Monday, September 07, 2009

Mengapa KeNangaN |tu Sukar D| LupakaN?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:10 PM
Photobucket


Aku sedaya upaya cuba mematikan semuanya. Jika boleh sepincing pun tidak mahu di ingati. Pelbagai cara di buat. Namun segalanya hampa belaka. Apapun yang kita lakukan, ianya akan tetap juga datang.

Kenangan selalunya di kaitkan dengan sesuatu perkara indah yang terlalu sukar untuk di lupakan. Kenangan juga selalunya peristiwa manis yang tidak akan dapat di ulang kali kedua. Ianya hanya akan kekal sebagai kenangan.

Bagaimanakah caranya untuk melupakan kenangan? Lebih-lebih lagi orang yang mencipta kenangan itu sudah tiada lagi bersama kita untuk mencipta kenangan yang baru.

Nota kakitanganku : Sekadar pertanyaan. Tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang telah meninggal dunia. :)

45 kUs-kUs:

ASYIQ on September 7, 2009 at 9:39 PM said...

Adeh...sukar nk ckp kalu dh melibatkan hati dn perasaan ni...

Kena pandai pujuk sendiri..lama2 lupa lah tu...atau cari pengganti cepat2...hilanglah kenangan lama!

Aduhai...lagu ni pun...bisa membangkitkan kenangan dong!!!

Nasihat di atas tidak kena mengena dengan yg hidup atau mati...hihi.

Chem5007 on September 7, 2009 at 9:42 PM said...

ha'ah..memang susah. Mmg x leh lupakan. Jika duk sorang2 mesti akan teringatkan dia..walhal, die dah x der kat sisi kita dan walhal peristiwa tu berlaku beberapa tahun lalu..tetapi sekali kenangan dicipta, ia akan diingati sampai bila2. Walaupun kenangan pahit dan manis..dan yang pastinya jika kenangan manis, mesti perpisahan dengannya sesuatu yang menyesalkan..arghhhh. Ape dar...ape yang aku cakap ni..hahaha.

Chem5007 on September 7, 2009 at 9:43 PM said...

aperpun..aku sedih..sob..sob..sob..sebab semua orang mesti pernah melalui perasaan sedemikian...( sebek )

Solehah on September 7, 2009 at 10:24 PM said...

apa yang aku praktikkan, nak hilangkan kenangan itu, aku cuba bzkan diri dengan pelbagai aktiviti. banyakkan masa bersama Ilahi kerana di situ ada ketenangan yg hakiki.

sharamli on September 7, 2009 at 10:29 PM said...

xde cara t0k lupakannya...s0b3

NuR on September 7, 2009 at 10:35 PM said...

nur bersetuju dgn solehah.. sibukkan diri.. mcm yg nur buat skrg... dah mcm gila keje lagaknya..haha!

nur setuju juga dgn sharamli..
takde cara utk melupakan kerna apa yg berlaku tu dah jadi part of our life.. takde bahan detergen yg mampu hapuskan walaupun jenama terbaik di pasaran seperti varnish ataupun clorox..

emm..

ustazah dyLLa on September 7, 2009 at 10:51 PM said...

kenangan ssh nk padam...tp nk hilangkan watb sementara bole...bnykkan berzikir, bca al-quran n tgkatkan pergaulan bersma2 keluarga/jiran2/rakan2...insya'Allah bebanan kenangan itu berkurngan...

sI tEDI on September 7, 2009 at 11:10 PM said...

cikgu asyiq... ekekkek... terima kasih... cari pengganti yek..? ada jual kilo tak?

mamai on September 7, 2009 at 11:15 PM said...

jangan di buangkan kenangan itu
setipa kenangan ada ceritanya yang tersendiri

ZARA 札拉 on September 7, 2009 at 11:40 PM said...

kalau senang, bukan kenangan namanya~

ashie023 on September 7, 2009 at 11:41 PM said...

ambe sokong mamai..
jangan dibuang kenangan itu..walau ianya pahit, namun anggaplah ianya kenangan terindah(samsoon)...hehhe

ber_uwang on September 7, 2009 at 11:46 PM said...

my twin~~~

kenangan tetap terpahat sampai kita mati...

Nakamura Kazuki on September 7, 2009 at 11:52 PM said...

tedi ambe sokong mamai n ashie...ni kelab mana plak ni..hahaha..simpanla skit kenangan sebab kenangan itu mengajar kiat erti ketabahan dan memberi pengalaman untuk maju ke hadapan...cehhh macak cikgu plak..ye..

farah on September 8, 2009 at 12:39 AM said...

ted, lagu dalam blog nie pon dah sedih.

wat entri sedih, lagi la tambah sedih.

kenangan itu penting untuk kita meneruskan kehidupan,

jangan buang tau.

kekadang, ia boleh memberi kita kekuatan dan pengajaran.

:)

imHepPie on September 8, 2009 at 12:49 AM said...

tdola kompom ley lupa..tpi jap je la..haha

a.z.r.i.n.a.03.07 on September 8, 2009 at 1:04 AM said...

kenangan walaupun pahit tetap tak boleh dilupakan...
susah kann... terpahat di ingatan jer.... (macam terkena btg idung sendiri)

nj on September 8, 2009 at 1:24 AM said...

kenangan boleh membuatkan kita tersenyum sendiri, menangis sendiri dan ketawa sendiri...kenangan memberi peluang kepada kita untuk teruskan kehidupan masa kini dan seterusnya...menjadi yang lebih baik dan yang terbaik dari yang dahulu...

cahayachenta on September 8, 2009 at 6:04 AM said...

di tepi pantai yang indah~~~ duduk seorang diri diri~~~ suasana sepi~~~

aku ni kan pakar bab kenangan ni... so mngikut pkiran aku sbgi pakar ni, aku rasa kenangan itu jgn di lupakan.. kalo taknak mncipta kmbali kenangan, just biar je.. tu kan salah 1 memori dlm hidup kita..

cewah~~~ bangga aku ...

miSs siv on September 8, 2009 at 6:28 AM said...

kenangan tak kan boleh lupe..dah nama pun kenangan...dah sebati kat otak..
nice song babe!
aku boleh tangkap leleh kalo dgr lagu nih..

ibu_umairah on September 8, 2009 at 7:26 AM said...

~~~kenangan yang manis memnag sukar untuk di lupakan...tapi kekkadang kenagan yang pahit pun memang payah nak di lupakn~~~

dotblogspotdotkom on September 8, 2009 at 8:07 AM said...

kenangan??..

dah pun nama kenangan.. apalagi... mmg utk dikenang... bukan utk dicapai....

kenangan tak akan hilangan.. jgn le kamu berusaha utk menghilangkannye... selagi kamu waras.. selagi tu le kamu tidak akan melupakan...

pakcik tau... sbb kamu masih teringat kenangan manis antara kita berdua... huhuhuhu jgn tipu ....huhuhuhuuh

Aiydalela on September 8, 2009 at 8:14 AM said...

kenangan itu tidak bisa di padamkan..huhuhuhu...

Watierman on September 8, 2009 at 8:47 AM said...

Salam Tedi...apa makna kenangan....kalau nak dilupakan....maka makna nya pasti bertukar...aatau mungkin kita dah terkena penyakit enzhimer...betul ke ejaan tu...Nyannyok...dalam bahasa kampung nya....walau pahit atau manis...kenangan itu akan sering termain di kotak minda kita...selagi pita rakaman di otak kita belum rosak!!

birU on September 8, 2009 at 9:15 AM said...

tedi sayang..

kenangan itu yg terindah
kenangan itu yg terpahat
cuma carilah kenangan lain yg lebih bererti untuk melupakan kenangan pahit manis yg mesti dilupakan...

kau dan aku sama?
masih ada kenangan itu
=)

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:36 PM said...

chem : macam ada pengelaman sebegitu jek. ekekekekke

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:36 PM said...

betul tu solehah..

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:37 PM said...

ekekekeke sha... ada pengalaman ni. macam x dapat nak lupakan jek. ekekekekke

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:38 PM said...

betul tu nur... tapi harapnya kita tidak hanyut dengan kenangan...

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:38 PM said...

dylla.. lupa memang tidak mungkin. kurangitu rasanya boleh.

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:39 PM said...

mamai : mungkin aku tidak sekuat kau untuk ingat kenangan lepas. :)

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:39 PM said...

dak zara : abesh tu kalau boleh lupa apa namanya? ekkekekeke

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:39 PM said...

dak ashie.. kalau tak indah mana boleh panggil indah. ekekekekeke

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:40 PM said...

ber-uwang my twin.. yup.. betul...

sI tEDI on September 8, 2009 at 1:40 PM said...

hencek nakamura : kenangan yg indah mungkin seronok untuk di simpan.. jika sebaliknya?

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:29 PM said...

farah : kalau pengajaran itu mungkin ya.. tapi kekuatan tu mungkin tidak :)

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:29 PM said...

imheppie : si tedi nak jadi imheppie lah. ekekekekeke

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:30 PM said...

cheewaaahh kakrina ..a da kenangan yang manis ke yg pahit ni? ekekkekeke

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:30 PM said...

ok kaknJ. terima kasih atas pandangan.

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:31 PM said...

cahayachenta mesti kau banyak kenangan kan? ekekekekekek...

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:31 PM said...

cehhh miss siv : ko dah lahir ke masa lagu ni? ekekekkeke :P

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:32 PM said...

ibu_umairah : serba salah nak lupakan kengan yg mana 1.. yg pahit atau yg manis..

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:32 PM said...

erk : pakcik.. apakah kita pernah bertemu dan berpisah? ekekekekke

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:33 PM said...

aiyda : itu bagi kamu...

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:33 PM said...

kakwatie : kadang2 kenangan tu menguji tahap kesabaran dan ketabahan kita :)

sI tEDI on September 8, 2009 at 7:34 PM said...

biru : mungkin kenangan manis harus di kenang dan pahit tidak :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting