Monday, September 28, 2009

ALhamDuL|LLah.... Rezek| SyawaL....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 PM
Eh!! Bukan. Aku tidak mengandung!! Aku belum bernikah!! Eh!! Bukan juga!! Tiada siapa yang datang merisik. Ha ha ha.. Adehhh.. Perasan sungguh aku kamu tanya soalan-soalan macam itu! Ekekekkeke...

Apapun layan dulu gambar ini. Maaf! Bukan gambar porno. Eh! Kenapa perlu minta maaf? Ha ha ha!! Okeyyy!! Okeyy!!

Photobucket

Cantik nombor ini. AKu 'capture' dalam pukul 6.00 petang tadi. He he he..

Okey! Berbalik kepada topik.

Tada...

Photobucket

Ehem!! Hari ini begitu teruja sekali kerana mendapat cek ini. Alhamdulillah. Memang rezeki Syawal. Eh! Kenapa perlu kaburkan nama? Okey! Demi keselamatan. Jumlah? Ekekekeke.. Saja mahu tayang. Maaf!! Bukan riak! Keterujaan!! Siap ada sen sekali. Ha ha ha..

Harap maklum. Aku bukan di taja oleh Bapa Gula ( Baca: Sugar Daddy) jauh sekali Bapak Gulagula . Ha ha ha.. Tapi ini pemberian Bekas Majikan yang baik hati. Percayalah!

Okey! Beliau tidak terlalu baik hati memberi aku percuma bukan? Ini hasil aku membantu beliau dalam 2-3 bulan ini untuk projek terbaru syarikat. Aku membantu ikhlas. Memang tidak mahu menerima apa-apa. Syarikat itu merupakan syarikat pertama yang aku bekerja selepas habis belajar dulu. Dari tahun 2002 sampai bulan September 2006.

Kerjanya pun tidak susah hanya perlu mengadap komputer, masukkan angka bagi dokumen tender beliau yang telah siap aku masukkan formula dalam perisian MS Excel. Aku melakukannya hanya di rumah. Bila siap aku akan emelkan kepada beliau. Kalau rajin cetak keluar dan serahkan melalui tangan.

Beliau akan mencatit setiap kos yang aku keluarkan walaupun aku buat dengan sukarela. Bila beliau ingin memberi upah aku menolak sebab aku kenang jasa beliau yang mengambil aku bekerja walaupun masa itu aku zero dalam dunia pekerjaan. Melayan aku dengan baik selama hampir 5 tahun aku bekerja dengannya.

Beliau bukan hanya sebagai majikan sebab selalu berkongsi kisah suka duka keluarga dan anak-anak beserta suami. Walaupun berlainan bangsa dan agama sehingga sekarang kami masih keluar makan bersama. Terima kasih buat bekas majikan aku Miss T bukan nama sebenar. Ha ha ha ha..


Nota kakitanganku : Maaf Kakwatie dan CikguAyus. Kad raya kamu sampai hari ini tetapi kerana terlalu teruja dengan ini, gambar kad tidak sempat di ambil kerana sudah di letak di laci pejabat. Ekekekekek.. Terima kasih.





30 kUs-kUs:

ustazah dyLLa on September 28, 2009 at 7:47 PM said...

nk pinjam...nk wat belanja ditanah suci...ahaks...

Watierman on September 28, 2009 at 7:49 PM said...

Salam tedi...kan akak dah kata ...setiap ujian Allah ada hikmahnya...itu ganjaran bagi yang sabar...alhamdulillah & terima kasih pak Posman kerna menyampaikan kad penganti diri dari akak ....kita kongsi rezeki tu sama-sama nak???...bahagian akak...akak sedekahkan pada Dak Utih & dak Itam..okay!!!Cayalah!

@--- Sueanne ----@ on September 28, 2009 at 8:18 PM said...

wah tedddddd...
nama kamu stat dari z ker??
eh eh silap..
bukan itu yang mau di kate..hahaha

ini yg betul..

wahhh teddddddddd..
banyaknye duit raye yg kamu dapatt...
kalahhhh budak2 yang busy wat collection duit raye sebulan..hhehehe..

Ayu on September 28, 2009 at 8:42 PM said...

waa.. bonus dan rezeki raya la.. leh la bagik adiah raya untuk future baby nih.. hehhe..

GiGGLe GaL on September 28, 2009 at 8:50 PM said...

ted, bak alamat umah ko.. aku nak ajak ko pegi makan mekdonel.. tak pe la.. ko banjer.. ngeh ngeh ngeh...

lagi pon, aku nak culik si utih.. opssssss... terlepas sudah!

wei.. apsal dak utih tak hapdet blog? ini buleh mendatangkan marah nih!! aku nengok dak utih pemalas betul hapdet skang nih..

dia tataw ke aku indu dia..? ekekeke..

ko btaw dak utih, walaupun ekor beliaw togel, namun aku tetap chentakan beliaw..muahahahaha...

imHepPie on September 28, 2009 at 8:58 PM said...

waaa beshnya nak gak bosh cenggitu...

tengku_fir21 on September 28, 2009 at 9:12 PM said...

kena buat kenduri mkn2 ok...
huhuuhhu

ASYIQ on September 28, 2009 at 9:13 PM said...

Tanya Miss T tu....ada lg tak keje sambilan. Akak nak juga...haha.!

PROFkusut on September 28, 2009 at 9:20 PM said...

ehemm leh la hulo2 wit raye nihhh
nakkkkkkkk jugakkkkkkkkkkkkkkkk

Cik Amy Sensei on September 28, 2009 at 9:27 PM said...

salam ziarah...

apa khabar?
moga ceria selalu..

tq singgah blog saya yee...

mamai on September 28, 2009 at 10:09 PM said...

yea yea dapat bonus boleh banjer yea yea

Solehah on September 28, 2009 at 10:12 PM said...

wah......tumpang teruja..best2.

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:20 PM said...

ustazah.. nak wat belanja di tanah suci. x baik meminjam.. ha ha ha ha.. minta jek. ekekekek

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:20 PM said...

Alhamdulillah kakwatie.. setiap yang berlaku pasti ada rahmatnya.

kira sedekah atas sedekah lah yek?

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:21 PM said...

Alhamdulillah sueanne ..

ekekekek... a'a mula dari z.. cuba teka nama penuh? ekekekekke..

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:21 PM said...

ekekkekeke dak ayus.. InsyaAllah...

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:24 PM said...

ekekekekeke mrs giggle .. sekarang ni dia dah pandai kuo rumah jenjalan. kalau aku balik lunch t/ari x nampak batang idung.. petang dah maghrib baru balik.

makan pastu tdo.. x pat nak soh posing2.. ekekkeekke

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:24 PM said...

imheppie.. ex boss!!

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:24 PM said...

ekekekeke tengku_fir... hari2 ada makan2. ekekekkeke

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:26 PM said...

ekekeke cikgu ashiq.. kerja tu ikut musim.. kalau ada tender baru ada lah.. kalau tak x de. ekekekeke

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:27 PM said...

ekekekeke proffy.... jauh.. x leh hulur.. ekekekekeke

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:27 PM said...

salam cik amy.. terima kasih juga

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:28 PM said...

ekekekekeke mamai... Alhamdulillah.. rezeki

sI tEDI on September 28, 2009 at 10:28 PM said...

Alhamdulillah solehah.. :)

Nakamura Kazuki on September 28, 2009 at 11:00 PM said...

Alhamdulillah rezeki syawal...mudah-mudahan bertmabah lagi rezeki ye tedi.....nama tedi bermula huruf Z ye....Zarina ke, Zarita, Zuhaina, Zanariah, Zainab, Zuriati, Zurita,,,bla..bla...tekaan ambe ada yang betui ke???

sI tEDI on September 28, 2009 at 11:20 PM said...

ekekekeke.. terima kasih hencek nakamura...

tekaan itu tiada satupun yg betul. ekekekekeke

TokDon on September 29, 2009 at 12:20 AM said...

rezeki rezeki

sI tEDI on September 29, 2009 at 12:51 AM said...

Alhamdulillah tokdon!

Softtouch [Hanim] on September 29, 2009 at 9:45 AM said...

alhamdulillah rezeki syawal...nk duit raye?he he he...

sI tEDI on September 29, 2009 at 7:38 PM said...

eeekekekeke hanim.. tunggu je hadih hanim tu yek> ekekekek

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting