Friday, September 11, 2009

wenkt.. Kamu Memang Sangat B|aDaP!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:04 AM
Semalam (10.09.2009) aku terlupa untuk melihat status anak-anak kucing yang aku iklankan di www.kitten.com.my Baru sebentar tadi aku melihatnya.

Dan aku di kejutkan dengan satu balasan komen yang sungguh biadap!!!

Photobucket

Kamu boleh membaca jawapan aku kepada manusia yang aku tidak kenal ini di sini.

Aku rasa terhina sangat bila dia cakap macam itu!! Siapa dia mahu menjatuhkan hukum kepada aku?? Siapa dia yang mahu membuat tuduhan melulu tanpa mengenali siapa aku!! Siapa dia yang mahu melibatkan emak aku pula? WTH!!

Dia tahukah mana datangnya ibu si Oyen itu? Aku pungut!!! Dia tahukah di mana anak-anak Si Ibu Oyen? 2 aku beri orang adopt dan aku boleh buktikan dan 4 lagi aku jaga sekarang!! Dia tahukah berapa ekor kucing yang aku ada sekarang? 8 ekor!! Dia tahukah aku bukan orang berada?? Aku hanya pekerja dan bergaji biasa!! Dia tahukah berapa banyak kucing yang aku sudah buang tepi jalan?? Aku tidak pernah buang. Aku memungut!!!


Aku memang agak kurang ajar kalau melayan orang yang biadap!

Nota kakitanganku : Kamu kenal wenkt? Sila sebarkan ini kepada dia!!!!

56 kUs-kUs:

♥S@R@♥ on September 11, 2009 at 12:55 AM said...

sabor jela dgn si wenkt ni..suka2 je suruh mandulkan kucing tu.. boleh ke buat mcm tu? (tanya sbb xpernh dengr org mandulkn kucing).. sara xbela kucing tp kt kg mak da bela.. rasa cam xbaik je klu mandulkn kucing tu..

xpe la tedi..org xkenal kita memng mcm tu..anggap je la die salah faham.. cool ok :)

ashie023 on September 11, 2009 at 1:02 AM said...

what the...

sabo tedi..i always support u no matter what...biorlah si luncai itu ngan labu2 nye...
dier bukannye tau pong ko cammane..main hentam je...ok sabo sabo..&*%^$&

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 11, 2009 at 1:09 AM said...

janganlah judge the book by its cover...

melampau betul lar si Wenkt tu..
kang kalu mencarut tak sopan lakk ...
dah jadik mak budak niy kann pkataan kena jaga... tapi memang hampeh lah dia..

cintaAnna on September 11, 2009 at 1:45 AM said...

huish....kurang ajr betul tu...
Nak bagi nasehat ke nak mecaci cerca org..bengong!
Aku bab2 kucing ni pon aku sensetip..

Ko sabar je Ted...
Aku ri tu pon ade dapat coment dari same tah minah poyo..kemain ckp yg buakan2 pasal aku...
Tapi aku bolayan jee

note: s@r@ kucing/ape2 binatang..hukum kasi itu harus..Untk elak..kemudaratan pada haiwan dan persekitaran..Kalau berkemampuan tak pe..
Ade org yg tak tahu ape2..ckp dosa..Tapi lebih berdosa kalau kita tak mpu mejaga kebajikan kucing itu..
Lihat di luar sana berapa byk kucing/anjing terbiar..kasihan...

cahayachenta on September 11, 2009 at 1:50 AM said...

pesal ngan dia tu? ada masalh dgn kucing2 ke.. ataupun rumah dia mnjadi tmpat pembuangan kucing2.. pehal nk emo pulak tahh..

imHepPie on September 11, 2009 at 5:44 AM said...

iskk...sapakah itu???men terjah je...wuuuu

Wanita Itu on September 11, 2009 at 5:52 AM said...

eee geramnyer WENKT tu..

nak tgk skit berapa banyak kucing dia ada..

ntah2 dia sendiri buang kucing tepi jalan..

geram betui la..

sabor la tedi..

toksah layan orang2 yang sakitkan hati ni..kiter yang tensen kan..

sharamli on September 11, 2009 at 6:11 AM said...

sab0 makcik tedi...

i n0e u...

Nakamura Kazuki on September 11, 2009 at 7:01 AM said...

tedi..What the.....sabo la tedi..bulan posa ni banyak dugaan dan cabaran..mungkin dia tak merasa apa yang mung rasa..

ber_uwang on September 11, 2009 at 7:31 AM said...

my twin...sabo ye ..jangan di layan orang gila mcm tu.. membuat hati orang sakit memang seronok.. tunggu hari dia nanti ..baru nak meroyan...

Watierman on September 11, 2009 at 7:34 AM said...

Salam Tedi...sabar lah...banyak2 mengucap..ini dugaan di bulan Puasa ni....dah dekat nak raya pun...maafkanlah ketelanjuran mulut Wenkt yang agak biadap tu...anggaplah dia bercakap tanpa usul periksa...sabar yer Dik...jgn rosakkan diari Ramadhan Adik dengan kata2 dari Wenkt tu...Allah akan memudahkan segalanya buat kamu demi keikhlasan dan kebenaran...kami semua akan mendoakan...betulkan kawan2....Amin!!!

ikan emas on September 11, 2009 at 7:42 AM said...

Salam ,
ikan emas dtg berkunjung.

Kucing kesayangan ikan emas dh antar duk kg sb kat sini byk yg ngorat dia..nak tau duk kg dia kena cultureshock lelama kekwn serumah dikg pulak yg terkena habit dia..makan friskies n dia plk mkn nasi n ikan..kira 1malaysia laa...hehehe

Blog yg cantik, isi yg menarik

mawar_berduri on September 11, 2009 at 7:43 AM said...

Lor??...sabar ye dear ...walaupun Mawar nih tak de bela kucing..tapi..Mawar suke kucing..Mawar tak bela coz kat kampung adik tak leh main kucing..lelah..kat KL plak tak de tempat dan masa nak bela..tapi sangat lah tidak patut manusia bernama wenkt tu cakap macam tu ...patut die fikir..klau kamu nak buang tepi jalan kucing tu wat pe nak advertised untuk di adopt? buang je la sape pun tak tau ...teruk nye manusia ni ..cakap tak nak fikir dulu .....

huh..kan panjang komen nye ...sabar ye..orang cam ni tak leh dilayan..buat kurang pahala pose kite je...

ape pun..tak ramai yang berhati mulia seperti kamu yang sanggup bela dan pungut kucing2 terbiar walaupun hakikatnya kamu kena budget nak bagi diorang makan yang sempurna...

SeMoga TuHan SenTiasa MemBerkati niat baikmu...amin..

PROFkusut on September 11, 2009 at 7:54 AM said...

hukkk...
memang biadap kan??
erkk..kucin awak takut air ke?
kucin saye takk... besh je bagi mandi dier.. :)
petuanya.. time kucin tu masih beby, biasakan dier mandi.. :)
mule2 memang la dier jerit.. tapi kalo dah biase dari kecik... dia ok je nanti..

iva saionji on September 11, 2009 at 8:13 AM said...

hehehe..tu tandanya tedi..org yg bernicknamekan..sape nama dia...whutever...si poLan itU sangat lancang otaknya hingga terkeluar kata2 sebegitu...maka dengan itu dia mintak dibelasah secara kata-kata juga..agaknya tedi dia tekanan kot tgk kucing2 tedi cute-mute...sabar ek..bulan2 pose memang banyak dugaan nieh...

areQue on September 11, 2009 at 8:15 AM said...

erk kak tedi>>>bolayan je mangkuk sewel tu..

rq pun kurg ajar kalao org tu main tuduh2 tak pepasai kan..

kau sape kan nak tuduh2 aku..

rq dah bese kena hentam ngn bbrapa mngkuk yg tak puas ati ngn entry rq kak...

WTH!!!

sape diorg nk menilai kite kan???ade aku kesah kau siapa???aku tak kesah pon tp tk phm napa dorg sibuk nam maki atau kutuk kte punye entry..

blog kite..n hak kita nk wat apa2 pun kat alam maya ni...apasal dorg sibok kesah kan???

last sklai...dorg tu mmg biadap n mongek..

hahhahah...wenkt tu kategori mngkuk gak ar....coz...mnilai org tanpe brfikir...

gi mampos la lu...

p/s: rq kurang ajar kah???merasalah kalo org kurg ajar ngn rq..rq pon kurg ajar ngn org tu...kh kahkah....

belasah jer la...lallalallalal
yg pnting "aku adalah aku"

ngeh3x..

Precious on September 11, 2009 at 8:20 AM said...

Pedulikan org macam Wenk apa kah nama nya tuh? Memang wujud yg suka menulis ikut hati yg mati. Menci! Tp jangan sampai itu melemahkan semangat kita utk terus menulis. Ramai lagi yg nak baca tulisan kita dan komen ngan membina.

Jard The Great on September 11, 2009 at 8:26 AM said...

ehehe.. hai pencinta kucing! ;p

Solehah on September 11, 2009 at 8:37 AM said...

owhh dia main cakap sedap jari nak menaip ja tu..nampak mcm budak2 yg x pandai berfikir lagi tu.maafkanlah dia..

shi3la on September 11, 2009 at 9:03 AM said...

erkk naper haku takleh bacer aper yg diyer cakap kat ko tuh erkk..putus-putus lak ayatnyer..sikit-sikit tuhh boleh la paham..

takper haku takleh bacer haku nak cakap gak..hei mangkuk boleh tak ko pikir dolu sebelum cakap aper-aper..aper ko nak mampos tuduh org tak tentu pasal..aper ko hengat ko Tuhan nak jatuh hukum segala..cermin diri la wehh..caittttt tarak guna punyer org...

ok dah..sekian sajer tazkirah jumaat untuk minggu nih..

waiem on September 11, 2009 at 9:23 AM said...

Sabar la Tedi

@--- Sueanne ----@ on September 11, 2009 at 9:33 AM said...

rilex beb!!!
orang mcm ni abaikan je..

yang penting kamu tahu ape yg kamu buat n kitorang tau ape yg kamu buat..

die hanya sebilangan org yg pandai berkata2 tanpa menyelidiki terlebih dahulu..

tp rasenya bile kamu dh bls ape yg die tulis, rasenya baru die tau citer sebenarnye..

||| PöJìé PööH ||| on September 11, 2009 at 9:41 AM said...

Tedi!!
Pojie mcm kenal WenKT tuh..
dia bela kucing gak..
walaupun kata agak lancang tp kan ada kebenaran jugak tau ble dia suruh mandulkan kucing..
Pojie pnh tgk forum kat ASTRO Awani depa discus pasal memandulkan kucing utk kebaikan kucing itu sndiri..
Pojie lupa bila n tajuk siaran tuh.. sori..
tp maaf klo kata² Pojie wat Tedi xsenang duduk..

p/s: nk no hp or YM Tedi bleh?? nk tnya tips pjgaan kucin la.. Pojie baru nk belajor.. mintak tunjuk ajar pls..

ZARA 札拉 on September 11, 2009 at 9:49 AM said...

Erk~

aku terasa mahu mencarut~

boleh tak?

♥S@R@♥ on September 11, 2009 at 10:14 AM said...

to cintaAnna: thanks for da note ea ;)..baru faham..hehe

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:31 PM said...

sara : kucing memang boleh di mandulkan kalau dalam keadaan yg darurat dan tidak terkawal

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:31 PM said...

terima kasih dak ashie..

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:31 PM said...

kakrina.. saya tak kenal dia begitu juga tak tahu macammana dia boleh buat kesimpulan macam tu...

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:32 PM said...

anna : betul tu. cuma di rumah aku ni kucing ayah aku tak bagi kasi.. kesian kata ayah aku. Nasib baik semua kucing aku jantan kecuali emak si oyen.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:33 PM said...

cahayachenta : rumah di mungkin jadi tempat pengumpulan kucing2. jadi dia lepaskan geram kat aku mungkin

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:33 PM said...

imheppie : aku mmg tak kenal dia.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:34 PM said...

wanita itu : aku rasa dia mmg rajin pungut kucing sbb tu dia geram. tapi x boleh nak cakap macam tu dgn aku sebab dia tak kenal aku

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:34 PM said...

terima kasih sha...

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:39 PM said...

hencek nakamura : aku sakit hati sb tuduhan tu datangnya dr org yg kononnya cintakan haiwan

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:40 PM said...

thank's ber_uwang!!

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:41 PM said...

Terima kasih kakwatie : memang hilang pedoman sekejap bila org tanya dan tuduh macam tu. menaip balasan komen dia sampai menitik-nitik air mata

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:42 PM said...

ikan_emas terima kasih. harap kamu dapat menjaga beliau dengan baik :)

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:43 PM said...

mawar_berduri terima kasih atas sokongan. Aku menghargai kata2 kamu

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:44 PM said...

prokusut : aku tak pernah mandikan kucing. ada sejarah hitamnya. selak entry2 sebelum untuk mengetahui kisahnya.
terima kasih

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:44 PM said...

iva : terima kasih. Aku pun mungkin agak emo sedikit.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:45 PM said...

RQ : terima kasih. Kenapa lebih2 dr ke emo an aku ni. :P

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:45 PM said...

terima kasih precious ...

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:46 PM said...

hye Jard!

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:46 PM said...

terima kasih solehah.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:48 PM said...

terima kasih shi3la :

wenkt tuduh aku sengaja membiak2kan kucing kemudia promote untuk adoption. then dia kata aku guna alasan emak aku tidak suka kucing untuk aku suruh org lain ambil.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:48 PM said...

terima kasih waeim.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:48 PM said...

terima kasih sueanne

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:50 PM said...

pojie pooh : kesilapan org yg masuk ke kitten.com ialah dia memandang org dr tulisan pertama. tanpa membaca sedari awal. dr mana asal usulnya kucing.

terima kasih atas komen pojie.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:50 PM said...

harap bersabar dak zara... sila tenangkan diri aku dahulu sebelum mencarut

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:51 PM said...

TQ sara

miSs siv on September 11, 2009 at 7:11 PM said...

wooo~
nak pinjam pisau aku tak?
=p

sabor ye tedi~
diorg biase la..ckp je pandai~
=)

sI tEDI on September 11, 2009 at 9:33 PM said...

terima kasih miss siv :)

ustazah dyLLa on September 12, 2009 at 4:16 PM said...

saman...!!!...

sI tEDI on September 12, 2009 at 11:00 PM said...

dylla.. aku x de duit nak saman :)

Snowwhite Zone on September 13, 2009 at 3:57 PM said...

jgn layan org gile mroyan tu.. dengki sgt budak tu...

wénkt on February 7, 2010 at 10:28 PM said...

Kelakar la jawapan korang.
semua tak fikir panjang.

MY POINT IS:

U selalu update kat kitten.com.my ialah promote anak kucing untuk diberi kepada orang lain secara percuma

Dan kucing u ialah kucing yg branak, kemudian selang 3 bulan beranak lagi, selang 3 bulan beranak lagi

Dan alasan ialah your MUM tak suka kucing.

_____________

MY SUGGESTION IS SIMPLE:

MANDULKAN KUCING ITU.. Supaya dia tidak mengandung lagi..

Semua klinik binatang, klinik haiwan ada


Menurut Keputusan Panel Kajian Syariah pada 3&4 April 2000, mengembiri binatang kesayangan yang tidak boleh dimakan seperti kucing atau anjing adalah diharuskan dengan sebab-sebab tertentu iaitu bagi menjaga maslahah ammah.

Maslahah ammah bermaksud jika binatang itu membawa penyakit atau menjaga keselamatan manusia serta kesejahteraan persekitaran dan sebagainya

Below is the "fatwa" issued by JAKIM (July 2002):

"All pets like cats and dogs are allowed to be neutered or spayed in order to maintain the health and welfare of both the animals and the community."

"Bahawa mengembiri binatang kesayangan seperti kucing atau anjing hukumnya adalah diharuskan dengan sebab-sebab tertentu iaitu bagi menjaga muslahat ummah."

After studying the messages of the aforementioned "mazhab"s and the medical viewpoint, 'JAKIM' has decided that neutering of cats for reasons of 'maslahat' is acceptable. It is in agreement with 'qaedah' (way) Fiqhiyyah which states "To choose the lesser of two evils".

______________

DONT GET ME WRONG... i pun ada kucing.. 2 ekor... i dah mandulkan kedua-dua ekor dan i bagi makan yang terbaik, siap ada sorang orang gaji untuk kucing i..

my budget is RM2k montly utk haiwan2 kat rumah dan juga kucing terbiar kat tepi jalan... so, dont simply get me wrong..

______________

MY PREVIOUS COMMENT:

Tediber suka sgt biakkan kucing then promote bagi orang. BETUL KAN? SETIAP 3 BULAN YOU TULIS ENTRY KAT SITU PROMOTE ANAK KUCING YANG IBU KUCING U LAHIRKAN.. THEN I BERTANYA: KALAU ORANG TAK AMIK, APA U BUAT DGN KUCING TU SINCE UR MUM TAK SUKA KUCING BANYAK2? MY SUGGESTION SIMPLE: Hantar ke kedai dan mandulkan, APA YANG SALAHNYA??

BUKAN SURUH BUNUH PUN, SURUH KASI / MANDULKAN DIA.

P/S: call your vet!

P/S: to the rest, jgn komen without thinking.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting