali-kali dengan suara yang perlahan macam pengantin baru kereta aku di petak berapa.

Aku amat bangga sebab aku penyabar petang semalam . Layankan sahaja. Jika tidak mahu sahaja aku tanyakan kepada dia ' Kenapa mengeluh? RM 1.00 baru ini tidak laku ke? WTH kamu ini!!'

Okey! Sudah habis mencarut aku ingin ke pejabat. Kelakar gila ayat penutup!!

Nota kakitanganku : Daaaa.......








52 kUs-kUs:

Beruwang on September 30, 2009 at 7:35 AM said...

yeah my twin pos adiah kat aku....

Beruwang on September 30, 2009 at 7:36 AM said...

he he dapat no 1...

Watierman on September 30, 2009 at 7:49 AM said...

She must have got on the wrong side of the bed...sabar jer lah..or maths dia lemah...or her fingers doesn't work fast on new notes....yup must be that..sebab dia bukan kerja bank..just kerja kat stesen minyak...maafkan perempuan bulat itu yer!!!Good for you for bersabar!!!

leadleedeea on September 30, 2009 at 8:34 AM said...

hey..bagus laa ted..seorang yg penyabar..hek hek~!

Solehah on September 30, 2009 at 8:51 AM said...

hehe..akak tu sayang tanaga nak selak2 duit tu semua..

Softtouch [Hanim] on September 30, 2009 at 9:01 AM said...

adoi org mcm tu pun ada yer...ada ke buat customer mcm tu..lenkali laser dia sket tedi..he he ehe

myQza on September 30, 2009 at 9:08 AM said...

ekekekekke beruwang!!!

hadiah kamu belum beli. ekekekeke

myQza on September 30, 2009 at 9:09 AM said...

kakwatie : betul tu!! sebab tulah saya bersaba. terpaksa tunggu dia kira dan susun duit tu 2 kali. rasanya dia org baru. x pernah berurusan sebelum ni.

:)

myQza on September 30, 2009 at 9:10 AM said...

ada masa juga lead. angin baik kot semalam. ekekekekeke

myQza on September 30, 2009 at 9:10 AM said...

alahai solehah.. susun2 macam tu lagi amek masa.ekekekekeke

myQza on September 30, 2009 at 9:11 AM said...

eekekekkeke hanim. mungkin dia berhati2 orgnya. tapi cara dia tu memang tak berkenan nak tgk!

Alimaz-Kembara Terasing on September 30, 2009 at 9:22 AM said...

salam.... sib baik tedi sabaq...ni kalau abg saya mau kena dah minah tu.....ngeh3hhhh....

hysman on September 30, 2009 at 9:34 AM said...

klu aku da sound dah.. "lembab mcm penagih ko nih.." hahaha
dah name pon keje nk ngeluh pehal..
taknak keje benti..ehehe..
zalim tak aku..
naseb baek ko penyabo.. kononnya..hehehe.. :p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on September 30, 2009 at 9:35 AM said...

walamak~

ganas~

hehehe

Ayu on September 30, 2009 at 9:37 AM said...

buat susah2 je ko nk pos barang tuk aku ted.. terharunya aku..

Unknown on September 30, 2009 at 9:43 AM said...

hahaha..
btul2
Rm 1.00 pun bernilai...

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 30, 2009 at 9:44 AM said...

ambooii..mncarut gitu...sibbek sabar...

niy mesti lebih duit nak bagi bbudak masa raya ari tuh... hehehe..

kalau dekat boley tuka balik kat KRina buat ALong nya belanja skolah..

mamai on September 30, 2009 at 9:45 AM said...

kalau kakak kaunter tu tak nak duit RM1.00 tu tukar kat aku nie....boleh wat belanja anak aku piee sekolah

DramaQueen on September 30, 2009 at 9:49 AM said...

oo.. klu aku jadik ko ted, yg gemuk bulat tu aku taruk kawkaw...lebih kaw dari teh tarik mamak... komfem beliaw terus berenti keje dan bertaubat nasuha..

erm.. aku geram kat dak utih ni.. ko tolong tanya beliaw tu.. ape.. tak reti2 nak hapdet blog? geram ni.. geram... nak gak aku nengok perkhabaran beliaw tu.. ape cerr..

myQza on September 30, 2009 at 9:57 AM said...

alimaz : aku fikir positif .. mungkin dia baru bekerja.. he he he

anN on September 30, 2009 at 9:58 AM said...

kan bgus stp ari sabo cm 2..hehe

myQza on September 30, 2009 at 9:58 AM said...

wah!! ganas tu bual kentang.. aku masih ade sedikit lagi runag kesabaran. ekekekekeek

myQza on September 30, 2009 at 9:58 AM said...

dak zara : belun tahap ganas yang maximum lagi!!

myQza on September 30, 2009 at 9:59 AM said...

ekekkeke dak ayus.. tunggulah kalau ada.. kalau x de.. i'm corry..

myQza on September 30, 2009 at 10:00 AM said...

fir : nasib baik aku x bayar pakai 10 sen tok rm 30 tu. ekekeekekek

myQza on September 30, 2009 at 10:00 AM said...

kakrina : a'a.. ada lebih. pastu adik tuko lagi singgit2. dah banyak dah

myQza on September 30, 2009 at 10:00 AM said...

ekekekeke mamai. jauh sgt pulak aku nak bg ko

myQza on September 30, 2009 at 10:01 AM said...

ekekekeke mrs giggle : ganas tu..
dak utih?? tunggu!!! ekekeekekek

Anonymous said...

hehe..byk dpt duit raya singgit ea tedi??hehe..

len kali ckp je camtu kat si bulat itu.byk songeh lak.kalo org bg duit besar, nt ngomel, xde duit kecik ke?bile bg duit kecik, pun ngomel jgk.aduyaii..

sharamli on September 30, 2009 at 10:08 AM said...

dy takut tesilap kira k0t...hu3

myQza on September 30, 2009 at 10:13 AM said...

betul tu ita. kalau kecik salah. kalau besar salah. nasib baik org nak bayar kan? ekekekekek

myQza on September 30, 2009 at 10:14 AM said...

betul tu sha.. mesti dia seorang yg sungguhhhhh berhati-hati!!

d0tbl0gsp0td0tk0m on September 30, 2009 at 10:43 AM said...

tu la pasal.. bagi duit besar kang.. merungut... bagi duit kecik pun merungut... tak bagi duit tumbuh sesungut... huhuhuh

ntah apa nye gile....kira je la.. susah apa?...

princess peri on September 30, 2009 at 11:20 AM said...

sabar yer cik tedi..
manusia nie macam2 ragmnyer..
kite nie juz kene terima hakikat hidup..
lumrah manusia la katakan..
padahal rm1 pom die gune gak,kan?
hehe =p
jgn marah2 taw..cenyum2..

asilahmuhajer on September 30, 2009 at 11:22 AM said...

nasib baik cik tedi penyabar. kalau saya yang kena camtu..silap la dia.

cakap je kat dia, sedangkan syiling seposen pun ada harga. seringgit pun ada harga gak ape.
bukan tak bayar.

tak suka betul kisah2 camni. macamla kita tak bayar.

nak lempang je rasanya. sabar..sabar..

S@Y@NGH@SNI on September 30, 2009 at 11:26 AM said...

hahaha...
lawak raya...
bak datang duit singgit tu..
bab kira2 duit nie aku rajin jaa..

@reLong on September 30, 2009 at 11:29 AM said...

Pergh giLer la org tu kan..

kLo kt la..
sokY kt dtg lg..bg wat minah tu hangin kat kT..

sUker r tgk org mgamUk ni..hahah!

IT'S Me N.a.N.a on September 30, 2009 at 11:32 AM said...

Dia pemalas tue nak kira..aper lar pempuan tue. Depan customer pun nak berdengus..cis!

Anonymous said...

eh... dapat plak ko gambar panas tu... curi2 ek

Unknown on September 30, 2009 at 1:55 PM said...

aku ngase la kan... si perempuan 'comel' itu amat letih mengira duit sehinggit sehari suntuk sebab mungkin sebelum ko dah ada berpuluh2 org buat bnda yg sama/..

RM30 masih boleh di terima... cmane kalo RM 100 hinggit??? kalo aku maraung dah...

ahaks

niesz on September 30, 2009 at 2:31 PM said...

mmg service skrg teruk giler..
nyampah betul..
mcm bagus sgt..
lg2 bile die start wat muke kat counter tu..
rase cam nk terajang jer..

myQza on September 30, 2009 at 9:53 PM said...

pakcik : kalau x nak duit singgit lain kali buatlah nota kan?

myQza on September 30, 2009 at 9:53 PM said...

ira : itulah. nasib baik semalam modd sederhana jek. kekekekeke

myQza on September 30, 2009 at 9:54 PM said...

betullah asilah. soal di apenant tiap kali org bayar pakai singgit tu. kena tolakke tepi. dia bekerja. duit kita laku! apa masalahnya?

myQza on September 30, 2009 at 9:55 PM said...

hasni : gantikan je lah dia kerja kat petronas tu

myQza on September 30, 2009 at 9:55 PM said...

ha ha ha are long... sebbaik aku org baik. ekekekekek

myQza on September 30, 2009 at 9:56 PM said...

betul tu nana... kerja kena ikhlas..

myQza on September 30, 2009 at 9:57 PM said...

a'a FCC . aku amek. selamba je. dia bukan tahu pun!

myQza on September 30, 2009 at 10:21 PM said...

CC : itu kerja dia. tak boleh merungut! kalau org bagi 10 sen samoai rm 100 pun di akena kira

myQza on September 30, 2009 at 10:22 PM said...

niesz : org kat kaunterlah kena lebih byk tahu pasal cara melayan pelanggan!

azianierdawati on October 1, 2009 at 10:16 AM said...

PR out!!!

white rose on October 2, 2009 at 1:26 AM said...

ckp kt pekerja stesen minyak 2...
"KAK, sy UP lgi 20 keping duit sehengget ni...leh sy wat kenduri smbil tggu akak mengira..."
~wahahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting