Friday, September 04, 2009

BudaK-BudaK BarU YanG k|uT M|Ut!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:25 AM
Gambar adalah tidak jelas kerana mengambilnya dari jarak jauh. Budak-budak ini baru pertama kali tengok manusia. Jadi agak gayat sedikit. Maklumlah sejak lahir sehingga sudah pandai berjalan mereka hanya tengok siling rumah sahaja. Ekekekekke...

Semuanya ada 3 ekor. 2 warna oren dan satu warna oren+hitam. Tetapi dalam gambar hanya 2 ekor sahaja. Lagi seekor tidak dapat di kesan. Ekekekeke..

Photobucket

Yang ini paling kiut. Warna dia cantik sangat. Bahagian mata dia sebelah warna oren sebelah warna hitam. Ya Allah!! Geram sangat sebab tidak dapat memegang!!!

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Gila semak stor aku. Harap di maafi ya? Ekekekkeke...


Photobucket

Okey! Anak-anak kucing ini untuk di berikan kepada sesiapa yang berminat. Kalau mahu seekor-seekor pun okey.. mahu satu keluarga pun lagi di alu-alukan.

Minta tolong jasa baik kawan-kawan war-warkan kepada mereka yang berminat. Aku memang tidak dapat menjaga mereka kerana patuh kepada arahan 'Mem'!! :(

Nota kakitanganku : Semoga Allah membukakan hati sesiapa yang mahu 'adopt'!! InsyaAllah. Tidak sanggup mahu hantar ke SPCA!! :(

39 kUs-kUs:

mamai on September 4, 2009 at 11:49 AM said...

aku suka kucing tapi yang dah ada kat rumah tu pun asyik kena leter ajer...nanti aku ingat nak lari ajer dengan kucing2 tu

Softtouch [Hanim] on September 4, 2009 at 12:10 PM said...

haah comel...baik cr org dr anta kat SPCA....

Solehah on September 4, 2009 at 12:14 PM said...

comelnyaa...

Tinie a.k.a Ibu Fatin on September 4, 2009 at 12:31 PM said...

aku nak satu kucing tu

ashie023 on September 4, 2009 at 12:33 PM said...

huk huk..aku nk tp aku takut aku x terjaga cam ko jaga dengan penuh kasih sayang..aku sungguh berkenan sekor..

smalam pong jiran adik aku Chem, ader letak kucing lam kotak luor umah dier, dan ader 4 ekor kucing baru lahir...sangat cute..aku cam nk je mintak sekor, tp emmandangkan keadaan aku yg bz memanjang.(cause im alone..that's why)..aku kenselkan hasrat ku..

waaaaaaaaaa

tengku_fir21 on September 4, 2009 at 12:45 PM said...

owwhh
bermata biru nk korek mata dia

Fia Batrisya on September 4, 2009 at 1:06 PM said...

salam cik ted|..

pekaba???

anak-anak kucing tuh cumel2..

mesti ade yg nak nanti tuh..

hmm 'mem' kt umah nie pun xnak tambah kucing daa..

dak apot tuh da bunting.. x lame lg ade anak kucen baru..

tuh pun x tau pe nasib anak kucen yg bakal lahir...

Watierman on September 4, 2009 at 1:11 PM said...

Ya Allah..sungguh comel ..Dak Ashie...sebab anda seorang diri..elok jika dapat peneman ...tak ade susahnya..tapi kena train...buang hajat guna litter box & makan cat food...your life will be lighten up..trust me...Akak kalau setakat gi travel satu Malaysia....dalam 5 @ 6 hari..akak tinggal jer Tomei & Jello...makan sendiri..urusan hajat pun dah trainned!!Think it over....and visit other cat lovers blog to get the actual view..its fun!

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:22 PM said...

mamai : org lain lari dgn anak dara org ko lari dgn kucing. Ok gak kan...!! ekekekeke

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:22 PM said...

betul tu hanim. tengah usha2 lah ni..

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:22 PM said...

solehah : kucing yg kecik memang tomei!!

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:25 PM said...

tinie : jika kamu serius.. hubungi aku!

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:25 PM said...

dak ashie : aku sokong komen kakwatierman . soranglah lagi senang nak jaga.

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:25 PM said...

fir : sila minum air mata kucing yg ada di kedai

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:26 PM said...

fia : sihat.

alahai... macam takde orang nak je

sI tEDI on September 4, 2009 at 1:27 PM said...

betul tu kakwatie : dak ashie tu memant minat kucing. tapi mungkin belum ada pengalaman nak jaga

asilahmuhajer on September 4, 2009 at 1:48 PM said...

kalau saya yang bela kucing ni takut jadi spesies sphinx lak. anak suka tarik bulu kucing!!

Watierman on September 4, 2009 at 2:15 PM said...

Buat Asilah...akak tak recommend sebab ada anak kecil...memang nanti jadi species sphinx...kalau harga berlipat ganda boleh jual dapat untung...takut belum apa2 anak Asilah dapat banyak lukisan abstract penuh satu badan macam Tedi kena dengan Dak Kimo....anyway...you yg nak menjaga...to let your child have a pet is to teach them to love.& be responsible..boleh jugak tu!

sI tEDI on September 4, 2009 at 2:30 PM said...

ha ha ha asilah.. aku geli kucing jenis tu. x tau kenapa. ekekekeke

sI tEDI on September 4, 2009 at 2:31 PM said...

betul tu kakwatie. ekekekkeke.... saya x boleh tgk kucing jenis tu.. rasa semacam. ha ha ha

ashie023 on September 4, 2009 at 3:51 PM said...

no..i don't think so..kalu sorang, aku xleh tinggal dier kat sape2, kalu pegi keje..sebab aku tau aku org yg sgt penyibuk..ahhaha..kalu ader famili, leh gak tgk2 kan..kan kalu aku x balik keje sampai mlm..maknanye,lunch ngan tea break dier x makang lah..aiyayaya..

ke nk tinggal kat pengasuh...??huhuhu

ashie023 on September 4, 2009 at 3:53 PM said...

oh..u mean train kucing tuh..well..buleh ditambang berat idea ituh..kene jadik coach dolulah nih..

MisZrOxZy on September 4, 2009 at 4:01 PM said...

nk bela kucing gk..
to mak xske.huhu sdeynyer..

sI tEDI on September 4, 2009 at 6:02 PM said...

dak ashie : kucing ni kalau ok ko letakkan makanan dia banyak2. ekekekeke... litter box sume ok.. dia x kesah. masukkan dalam cage semua ada..orait jek...

macam aku pun kalau aku x de kucing aku x makan.

ekekekeke.. ko ingat ada org nak layan ke kucing aku ni. ekekekeke.. yg pasti bekas makanan n air die sentiasa penuh. litter box cukup sempurna.

tak pe.. kalau belum bersedia. sbb kalau sekali ko dah bela.. kalau ko x dapat layan baik2.. nanti ko rasa risau jek. eekekekkee

sI tEDI on September 4, 2009 at 6:03 PM said...

misz roxzy : mak aku pun tak suka.. aku gigihkan hati je ni. kalau derang berak sepah2 cepat je aku bersihkan. kalau litter box pasir dah jadi daratan.. cepat kemas.. ekekeke

ustazah dyLLa on September 4, 2009 at 6:50 PM said...

kan sy dh ckp...seko brad pitt..seko lgi angelina jolie...hahahaha...baka baik punya...

sI tEDI on September 4, 2009 at 7:53 PM said...

ekekekekke pandailah dylla tu...

MisZrOxZy on September 4, 2009 at 8:16 PM said...

erm..cm ne la nk bela kucing kalo xde masa kat umah..diri sendiri pn xterjaga.huhu..tlg jagakn kucing2 tue utk saya ble?

ZARA 札拉 on September 4, 2009 at 8:52 PM said...

apasal mata mereka?

sI tEDI on September 4, 2009 at 9:15 PM said...

ekekekek miszroxzy.. semua ada 8 ekor.. x terjaga..

sI tEDI on September 4, 2009 at 9:16 PM said...

dak zara : mereka sedang menggunakan kuasa yg ada di mata mereka untuk mengfire.,... ekekek

cahayachenta on September 4, 2009 at 11:13 PM said...

aku nk pegang kucing pun tak berani... so aku tak mampu meng'adopt' kucing tu./.. tp aku berkenan la dgn yg 1st tu.. hak2...

ASYIQ on September 4, 2009 at 11:47 PM said...

Sian anak2 kucin ni...akak tak boleh nk adopt budak2 ni...takut Dak Bulat merajuk lak...

Bela kucin sekor2...tak nak poligamikan mereka...sebab akak tak mampu nk berlaku adil.

Ko belalah aje TeD oiiii...sian akak tengok. Jgn pi buang plak.

sI tEDI on September 5, 2009 at 12:46 AM said...

pandai je bg name ek dylla :P

sI tEDI on September 5, 2009 at 12:46 AM said...

ekkekekeke cahayachenta.. asal x berani lak ni?

sI tEDI on September 5, 2009 at 12:47 AM said...

cikgu asyiq saya dah ada 8 ekor kucin masuk yg ini.

masalah utama saya emak tidak berapa sukakan kucing :)

lea_meEra on September 5, 2009 at 9:45 PM said...

kuchen2 ini sume da ade org amik ke ek?

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:40 PM said...

belum lagi lea... aku sudah msg kamu di shoutbox :)

lea_meEra on September 6, 2009 at 3:41 PM said...

=) mau kuchen! tp kamu dimelaka kan? argh! jauhnyeeee!! aku di gombak, sgor.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting