Friday, September 11, 2009

|n| cer|tanya... Ep|sod 1...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:30 AM

Photobucket

Ini asal usul Dak Utih dan Dak Itam. Sekadar berkongsi cerita. Harap tidak bosan membaca.

Ada yang kata Si Oyen itu anak Dak Utih. Siapa yang cakap tolong angkat tangan? Ekekekke... Jauh bebenor..!!

Tersebutlah kisah pada zaman dahulu kala.....

1 Syawal 1428H satu keluarga kucing telah di buang di rumah aku. Aku syak tetamu yang datang membawanya sekali. Ha ha ha ha... Jika tidak masakan keluarga kucing ini boleh datang beraya sesuka hati di hari mulia ini?

Keluarga tersebut terdiri daripada seekor ibu dan 5 ekor anaknya. Maka mereka berumah di garaj kereta. Ikut mana mereka suka. Bertebarlah anak-anaknya seramai 5 ekor itu yang dalam perkiraan aku baru barumur 1 bulan. Cinonet masing-masing terloncat-loncat kegembiraan mendapat rumah baru. Kecuali seekor kucing yang amat hodoh fizikalnya dengan kurap, nanah di kaki, tahi mata selebet, kurus kering dan asyik tidur sahaja.

Emaknya MasyaAllah degil yang amat. Menolak-nolak grill pintu untuk masuk. Memanjat-manjat ala-ala monyet, menyelongkar dapur, habis tudung saji tonggang terbalik, pinggan pecah dan ketupat rendang menjadi lauk yang bertebaran. Ibu kucing jenis apakah ini?

Maka ibu kucing itu selalu menjadi mangsa penyapu lidi. Namun tidak pernah serik.

Pada suatu malam yang hening beberapa hari kemudian di dapati anak kucing itu hanya tinggal 2 ekor. Tidak lama kemudian abang yang baru keluar untuk mencuci mata menaiki kereta menelefon. Katanya ada anak kucing tersangkut di bawah enjin. Maka tinggalah anak kucing itu di gerai makan sahaja. Kami mengandaikan yang lagi 2 ekor itu pasti sudah tercicir di mana-mana. Kasihan.

Maka tinggallah ibu kucing dengan anak yang hanya 2 kerat sahaja.
Dan kedua-duanya jantan!

Apakah yang terjadi seterusnya... kita tunggu....

Nota kakitanganku : Bagi mengelakkan kamu bosan membaca terlalu panjang aku jadikannya sebagai cerita bersiri. Siri Cerita Kucing!!! Ekekkkekeke..


27 kUs-kUs:

ZARA 札拉 on September 11, 2009 at 9:47 AM said...

woot~

hehehe~

pembongkaran rahsia di pagi hari~

weng2~

imHepPie on September 11, 2009 at 10:00 AM said...

abes x ktupat yg mak kucing selongkar tu????

Solehah on September 11, 2009 at 10:06 AM said...

tak sabar nak tau kisah lanjut...

niesz on September 11, 2009 at 10:09 AM said...

huhu..cam suspen jer..hihi.
im waiting for d nex episode..

NuR on September 11, 2009 at 10:11 AM said...

cute la cik tedi gamba tuh
bergamba di sebalik lalang..
kalo nur dgn cik tedi jumpa nanti
kita amik gamba ala2 mcm tu ek??
hikhik!

leadleedeea on September 11, 2009 at 10:16 AM said...

i'll follow this story...suke baca crite kucing...hehehe~!!

ashie023 on September 11, 2009 at 10:28 AM said...

dapat duit raya tak???hehe

Wanita Itu on September 11, 2009 at 10:51 AM said...

te want more!!!

te want more!!!

te want more!!!

heeeee..

Watierman on September 11, 2009 at 11:04 AM said...

La...Tedi ni..dah la akak busy ni....nanti termiss lak satu episode..kwang3x...

mamai on September 11, 2009 at 11:08 AM said...

siapakah yang membuang kucing itu mari kita buat CSI

Tinie a.k.a Ibu Fatin on September 11, 2009 at 11:17 AM said...

best best sila sambung cerita ini selaju mungkin

aku penggemar dan pe nyayang KUCING..boleh ke ayat tu??

apa apala..

farah on September 11, 2009 at 12:21 PM said...

okei,

buat cerpen bersiri saja.

:P

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:51 PM said...

ekekekke dak zara..

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:51 PM said...

hancus lag imhepie.. dia geget2

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:51 PM said...

ekekeke solehah.. boleh baca seterusnya..

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:52 PM said...

terima kasih niesz

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:53 PM said...

ekekekeke nur. kalau aku amek gambar kat lalang... x nampak lalang. nampak aku je sebab lalang dah rebah semua..

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:53 PM said...

ekekekeke lead. terima kasih

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:54 PM said...

penyapu raya dapatlah dak ashie.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:54 PM said...

ekekekke te.. baca jangan tak baca...

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:54 PM said...

ekekekeke.. dah baca kan kakwatie?

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:55 PM said...

entahlah mamai. pagi raya rumah aku macam kenduri kawen .. org ramai. x dapat kesan

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:55 PM said...

terima kasih tinie kerana memberi sokongan.

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:55 PM said...

ekekekek farah...

GiGGLe GaL on September 11, 2009 at 1:41 PM said...

wei. apsal aku ter miss episod 1? ekekekeke... aku appreciate klu ko letak gambar dak utih banyak2... hehehehe.. geram aku! dak itam tu pun macho jer.. tapi klu macho dedua tak mandi sunat aidilfitri pon tak bley blah gak kan!

sI tEDI on September 11, 2009 at 9:34 PM said...

ekekekek.. apakan daya mrs giggle.. dua2 ekor takut air..

Snowwhite Zone on September 13, 2009 at 3:54 PM said...

best ni cite bersiri

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting