Friday, September 11, 2009

TuaN McDoNald's .. s|La meSra PeLanggaN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:05 PM
Aku ke McDonald's Fajar di Bandar Melaka. Tetapi sekarang Fajar sudah tiada. Di sebut apa ya?
Align Center
Photobucket

Tidak perlu lambai-lambai. Aku memang mahu masuk!!

Photobucket

Ramai betul orang yang beratur sedari pukul 6.15 petang mereka sudah mula membeli. Tetapi aku jalan-jalan dulu untuk mencepatkan waktu. Ekekekeke.. Tiada apa yang menarik di sini!!

Photobucket

Lawa lampu yang tergantung itu. Rasa mahu curi dan bawa balik sahaja. Agtagfirullah al azim!!

Photobucket

Eh! Eh! Ada duit Rm 50.00 atas meja. Mari kita berbelanja tanpa sedar diri dan tamak haloba. EH! Tak!! Secara berhemah. Ekekkeekke..

Photobucket

Okey!! Ini makanan untuk 2 orang rasaksa. Ekekekekeke...

Photobucket

Nyummi!!!

Okey!! Kenapa aku kata tidak mesra pelanggan. Begini.
Kami semua tertanya-tanya. Sudah berbukakah? Tiada azan yang berkumandang hanya lagu-lagu rancak yang di pasang.

Semua saling pandang memandang. Nasib baik di sudut hadapan meja aku sepasang sahabat, aku pasti sedang mendengar siaran radio dari telefon bimbit. Yang lain tercengang-cengan melihat jam termasuk aku.

Apabila terpandang pasangan itu yang perempuannya tersenyum sambil mengangguk kepala dan minum. Okey! Mungkin itu tandanya sudah berbuka puasa. Yang lain apabila mereka melihat seorang demi seorang minum jadi semua berbuka. Begitu sahaja. Tiada alunan azan!!!

Alahai. Kalau boleh pasang lagu-lagu rancak pasti juga boleh mengambil masa sebentar memperdengarkan azan Maghrib kepada kami yang majoritinya orang Islam yang berbuka di sini. Supaya kami tidak was-was untuk berbuka.

Nota kakitanganku : Pendapat pertama. Okey!! Ayam goreng McD memang superb kalah KFC!! Eh!! Dak Ashie ke KFC hari ini. Ekekekekekek...

40 kUs-kUs:

niesz on September 11, 2009 at 9:57 PM said...

yummy2!!!!!
huhu..sedap nyer..
nape tunjuk aiskrim tuh..huhu..
nk2!!
xley jd nih..mlm ni gak nk p cari aiskrim tu..
hihi...

xpatut tul la..slalu mcm tu la..
nk dgr azan punye la susah..

Tengku Speki on September 11, 2009 at 9:59 PM said...

tahniah..
berjaya juga mkn di MCD ya ari nih
...
fries dier sedap ... Kepci kalah laa... :)

MyaFiza on September 11, 2009 at 10:18 PM said...

sedapnyer aiskrim tu...
terbangkan satu kt sy..huhu...
dh lama x makan...

Solehah on September 11, 2009 at 10:30 PM said...

kite berbuka dengan benda yang sama la kecuali ayam goreng itu..yg lain2 tu serupa..
pasal lagu2 rancak time magrib2 tu den tak gemar jugak...tak pandai hormat masa kan..lgpun ni bulan puasa..
p/s:dulu aku boikot mcd, tp skg aku terbeli..

Unknown on September 11, 2009 at 10:42 PM said...

eh..kurma xde?kfc ader kurma ...siap letak lam plastik cumel2..ahaha..seb bek pegi awal..kalu tak beratur panjang...huhu.esok pegi Mc D plak ah...huhu

Unknown on September 11, 2009 at 11:14 PM said...

aku pernah delulu selalu berbuka dgn Mr Ex kat fast food ni. Kat mlka aku pernah pie Pizza kat JJ..diorang ketuk loyang pizza tu tanda azan..kekekekeke

Nakamura Kazuki on September 11, 2009 at 11:21 PM said...

betui KFC diorang aksi kurma 2 jibik sorang..tapi kalau Mc D tak tahula tedi..ambe blum penah berbuka dekat mc d

myQza on September 11, 2009 at 11:39 PM said...

niesz : betullah.. masing2 tercngang2.. ekekeke kelakar betul..

myQza on September 11, 2009 at 11:41 PM said...

profkusut : terima kasih. nasib baik aku tak kempunan. ekekeke

myQza on September 11, 2009 at 11:41 PM said...

ekekekeke gadis terbang.. nanti cair.. ekekekeke

myQza on September 11, 2009 at 11:42 PM said...

solehah: kadang2 kita rasa kita boikot. tapi sebenarnya banyak lagi barang atau benda atau erkara yahudi yg masih kita guna tanpa sedar

myQza on September 11, 2009 at 11:42 PM said...

dak ashie : mekdi x de..

esok McD lak.. walawehhhhh!!!

myQza on September 11, 2009 at 11:43 PM said...

anna : siyes ke??? ekekekeke cayalah... aku respek tol kalau macam tu

myQza on September 11, 2009 at 11:43 PM said...

hencek nakamura : mekdi x de pun.. kalau dah berbuka pun derang x bg tau.. apakejadahnya nak bg kurma pulak. ekekekeke

NuR si CiKGu RiBeNa (NSCR) on September 12, 2009 at 12:06 AM said...

hukhuk...
beshnyer....
tak leh jadi nih
sok kena gi mcdddd

sharamli on September 12, 2009 at 12:24 AM said...

eleh..s0n0k la tu..

Amal on September 12, 2009 at 12:31 AM said...

yep!
ayam mcD sgt pedas!
aku suke~

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 12, 2009 at 12:36 AM said...

tak pernah buka pose kat fast food lagi ....

memang tak respek lar... rasanya majoriti staff McD orang kita kan?

pecinta_Islam on September 12, 2009 at 1:21 AM said...

bestnyeee..ini tidakk adilll
:(

imHepPie on September 12, 2009 at 1:43 AM said...

huhh...seb bek tgk gambo eskem neh memalam..kalo x ada gak yg bukak posa pukul 4 ptg haha...

imam on September 12, 2009 at 1:47 AM said...

ko sebat kan muke manager McD tu..tak tau hormat org azan ker...

kalo aku ada time tu..mau aku sebat dgn helmet..

CEOMesinTaip on September 12, 2009 at 1:55 AM said...

tedi bukan setakat kat mcd je...banyak agie tempat lain..huhuhu..selalu macam org bodoh je tgk kiri-kanan nak tau dah azan ke belum...

[z@ck] on September 12, 2009 at 1:59 AM said...

kempunan weyh x dpt makan ayam McD..
habis!
wuwuwuwuuuuu...

myQza on September 12, 2009 at 4:27 AM said...

ekekekekek nur...

myQza on September 12, 2009 at 4:28 AM said...

sh a: Jeles! wek :P

myQza on September 12, 2009 at 4:28 AM said...

miss siv : meh belanja aku

myQza on September 12, 2009 at 4:29 AM said...

betul tu kakrina.. tercengang2 di buatnya kita

myQza on September 12, 2009 at 4:29 AM said...

syahbandar.. apa yg adil. meh aku belanja

myQza on September 12, 2009 at 4:30 AM said...

ekkekekeke imheppie : baca entry pada masa yg sesuai

myQza on September 12, 2009 at 4:30 AM said...

alahai imam... aku pun x sangka macam tu.. selalu kalau kat restoran mmg ada azan

myQza on September 12, 2009 at 4:30 AM said...

betul tu iva.. buat sakit hati. was2 kita jadinya

myQza on September 12, 2009 at 4:31 AM said...

dasyat!! abesh tu ko makan apa? boleh lak habesh ek?

Karbon Kopie on September 12, 2009 at 8:14 AM said...

aiskrem tu mmg tak menahan

myQza on September 12, 2009 at 10:04 AM said...

ekekeeke mrsjugokyu.. harap bersabau

Softtouch [Hanim] on September 12, 2009 at 11:10 AM said...

sedapnya nmpak eskerem tu...xpernah plak buka kat mcD..ayam mcd mmg sedap..nak2 yg spicy punya

white rose on September 12, 2009 at 4:10 PM said...

perrggghhhh......org ngah pose ni

myQza on September 12, 2009 at 9:00 PM said...

ekekekeke hanim.. aku baru 1st time rasa... ekekekkee

myQza on September 12, 2009 at 9:01 PM said...

ekekekekeke. dylla.. ini entry malam tadi :P

DramaQueen on September 12, 2009 at 11:59 PM said...

lagi skali, siang tadi aku hampir flag blog k.. dah la aku haus..lapar... silap timing aku bukak.. sekali ada mekdonel.. wakakak...

Faarihin on September 13, 2009 at 12:33 AM said...

pergh.. McD tuuuuuuuuu.... (^__^)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting