Tuesday, September 01, 2009

B|La akU Buat TajUK |n|.. |tu MakNanyA akU MemanG kehab|saN |dea!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Ha ha ha ha.. Gelak 'besau' sedikit!! Petang-petang dalam suasana hujan renyai-renyai rasa syahdu sahaja. Eh!! Aku bukan mahu buat kisah cinta lagi. Tapi aku mahu tanya kamu soalan ini. Jawab dengan jujur dan ikhlas. Ekekekekekeke..

'Apa perancangan menu berbuka hari ini?'
Ekekekekek.. Itu sahaja aku mahu tanya.

Maaf kalau aku tidak punya masa untuk 'blogwalking' sebab hari ini aku jalan-jalan buat kerja sedikit. Duduk pejabat pun bosan juga hujan-hujan ini. Sudahlah puasa. Ekekekke...

Jangan lupa jawap soalan aku di atas itu.
Menu aku yang sudah pasti ialah Bubur Asyura. Tetap suka panggil Bubur Asyura walaupun di buat bukan pada Hari Asyura. He he he he...

Nota kakitanganku : Hujan.. Mahu berhoye-hoye pun susah!!

18 kUs-kUs:

Tinie a.k.a Ibu Fatin on September 1, 2009 at 3:16 PM said...

aku nak makan nasi kerabu and kuih akok..gulp!! telan liur

Solehah on September 1, 2009 at 3:27 PM said...

macam dah pernah baca soalan seumpama ini..ulang siarankah??hehe..
~wajib ada nasi ja..lauk apa2 pun boleh..

sharamli on September 1, 2009 at 3:34 PM said...

erm..
nasik la0k..kuih..
ngn mil0 ais...

heeee

GiGGLe GaL on September 1, 2009 at 3:34 PM said...

aku.. aku tak sabar nak makan tembikai..sama minum air soya.. la la la la la...

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:39 PM said...

tinie : nasi kerabu asal mana? kuih akok tu yg ada gula dalam di aye? aku ni fail sket.. ekeekekke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:39 PM said...

solehah : ini soalan bila dah tak tau nak tanya apa.. ekekekeke

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:39 PM said...

makan nasik dgn milo ais.. ekekekekee

sI tEDI on September 1, 2009 at 3:40 PM said...

wah!! mrs giggle : nanti tembikai dgn soya bergaduh da... ekekekekke

Queen on September 1, 2009 at 4:11 PM said...

nasi kerabu asalnya kelantan...
akok pun kui tradisional kelantan.
Akok tu yang bentuk oval.
Rasanya die macam..erm...kuih talam..
Tapi lemak dan manis...
ishhhh....lapar la pulak..

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 1, 2009 at 4:14 PM said...

soklan ulangan niy...hehehe

KRina pon dah pening pk nak masak ape ....
bila tya che abe....jwpn boleh di agak...apa-ape je...huishh...

sI tEDI on September 1, 2009 at 4:28 PM said...

ekekeekk Quenn. Jarang jumpa kuih akok. Ataupun aku jumpa tapi tak tahu itu kuih akok?

adehhh..

nasi kerabu memang jarang lah di Melaka ni! :P

sI tEDI on September 1, 2009 at 4:29 PM said...

ha ha ha Kakrina : cuba sekali akak masak meggi! Apa cik abe cakap... ekekekekeke...

miSs siv on September 1, 2009 at 7:24 PM said...

tgk menu aku kat latest entry~

sI tEDI on September 1, 2009 at 7:58 PM said...

ceh!! miss siv.. nasib baik aku dah berbuka. ekekekeke

ZARA 札拉 on September 2, 2009 at 10:03 AM said...

oit2~

hahahaha~

eyena on September 2, 2009 at 2:52 PM said...

aku tak tau mkn apa sbb kat dewan makan tu tak menentu makanannya.. ngee..

*lagipon aku tak posa! err terlalu jujur lak..hahahaha

sI tEDI on September 2, 2009 at 10:31 PM said...

oit dak zara juga!

sI tEDI on September 2, 2009 at 10:32 PM said...

ha ha ha. aina.. aku suka kejujuranmu itu :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting