Saturday, September 05, 2009

Ku|h Har| |n|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:12 PM
Photobucket

Mengikut pusingan jam. Kuih yang warna coklat + kuning aku tidak tahu apa namanya. Tetapi menurut makcik yang menjual kuih itu di perbuat daripada tepung sugi. Rasanya sedap.

Di sebelahnya pula kuih kegemaran aku iaitu kuih kole kacang! Aku hanya beli di kedai yang terpilih sahaja sebabnya tidak semua orang membuatnya dengan sedap. Ekekekeke...

Yang putih itu serabai. Adik yang beria-ia mahu makan. Maka belilah 3 keping RM 1.00. Bila perut sudah kenyang tiba-tiba beliau cakap ' Bawa surau sajalah!!'. Sabar sajalah!!

Yang terakhir Kuih Seri Muka. Yang ini memang beli dari niat asalnya untuk di bawa ke surau.

Okey! Apa kuih kegemaran kamu?

Nota kakitanganku : Kuih Raya atau Biskut Raya?




25 kUs-kUs:

chipsmore on September 5, 2009 at 9:08 PM said...

suke kuih semperit n cornflake...both senang nk wat..dan senang nk dimakan..hehe ;)

pari pari syurga on September 5, 2009 at 9:20 PM said...

seri muka.. lazat! hehehe.



incek tunang sgt suke buah melaka.. boley dikatakan stiap hari die buka dgn kuih tu. gamaknye kena belajar buat lah kan?


ade resepi? ekekeke..

NuR on September 5, 2009 at 9:21 PM said...

kalo kuih raya,
nur prefer tart nenas.....
leh ngadap ni saje di pagi raya tu..
hehe...

Solehah on September 5, 2009 at 9:32 PM said...

suka popia dengan cucur udang/ikan bilis.

suka biskut yg berunsurkan coklat..biskut raya terbaru yg digilai adalah pumpkin seed n chocolate deluxe..sedap bangat..

tokder on September 5, 2009 at 10:01 PM said...

kuih serabai tu kuih apa? tok x pernah dengar pung.

sharamli on September 5, 2009 at 10:07 PM said...

kek raya...

heeeeee

Faarihin on September 5, 2009 at 10:22 PM said...

salam cik tedi.. cedapnye.. lame dah tak makan kuih muih tu sume.. sy asyik makan karipap aje.. adeh.. (^__^)

cintaAnna on September 5, 2009 at 10:33 PM said...

tedi:
ko tau tak..kueh serabai tu kueh org mati..hahahaha
Sebab kat kmpung aku..jumpa kueh tu bila ade org meninggal je..hihihihi

ZARA 札拉 on September 5, 2009 at 10:51 PM said...

coklat - kole kacang

coklat+kuning = talam suji~ memang enak~ makcik ku pandai buat~

Nakamura Kazuki on September 5, 2009 at 11:02 PM said...

sume ambe bedal...janji den konyang..tapi favorite....seri mukala...sebab petua nak bagi encem skit makan seri muka..bertambah2 seri wajahhh..betui ke????

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:49 PM said...

chipsmore ni kan.. aku tanye kuih berbuka pose... dush!! dush!!

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:50 PM said...

dak anim.. ko kena rajin masuk myresepi.com. ekekekekeke...

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:50 PM said...

nur : umah aku kalau buat tart.. lom sempat raya dah abesh..

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:51 PM said...

solehah : tadi emak aku pun buat cucur udang..

kuih raya kamu tu aku x pernah dengar dan tgk. sila tepek gambar nanti ok!

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:51 PM said...

tok : serabai ni di buat dr tepung apa ek? ha ha ha.. aku tau makan jek..
makan dgn air gula...

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:52 PM said...

kek raya? kek spesis apa sha?

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:52 PM said...

faarihin : kenapa apakah karipap sahaj?

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:53 PM said...

anna : aku mmg nak taip macam tu.. tp x tergamak pulak.. selalu org sedekah serabai bile buat majlis tahlil.. kenapa ntah

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:53 PM said...

ye ye dak zara.. talam suji.. aku tahu makan tak tahu nama :)

sI tEDI on September 5, 2009 at 11:54 PM said...

cehhh.. hencek nakamura.. ye ke berseri.. tgk sket muka dr jarak dekat :P

imHepPie on September 6, 2009 at 1:22 AM said...

aku suka kueh lopez de squera...aci x??

sI tEDI on September 6, 2009 at 1:29 AM said...

apa panjang bebeno nama kuih tu

en_me on September 6, 2009 at 5:03 AM said...

kuih lapis volleee..

sI tEDI on September 6, 2009 at 6:55 PM said...

en_me : vollee??

mRs.jUkoGYu on September 7, 2009 at 2:55 PM said...

suke tart nenas...juge kuih siput ibuku...sob...sob...(melangkah pergi dgn linangan air mata)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting