Thursday, September 10, 2009

Du|t Raya : BeraPa PeruntUkan TahUn |n|...?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Soalan ini tidak sesuai di jawab oleh si Tecik Miss Siv!! Kamu masih belajar!! Sila duduk diam-diam. Tetapi itu tidak bermakna juga kamu akan dapat duit raya!!! Ha ha ha...

Okey yang lain. Mari kita bincangkan atau nyatakan 'Berapakah peruntukan duit raya untuk di belanjakan pada tahun ini?'

Bagi aku pula tetap ada walaupun mungkin tidak banyak. Selalunya cecah juga sehingga RM400.00-RM 500.00

Bayangkan. Keluarga sebelah emak adalah besar. Emak anak ke 10 daripada 11 adik beradik. Jadi sepupu-sepapat aku ada yang sudah bercucu. Aku juga di panggil nenek oleh cucu-cucu sepupu aku. Tua sebelum masanya... Adeh... Pasrah!!

Jadi peruntukan adalah besar. Tidak menghulur tidak sedap pula rasanya. Tetapi walau mungkin di dalam sampul hanya Rm 3.00-Rm 5.00 namun aku tetap ikhlas.

Tahun ini juga pertambahan seorang lagi anak buah. Adik Ija, tolong jangan minta duit raya lebih. Terima sahaja berapa yang Mak Lang beri okey? Ekekekeke..

Alhamdulillah. Bukan selalu kita mahu berkongsi rezeki yang kita perolehi dengan saudara mara mahupun kanak-kanak seantero kampung. Hik Hik Hik... Inilah masanya.

Kamu pula bagaimana?

Nota kakitanganku : Rombak balik bajet raya sebab Bonus tiada. Ekekekekeke...
Jangan lupa sertai Kuiz Kecil-Kecilan Ramadhan Bahagian AKhir pada pukul 2.30 petang nanti.


52 kUs-kUs:

itafukada on September 10, 2009 at 7:52 AM said...

hehe..baiknyer ati cik tedi..nak jd anak sedara cik tedi jgkla camni.hikhik..=p ~

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on September 10, 2009 at 8:13 AM said...

RM 100 jer utk anak buah 2 orang tu

hehhe

ZARA 札拉 on September 10, 2009 at 8:14 AM said...

huwaa~

petang ni nak kena buat kuih~

iva saionji on September 10, 2009 at 8:15 AM said...

erm..iva punya peruntukan xsura bape..mayb dalam 600 kot..yelah tahun nie dah start raya belah suami jugak...so memang ramai yg menanti..hehehe..erm kita sama cik ted..sebab iva pon dah taraf nenek dah...sebelah my mom..dah tue..hahahaha...tahun nie plak balik jugak ke muar so memang kena sedia duit raya yg banyak...huhuhu...tapi betulkan asalkan kita ikhlas InsyaAllah ade balasan dariNya...InsyaAllah

mEiZ SHA on September 10, 2009 at 8:16 AM said...

heheheh
wahhhhh
sama laa bajet kite syg...:)

rezeki lebih sket ada bonus!!
hahahaa

dpt laa anak2 seantero dpt wit raye..ni tahun kedua bg wit raya

alamdulillah
rezeki makin murah
;p

mEiZ SHA on September 10, 2009 at 8:17 AM said...

heheheh
wahhhhh
sama laa bajet kite syg...:)

rezeki lebih sket ada bonus!!
hahahaa

dpt laa anak2 seantero dpt wit raye..ni tahun kedua bg wit raya

alamdulillah
rezeki makin murah
;p

ber_uwang on September 10, 2009 at 8:32 AM said...

duit raya untuk your twin tak de ke?

Solehah on September 10, 2009 at 8:43 AM said...

hehe..pasal duit raya eh..mungkin half drp cik tedi..kat budak2 yang aku tak kenal, mean dtg beraya dr mana tah, kasi singgit je..hehe..

Wanita Itu on September 10, 2009 at 9:00 AM said...

aduh tedi..

te juge parah ini tahun..
sama cam cik iva..
kali ni pertama kali beraya dengan keluarga belah suami..

maka bajet nya juga bertambah..

jangan ditanya berapa hua hua hua..

dah la takda bonus huhuhu..

s@yangh@sni on September 10, 2009 at 9:42 AM said...

wah!!!banyak tu...
aku setakat 100-200 jer..
bagi sikit jer..
bukan kedekut..
tapi..
kedekut arr tu..
hihihiiii

Alimaz-Kembara Terasing on September 10, 2009 at 9:46 AM said...

wow banyak tu...saya takat 200 ja bajet det raya...nak wat gena tuja yg saya mampu...huhuhu

dotblogspotdotkom on September 10, 2009 at 9:57 AM said...

peruntukan?... ntah le...tapi tak le banyak mana... takat mampu je....

kalau menang lagi kuiz akhir nih.. agaknye bertambah le bajet kot... huhuhuhuhu....

Tinie a.k.a Ibu Fatin on September 10, 2009 at 10:22 AM said...

uikkkk banyaknyer peruntukan untuk duit ray ko..aku nak gak la...


aku nk join contest sila remind daku tau

miSs siv on September 10, 2009 at 10:39 AM said...

kecik ati!
=(

flygurl on September 10, 2009 at 10:55 AM said...

dh lama x dapat duit raya..huhu...

@--- Sueanne ----@ on September 10, 2009 at 11:29 AM said...

hehhe..byk tue..murah rezki ted pas ni..hihihi

kite??..peruntukan xbyk sgt sbb tahun ni dah 2 tahun xbalik kampung..
sob sob sob..
bagi duit raya kt sedara mara yg dkat2 sini je..:p

neezareef on September 10, 2009 at 11:33 AM said...

tetiap taun tuko duit amount sama tp luak x luak je la yg membezakannye...

mamai on September 10, 2009 at 11:39 AM said...

tak ada budget la

Softtouch [Hanim] on September 10, 2009 at 11:49 AM said...

adelah sikit...ala sikit ke x janji ikhlas n ade jgk menghulurkan...kalu yg menerima nya komplen, biaq pi lah dia kan..budak2 pun...tugas kita dah lepas kan n ikhlas..

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 10, 2009 at 12:43 PM said...

dah lama xkuar $$ bagi duit raya kat anak buah... slalu dari poket cheabe jer...hehehe

hya kasi kat mak jer...

Nakamura Kazuki on September 10, 2009 at 2:08 PM said...

selalu ambe tukar RM200 untuk Rm1 nak sedekah dekat budak2 datang umah dan kalau sepupu sepapat bawah 13-17 RM5..kalau kecik2 RM4...nasib bek raya ni TNB bagi juga bonus raya kalau tak ambe kasi RM0.05 je la...hehehehe

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:17 PM said...

ekekekek ita.. kamu kena kembali menjadi kanak2 setahun boleh?

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:18 PM said...

eh eh yanie.. mana tau ni> ekekekeke

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:18 PM said...

ekekekke dak zara.. buatlah kuih tu.. hangus lak nanti..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:19 PM said...

iva : kita anggap je rezeki budak2... berkongsi dgn mereka

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:19 PM said...

betul tu miez sha.. ada lebih bg lebih kurang bagi kurang. ekekekeke

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:20 PM said...

beruwang.. aku yg patut minta kamu. ekekekeke

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:20 PM said...

ekekekke solehah.. betul tu.. sekali serba 10-15 orng.. bengkok gak nak bg banyak2. ekekekke

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:21 PM said...

ekekekekek te.. x pe janji ikhlas..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:21 PM said...

ekekkeke hasni.. kalau keluarga kecik ok gak.. ini besar..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:21 PM said...

ikut kemampuan alimaz...

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:22 PM said...

ekekekke pakcik.. boleh menang ke ni?

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:22 PM said...

ekekekek tinie..Ade juin ke tu?

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:22 PM said...

eh eh miss siv..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:23 PM said...

ekekekekek.. itu maknye dah tuooo.. terima lah hakikat itu..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:23 PM said...

sueanne : takpe.. tahun ni aku jadi jiran terdekat ko.. sila bg duit raya.. ekekeek

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:24 PM said...

ekekekeke neeza.. kirim kat aku. meh aku luakkan..

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:24 PM said...

mamai : ok.. hulur sahaj bila mahu :)

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:25 PM said...

ekekek hanim. budka sekarang rm1 pun sikit tau.. zaman aku dulu 50 sen dah cukup banyak,,

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:25 PM said...

ekekekek kakrina.. kiranya salah seorag lah kan...

sI tEDI on September 10, 2009 at 5:26 PM said...

hencek nakamura ada bonuss>?????? aku nak duit raya... !!!

Nakamura Kazuki on September 10, 2009 at 5:32 PM said...

bleh maila lawat kulim darul kedah ...confirm ambe bagi..

niesz on September 10, 2009 at 6:54 PM said...

raye tau ni tadah tgn je coz rmai cousin yg da keje..
hihi..
niesz x keje lg so..
wang besar!hahaha...

sI tEDI on September 10, 2009 at 8:03 PM said...

hencek nakamura.. jangan cabar tau!!!

sI tEDI on September 10, 2009 at 8:03 PM said...

wahh niesz... untungnya.. ekkekeke

NoRuLLiSzA eL FaRiSi on September 10, 2009 at 8:40 PM said...

org yg masih belaja ni, jgn lupe.. hahaha

miSs siv on September 10, 2009 at 10:06 PM said...

duit raye aku mane??

ustazah dyLLa on September 10, 2009 at 11:23 PM said...

bg sy uit raya...akak dpt bonus...xachi...

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:17 AM said...

ekekekke norul... kena ingat ek?

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:18 AM said...

miss siv.. budak tecik x boleh pegang duit banyak2. :P

sI tEDI on September 11, 2009 at 12:18 AM said...

ekekekekke.. mana ada bonus... bantuan... aku di bantu.. nak bantu kamu pula.. ha ha ha

Watierman on September 11, 2009 at 7:47 AM said...

Tedi akak tak kerja...mana duit raya akak?..Tunggu Cik Abang hulur jer...akak tolong sampulkan..hahaha

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting