Friday, September 04, 2009

t|aDa yanG |st|mewa...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:58 PM
Hari ini berbuka serba sederhana. Aku pun terasa mahu makan mihun goreng tetapi tiada daya untuk menggoreng. Terukkan orang tua puasa? Ha ha ha...

Tadi ke JPM. Memanjat tingkat 4 terasa mahu jatuh ke bawah semula kerana berasa tidak berdaya. Pintu kecemasan yang menjadi laluan kegemaran aku sudah di kunci mulai minggu ini. Setiap pelawat perlu masuk menggunakan pintu utama. Punyalah jauh mahu sampai ke tempat yang di tuju. Mahu kurus aku di buatnya bila terpaksa berjalan dari tempat letak kereta kira-kira dalam 400-500 meter sehala mendaki bukit. MasyaAllah. Dugaan sungguh. Sudahlah panas terik.

Sampai sahaja ke rumah aku cuma membuat puding segera yang telah siap di dalam kotak hanya perlu campur air dan tenggek hingga mendidih.

Tada.....

Photobucket

Puding Tembikai Susu dan aku tambah nata de coco.

Ini pula...

Photobucket

Memang tidak boleh beli awal-awal. Alamatnya beginilah jadinya. He he he....

Okey! Kamu pula, berbuka apa hari ini?

Nota kakitanganku : Rasa mahu pengsan!! Ekekekeke...




37 kUs-kUs:

MisZrOxZy on September 4, 2009 at 8:14 PM said...

cian nyer dia..
actually sedap plk tgk jelly tue+nata de coco.mmg ske!

khasyikelvin_ on September 4, 2009 at 8:16 PM said...

eh,
sedaplah tu...ade puding.

cik ian makan soto jer.

Unknown on September 4, 2009 at 8:20 PM said...

amboi.. makin rajin buat entri ttg makanan.. ko saja je nk goyahkan iman aku berdiet.. kan..kan.. sedap la tedi puding tu..

hari ni aku berbuka dgn k.teow goreng, popia basah, mangga dan air soya... rasa mcm dugong kekenyangan...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on September 4, 2009 at 8:51 PM said...

aku buka nasi bukhari~

aku makan nasi!!

omg!

myQza on September 4, 2009 at 9:19 PM said...

miszroxzy : nata de coco tu selalu aku dgn adik makan cenggitu jek.

myQza on September 4, 2009 at 9:19 PM said...

cikgu ian... soto lagi besttt.. ekekekke

myQza on September 4, 2009 at 9:20 PM said...

ko berdiet ke cahayachenta : punyalah banyak menu. ekekekekeke

myQza on September 4, 2009 at 9:20 PM said...

dak zara : camne lah rupa nasi bukhari tu gamaknye

Unknown on September 4, 2009 at 9:45 PM said...

ambe buke ngan kenny rogers je ari nih..

Watierman on September 4, 2009 at 10:06 PM said...

Salam Tedi...akak buat sardin roll guna roti gardenia....masak ayam goreng berkicap & sambal ikan goreng...jiran kat atas tu kasi kuih kole kacang...murah rezeki kan...minum marigold Orange & apple with aloe vera...Syukur Alhamdullillah!

tokder on September 4, 2009 at 10:13 PM said...

tok suke puding segera tuh..yg rasa honey dew memang best.

tok buke ngan jemput udang ngan mee goreng jer.. air tembikai blend skali ngan epal.

Syazwan Yazid on September 4, 2009 at 10:18 PM said...

suka betul edit gambar ek...

Nakamura Kazuki on September 4, 2009 at 10:50 PM said...

hari ambe buka posa sorang je..member2 sume balik....ambe plak kena keja weekend ni..huhuhu...ambe hanya layan kerabu jantung pisang, ikan bakar cecah air asam, kuih kaswi 3 biji..itu je..huhuhu

mamai on September 4, 2009 at 11:02 PM said...

hari-hari nasi tomato berbuka posa huhu

ASYIQ on September 4, 2009 at 11:42 PM said...

Akak buat chicken chop la hari ni....ada baki lagi...nak tak?

Esok....hurm...selalu dah tak da idea. Selalu minta pandangan anak2...apa yg dia org nak. Akak tak kisah...ikut jer.

sharamli on September 4, 2009 at 11:43 PM said...

nak kena simbah air ni?

pengsan lagik ke?

MissGAZA (FasihahAdnan) on September 4, 2009 at 11:48 PM said...

puding tu very menggodala!!!!!
dala choclate cookies my feveret!
waaaa!!


bila nak merasa pulak ni?!?!?

myQza on September 5, 2009 at 12:09 AM said...

dak ashie : Jer????? jer???

myQza on September 5, 2009 at 12:10 AM said...

kakwatier : saya mmg suka kuih kole kacang!! lama x makan sbb malas nak g beli.. ekekeke

myQza on September 5, 2009 at 12:10 AM said...

tok : apa rupanya air tembikai blend dgn epal.. wah.. resepi baru ni. ekekekeke

myQza on September 5, 2009 at 12:11 AM said...

syazwan :edit biasa2 sahaja. :)

myQza on September 5, 2009 at 12:11 AM said...

hencek nakamura : kerabu jantung pisang aku baru dengar. selalu jantung pisang celur cicah air asam jawa

myQza on September 5, 2009 at 12:12 AM said...

mamai : siapakah yg memasak?

myQza on September 5, 2009 at 12:12 AM said...

wah cikgu ashiq... western food... nyummi!

myQza on September 5, 2009 at 12:13 AM said...

sha : baru sedar dr pengsan :P i nak cpr jek..

myQza on September 5, 2009 at 12:13 AM said...

miss gaza : sila cari resepi dan buat sendiri. ekekekeke

ibu_umairah on September 5, 2009 at 1:10 AM said...

puding tembikai susu....first time dengar....sedap gak nampak nyaa

Faarihin on September 5, 2009 at 1:58 AM said...

puding tembikai susu nampak sedap.. tap saya tak leh makan.. adeh..

white rose on September 5, 2009 at 1:59 AM said...

bihun goreng...~lalalala...

Softtouch [Hanim] on September 5, 2009 at 9:16 AM said...

amoni rajinnya buat puding walaupun instant jer..oklah tu tedi..nmpak sedap..terasa kemanisannya kat mulut sy nie...
ciannya kene jalan jauh yer..sabar ekk

DramaQueen on September 5, 2009 at 10:56 AM said...

ha... aku bukak blog ko ni kul 10.59am.. aku rasa cam nak flag je blog ko nih..lapar weiiiiiiiiiii... aku rasa ni sme boikot dak utih la nih kat aku.. beliaw yg paksa ko up entri makanan ni sme sbb bliaw tau aku bukak blog ko kul 10.59am.. nanti ko dak utih.. aku cungkil idung ko..ekekeke..

myQza on September 5, 2009 at 11:02 AM said...

ibu _umairah : beli yg segera jek..

myQza on September 5, 2009 at 11:03 AM said...

faarihin : kenapa ek?

myQza on September 5, 2009 at 11:03 AM said...

ekekekke dylla.. hari ini berbuka nak goreng lah mihun. bihun ke mihun? ekekekek

myQza on September 5, 2009 at 11:04 AM said...

ekkekekeke hanim.. segera lagi senang...

myQza on September 5, 2009 at 11:04 AM said...

ekekkekekke mrs giggle : makan2 selalu entry malam jek. nasib siapa yg bukak siang.. ekekekeke

white rose on September 5, 2009 at 2:56 PM said...

arini ketiaw...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting